Бухгалтерський облік

Спеціальність: Маркетинг
Код дисципліни: 6.075.00.O.015
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Обліку та аналізу
Лектор: к.е.н., доц. Ольшанська М. В.
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни «Бухгалтерський облік» є набуття студентами системи знань з концептуальних основ бухгалтерського обліку та практичних вмінь та навичок щодо використання методики обліку та організації облікового процесу на підприємствах. Вивчення цієї дисципліни сприятиме формуванню фахівців відповідно до нових тенденцій і вимог підготовки висококваліфікованих спеціалістів економічного напряму, здатних використовувати специфіку та особливості підприємств для їх ефективного управління. Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: - знання концептуальних основ бухгалтерського обліку, його видів, користувачів облікової інформації; - знання законодавчо-нормативного регулювання бухгалтерського обліку; - знання основ балансового узагальнення як елемента методу бухгалтерського обліку; - вміння відображати господарські явища і процеси у первинних документах, а також на рахунках бухгалтерського обліку із використанням методу подвійного запису; - вміння здійснювати пошук облікової інформації у первинних документах, облікових реєстрах та фінансовій звітності суб’єктів господарювання.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: загальні компетентності: Здатність вчитися і оволодівати сучасними знаннями. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях. Визначеність і наполегливість щодо поставлених завдань і взятих обов’язків. Здатність проведення досліджень на відповідному рівні. Здатність працювати в команді. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності). Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. Здатність працювати у міжнародному контексті. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу. фахові компетентності: Здатність розробляти маркетингове забезпечення розвитку бізнесу в умовах невизначеності. Уміння здійснювати пошук та оцінювати умови діяльності суб’єктів інфраструктурного комплексу товарного ринку на основі принципів логістики з урахуванням сучасних технологій у торгівлі.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання: знання концептуальних основ бухгалтерського обліку, його видів, користувачів облікової інформації; знання законодавчо-нормативного регулювання бухгалтерського обліку; знання принципів, методів, методичних прийомів бухгалтерського обліку; знання основ балансового узагальнення як елемента методу бухгалтерського обліку; вміння відображати господарські явища і процеси у первинних документах, а також на рахунках бухгалтерського обліку із використанням методу подвійного запису; вміння здійснювати пошук облікової інформації у первинних документах, облікових реєстрах та фінансовій звітності суб’єктів господарювання.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - пререквізит: Мікроекономіка, Менеджмент - кореквізити: Фінанси, гроші та кредит, Міжнародна економіка
Короткий зміст навчальної програми: Концептуальні основи, предмет, завдання та методичні прийоми бухгалтерського обліку. Балансове узагальнення. Рахунки бухгалтерського обліку і подвійний запис. Документування, інвентаризація, оцінювання і калькуляція в системі бухгалтерського обліку. Облік основних господарських процесів. Облікові регістри, техніка, форми та організація обліку на промислових підприємствах.
