Навчальна практика

Спеціальність: Журналістика
Код дисципліни: 6.061.00.O.033
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Журналістика та засоби масової комунікації
Лектор: Кіца М.О.
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: практично використовувати теоретичні знання; вміти застосовувати в професійній роботі цифрові та ІТ технології, цифрову техніку; підвищення журналістської майстерності; оволодіння різними методами збору інформації (спостереження, бесіда, інтерв’ю, вивчення документів, соціологічні опитування, анкетування) перевірка даних, відтворення інформації, редагування матеріалів, комп’ютерної підготовки журналістського матеріалу до обнародування в ЗМІ, формування професійних умінь і навичок для прийняття самостійних рішень під час конкретної роботи у редакціях, студіях ЗМІ; опублікування і збір власних журналістських матеріалів, їх осмислення, аналіз і систематизація для написання курсової чи кваліфікаційної роботи та звіту з виробничої практики.
Завдання: практично використовувати теоретичні знання; вміти застосовувати в професійній роботі цифрові та ІТ технології, цифрову техніку; підвищення журналістської майстерності; оволодіння різними методами збору інформації (спостереження, бесіда, інтерв’ю, вивчення документів, соціологічні опитування, анкетування) перевірка даних, відтворення інформації, редагування матеріалів, комп’ютерної підготовки журналістського матеріалу до обнародування в ЗМІ, формування професійних умінь і навичок для прийняття самостійних рішень під час конкретної роботи у редакціях, студіях ЗМІ; опублікування і збір власних журналістських матеріалів, їх осмислення, аналіз і систематизація для написання курсової чи кваліфікаційної роботи та звіту з виробничої практики.
Результати навчання: практично використовувати теоретичні знання; вміти застосовувати в професійній роботі цифрові та ІТ технології, цифрову техніку; підвищення журналістської майстерності; оволодіння різними методами збору інформації (спостереження, бесіда, інтерв’ю, вивчення документів, соціологічні опитування, анкетування) перевірка даних, відтворення інформації, редагування матеріалів, комп’ютерної підготовки журналістського матеріалу до обнародування в ЗМІ, формування професійних умінь і навичок для прийняття самостійних рішень під час конкретної роботи у редакціях, студіях ЗМІ; опублікування і збір власних журналістських матеріалів, їх осмислення, аналіз і систематизація для написання курсової чи кваліфікаційної роботи та звіту з виробничої практики.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Комп’ютерні технології в ЗМІ, ТМЖТ, Вступ до журналістики
Короткий зміст навчальної програми: Поглиблення і закріплення теоретичних знань зі спеціальних журналістських дисциплін; засвоєння практичних журналістських навичок на робочому місці хронікера, репортера, інтерв’єра, кореспондента відділах редакцій і підрозділах ТРК; практична підготовка студентів до самостійної роботи на одній з відповідних посад зі спеціальності “Журналістика”; написання журналістських інформаційних та аналітичних жанрів відповідно до програми практики; ознайомлення з організацією роботи редакції, її структурою, обов’язками журналістів різних спеціалізацій; ознайомлення з технікою, яку використовують під час роботи; підготовка до захисту на комісії кожним студентом своєї практики (матеріалів, завірених редактором, щоденника, звіту про практику, характеристики керівника практики від редакції, студії ТРК. набути навичок хронікера, інтерв’юєра, репортера; поглибити, розширити знання з методів збору, фіксації інформації для журналістських матеріалів; удосконалити навички редагування новинного контенту; формувати навички перевірки даних для інформаційних жанрів; писати тексти пресових інформаційних жанрів: різновидів заміток, інтерв’ю, репортажів, інформаційних звітів; взяти участь у плануванні числа газети, журналу, теле-, радіопередачі, з’ясувати місце інформаційних жанрів на полосі, в ефірі. зібрати з власних, оприлюднених матеріалів, дос’є (номери газет, журналів, чи записи на диску самостійно підготованих журналістських матеріалів).
Опис: Поглиблення і закріплення теоретичних знань зі спеціальних журналістських дисциплін; засвоєння практичних журналістських навичок на робочому місці хронікера, репортера, інтерв’єра, кореспондента відділах редакцій і підрозділах ТРК; практична підготовка студентів до самостійної роботи на одній з відповідних посад зі спеціальності “Журналістика”; написання журналістських інформаційних та аналітичних жанрів відповідно до програми практики; ознайомлення з організацією роботи редакції, її структурою, обов’язками журналістів різних спеціалізацій; ознайомлення з технікою, яку використовують під час роботи; підготовка до захисту на комісії кожним студентом своєї практики (матеріалів, завірених редактором, щоденника, звіту про практику, характеристики керівника практики від редакції, студії ТРК. набути навичок хронікера, інтерв’юєра, репортера; поглибити, розширити знання з методів збору, фіксації інформації для журналістських матеріалів; удосконалити навички редагування новинного контенту; формувати навички перевірки даних для інформаційних жанрів; писати тексти пресових інформаційних жанрів: різновидів заміток, інтерв’ю, репортажів, інформаційних звітів; взяти участь у плануванні числа газети, журналу, теле-, радіопередачі, з’ясувати місце інформаційних жанрів на полосі, в ефірі. зібрати з власних, оприлюднених матеріалів, дос’є (номери газет, журналів, чи записи на диску самостійно підготованих журналістських матеріалів).
Методи та критерії оцінювання: Самостійна робота (60%) підсумковий контроль (40 %, контрольний захід, залік): усна форма – захист звіту практики (40%)
Критерії оцінювання результатів навчання: Самостійна робота (60%) підсумковий контроль (40 %, контрольний захід, залік): усна форма – захист звіту практики (40%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Потятиник Б. Інтернет-журналістика: навч. Пос. /Борис Володимирович Потятиник. – Львів.: ПАІС, 2010. – 244с. Adobe Premiere Pro : [Пер. с англ.]. - [М.] : Изд-во ТРИУМФ, [2004]. - 512 с. : ил. — (Серия «Официальный учебный курс»). Бебик В. Інформаційно-комунікаційний менеджмент у глобальному суспільстві: психологія, технології, техніка паблік рилейшнз: Моногр./В.М. Бебик. – К.: МАУП, 2005. – 440 с.: іл. Кіца М.О.Інформаційна безпека та інформаційна війна у ЗМІ: навчально-методичний комплекс у віртуальному середовищі НУ «Львівська політехніка». Коломієць В. Міжнародні інформаційні системи, К: Видавничо-поліграфічний центр “Київський університет” – 2001. Макаренко С. А. Інформаційне суспільство, політика, право в програмній діяльності ЮНЕСКО, К: Науково-видавничий центр “Наша культура і наука” – 2002. Степко О. Проблеми розвитку інформаційних технологій в діяльності ООН // Вісник КНТЕУ. – 2002 - № 3. Петров В. Інформаційна революція та її вплив на еволюцію бібліотек // Бібліотечний вісник – 2001 р. - № 2 Правик Ю. Телекомунікаційна галузь України: тенденції розвитку та особливості приватизаційного процесу ВАТ “УКРТЕЛЕКОМ” // Маркетингова товарна політика.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).