Політична економія

Спеціальність: Публічне управління та адміністрування
Код дисципліни: 6.281.00.O.006
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Теоретична та прикладна економіка
Лектор: к.е.н., доц. Скорик Г.І.
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Отримання майбутніми фахівцями ґрунтовних економічних знань, формування у них логіки економічного мислення і економічної культури, навчання їх базовим методам пізнання і аналізу економічних процесів, вмінню приймати обґрунтовані рішення з приводу економічних проблем, пов'язаних з їх майбутньою практичною діяльністю.
Завдання: Загальні компетентності: ЗК 3. Здатність зберігати і примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство а у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя; ЗК 5. Здатність до адаптації та дії в новій ситуації; ЗК 8. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми; ЗК 9. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел; ЗК 10. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово; ЗК 11. Здатність спілкуватися іноземною мовою; ЗК 12. Здатність здійснювати комунікацію, виходячи із цілей спілкування та конкретної ситуації. фахові компетентності: ФК 2. Здатність забезпечувати належний рівень вироблення та використання управлінських продуктів, послуг чи процесів; ФК 11. Здатність у складі робочої групи проводити прикладні дослідження в сфері публічного управління та адміністрування.
Результати навчання: - Використовувати базові знання з історичних, культурних, політичних, соціальних, економічних засад розвитку суспільства; - Уміти здійснювати пошук та узагальнення інформації, робити висновки і формулювати рекомендації в межах своєї компетенції.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Історія України, філософія, мікроекономіка, державне регулювання економіки, макроекономіка,основи підприємництва .
Короткий зміст навчальної програми: Політична економія вивчає зміст основних економічних законів і категорій, на основі узагальнення фундаментальних надбань світової економічної думки і практики висвітлює основні економічні проблеми – моделі економічних систем, система відносин власності, принципи розподілу національного продукту, формування доходів населення, проблеми ринкової економіки: циклічність, безробіття, інфляція, форми міжнародних економічних відносин, економічні аспекти глобальних проблем та ін. Окреслює основні проблеми утвердження ринкових відносин в Україні та визначає шляхи їх розв’язання. Дана дисципліна закладає наукові основи всіх економічних і управлінських спеціальностей, дає теоретичне тлумачення економічних явищ і процесів, формулює категорії, закони і принципи, без знання яких неможливо опанувати інші економічні дисципліни.
Опис: Вступ. Предмет і метод політичної економії як науки. Суспільне виробництво. Фактори виробництва. Центральні проблеми економічної організації. Поділ праці, товарне виробництво і гроші. Економічні системи сучасного світу. Сучасна ринкова економіка та її інфраструктура. Національний продукт. Розподіл національного доходу. Сучасні економічні проблеми. Міжнародні економічні відносини.
Методи та критерії оцінювання: поточний контроль-40% (усне опитування на практичних заняттях, виконання письмових самостійних робіт у вигляді тестів та двох проміжних контрольних робіт, виконання рефератів), екзаменаційний контроль-60% (письмово-усний іспит).
Критерії оцінювання результатів навчання: Усне опитування на практичних заняттях, виконання письмових самостійних робіт у вигляді тестів та двох проміжних контрольних робіт, виконання рефератів та підсумковий контроль у формі письмово-усного іспиту.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Скорик Г.І. Економічна теорія: навч. посібник / Г.І. Скорик, В.В. Барінов, М.Б. Швецова. - Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2014. - 188 с. 2. Ємець О. І., Репела Н. П., Татунчак Я. І.Політична економія: навчальний посібник / за науковою ред. к.е.н., доц. О. І. Ємець. – Івано-Франківськ : Видавець Кушнір Г.М. м. Івано-Франківськ. 2017. – 328 с 3. Політична економія: Методичні рекомендації до вивчення дисципліни спеціальності 281 «Публічне управління та адміністрування»/ Укл.: Скорик Г.І., Канцір І.А., Барінов В.В. – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2020. – 48 с. 4. Економічна теорія: Практикум для студентів базового напряму 6.030601 "Менеджмент" / Укл.: Скорик Г.І., Швецова М.Б., Барінов В.В. – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2014. – 40 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).