Опис: Господарський облік, його суть і характеристика, метод та методичні прийоми бухгалтерського обліку Визначення обліку. Види обліку. Користувачі облікової інформації. Концептуальні основи бухгалтерського обліку. Вимірники обліку. Мета, завдання та функції бухгалтерського обліку. Поняття методу та характеристика методичних прийомів бухгалтерського обліку. Балансове узагальнення Поняття про бухгалтерський баланс, його побудова. Суть фундаментальної облікової моделі. Вплив господарських операцій підприємства на зміни в його бухгалтерському балансі. Предмет, та обєкти бухгалтерського обліку Предмет та об’єкти бухгалтерського обліку. Класифікація господарських засобів за їх складом і використанням. Класифікація джерел формування господарських засобів підприємства. Рахунки бухгалтерського обліку і подвійний запис Поняття бухгалтерських рахунків, їхня будова. Класифікація рахунків бухгалтерського обліку. Рахунки синтетичного й аналітичного обліку. Метод подвійного запису. Побудова плану рахунків бухгалтерського обліку Облік основних господарських процесів Сутність і склад господарських процесів підприємства. Облік процесу формування ресурсів підприємства. Облік основних господарських процесів Облік споживання ресурсів у процесі виробництва продукції та здійснення іншої операційної діяльності підприємства. Облік основних господарських процесів Облік реалізації продукції та визначення фінансових результатів діяльності підприємства. Документування та інвентаризація господарських операцій і майна підприємства Документування як спосіб первинного відображення об’єктів бухгалтерського обліку. Вимоги щодо змісту й оформлення бухгалтерських документів. Бухгалтерське опрацювання первинних документів та їх збереження. Інвентаризація майна і коштів підприємства. Звітність підприємства Поняття, класифікація і склад звітності підприємства. Порядок формування і подання фінансової звітності підприємства. Оподаткування та податкова звітність підприємств Облік податків та подання звітності підприємства на спрощеній системі оподаткування, облік податків та подання звітності підприємства на загальній системі оподаткування
Методи та критерії оцінювання: Форми та методи навчання: лекції, практичні заняття, самостійна робота Методи і критерії оцінювання: - поточний контроль (30% виконання практичних завдань, лабораторних робіт); - підсумковий контроль (70% екзамен).
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль результатів навчання передбачає усне опитування (10 балів), виконання лабораторних завдань (12 балів), тестування у ВНС (8 балів) і письмове тестування (70 балів).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: Критерії оцінювання роботи студента на практичному занятті 1. Усна відповідь за темою практичного заняття Відповідь розгорнута, обгрунтована - 3 бали Питання розкрите, але недостатньо обгрунтоване - 2 бали Відповідь відсутня- 0 балів 2. Розв’язування задачі біля дошки Задача розв’язана в повному обсязі, відповідь правильна - 2 бали Задача розв’язана частково (50%) - 1 бал Відсутній кінцевий результат Задача не розв’язана - 0 балів Загальна кількість балів за практичне заняття - 5 балів Загальна кількість балів за практичні заняття - 10 балів Тестування за темою у ВНС - 1бал Загальна сума за тестами у ВНС - 8 балів Критерії оцінювання роботи студента на лабораторному занятті Завдання виконано в повному обсязі, відповіді правильні - 2 бали Завдання виконано частково (50%) Не усі відповіді правильні - 1 бал Завдання не виконано, відповіді на питання відсутні - 0 балів Кількість балів за лабораторне заняття - 2 бали Загальна кількість балів за лабораторні заняття - 12 балів Загальна кількість балів за поточний контроль - 30 балів Критерії оцінювання відповідей екзаменаційного контролю 1. Тестові завдання (1-5) Відповідь обрано правильно - 3 бали Відповідь обрано неправильно - 0 балів 2. Тестові завдання (6-7) Відповідь обрано правильно - 6 балів Відповідь обрано неправильно - 0 балів 3. Практичне завдання (8) Задача розв’язана у повному обсязі - 15 балів Задача розв’язана у неповному обсязі (на 70%) - 11 балів Задача розв’язана у неповному обсязі (на 50%) - 7 балів Задача розв’язана у неповному обсязі (на 30%) - 4 бали Розв’язок задачі відсутній, або ж цілком невірний - 0 балів 9. Практичне завдання (9) Завдання виконано у повному обсязі - 18 балів Завдання виконано у неповному обсязі (на 70%) - 14 балів Завдання виконано у неповному обсязі (на 50%) - 9 балів Задача розв’язана у неповному обсязі (на 30%) - 5 балів Розв’язок задачі відсутній, або ж цілком невірний - 0 балів Загальна кількість балів за екзаменаційний контроль - 70 балів
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення 1. Бухгалтерський облік: Методичні рекомендації і завдання для проведення практичних занять для студентів спеціальності 075 «Маркетинг» першого бакалаврського рівня вищої освіти / Укл.: Н.С. Станасюк, О.І. Грицай, М.В. Ольшанська – Львів: Національний університет “Львівська політехніка”, 2018. – 41 с. (рукопис) 2. Бухгалтерський облік: Методичні рекомендації до виконання контрольної роботи №1, №2 з дисципліни «Бухгалтерський облік» для студентів спеціальності 075 «Маркетинг» першого бакалаврського рівня вищої освіти / Укл.: Н.С. Станасюк, Я.В. Оліховський. - Львів: Національний університет “Львівська політехніка”, 2018. – 31 с. (рукопис) 3. Бухгалтерський облік: Методичні рекомендації до самостійної роботи для студентів спеціальності 075 «Маркетинг» першого бакалаврського рівня вищої освіти / Укл.: Укл. Станасюк Н.С., Грицай О.І., Ольшанська М. В.–– Національний університет ”Львівська політехніка”, 2018. – 38с. (рукопис) 4. Електронний навчально-методичний комплекс Бухгалтерський облік Електронний ресурс / М.В. Ольшанська. – Режим доступу: http://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=4033 Рекомендована література Базова 1. Загородній А.Г. та ін. Бухгалтерський облік. Основи теорії та практики: Підручник / А.Г. Загородній, Г.О. Партин, Л.М. Пилипенко, Т.І. Партин. – Четверте видання, доопрацьоване і доповнене. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2018. 280 с. 2.Практикум з бухгалтерського обліку. Навч. посібник / В. Слюсаренко – видавництво: Центр Навчальної Літератури, 2019. - 388 с. 3.Бухгалтерський облік. Підручник / О.Лишиленко. - видавництво: Центр Навчальної Літератури, 2017. - 670 с. 4.Лень В., Гливенко В. Бухгалтерський облік в Україні (теорія і практика) навч посібник. / В.Лень, В. Гливенко. – Центр навчальної літератури, 2018. – 608 с. 5.Бухгалтерський облік в Україні. Основи та практика. Навчальний посібник /В.Лень, В.Гливенко - видавництво: Центр Навчальної Літератури, 2018. - 608 с. Допоміжна 1.Слюсаренко В.Є. Практикум з бухгалтерського обліку /В.Є. Слюсаренко, Г.В.– К.: Центр учбової літератури, 2019. – 388с. 2.Шара Є., Бідюк О., Соколова – Гонтаренко І. Бухгалтерський, фінансовий та податковий облік : навч. посіб./ 2. Шара Є., Бідюк О., Соколова – Гонтаренко І. . - К. : Центр навчальної літератури , 2019. - 424 с. 3.Плиса В.Й. Теорія бухгалтерського обліку : навчальний посібник / В.Й. Плиса, З.П. Плиса. – Львів : АТБ, 2017. – 199 с. 4.Ткаченко Н. М. Теорія бухгалтерського обліку : підручн. Друге видання, доповн. і переробл. Київ: Алерта, 2020. 192 с. 5.Плиса В. Й., Плиса З. П. Бухгалтерський облік : підручник. 2-ге вид., випр. і доп. – Львів: Видавництво ННВК „АТБ”, 2020. – 440 с. Інформаційні ресурси 1.Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні: Закон України від 16.07.1999 р. №996-ХІV [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon5.rada.gov.ua/laws/show/996-14. 2.Національне положення (стандарт) бухгалтерського обліку 1 «Загальні вимоги до фінансової звітності»: Наказ Міністерства фінансів України від 07 лютого 2013 р. № 73 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/z0336-13. 3.План рахунків бухгалтерського обліку активів, капіталу, зобов'язань і господарських операцій підприємств і організацій: Наказ Міністерства фінансів України від 30.11.99р. №291 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/z1365-14. 4.Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку: Наказ Міністерства фінансів України від 24.05.95р. №88 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/z0168-95/ed20100607. 5.Положення про інвентаризацію активів та зобов’язань: Наказ Міністерства фінансів України від 02 вересня 2014 року № 879 [Електронний ресурс]. – Режим доступу: http://zakon3.rada.gov.ua/laws/show/z1365-14.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з особливими освітніми потребами на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу здобувачів освіти з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).