Кваліфікаційний екзамен

Спеціальність: Публічне управління та адміністрування
Код дисципліни: 6.281.01.O.056
Кількість кредитів: 1.50
Кафедра: Адміністративний та фінансовий менеджмент
Лектор: Голова ЕК, члени комісії: Подольчак Н.Ю., д.е.н., професор, завідувач кафедри АФМ, Білик Олена Іванівна – д.держ.упр., професор, доцент кафедри АФМ, Блинда Юрій Орестович – к.е.н., доцент кафедри АФМ, Дорош Ірина Миронівна – доктор філософії, доцент кафедри АФМ, Дума Олег Ігорович - старший викладач кафедри АФМ
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета кваліфікаційного екзамену – оцінювання рівня професійної компетентності, ступеня засвоєння освітньо-професійної програми підготовки та державна атестація фахівця на відповідність першому (бакалаврському) рівню вищої освіти.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: Інтегральна компетентність: Здатність розв’язувати складні спеціалізовані завдання та практичні проблеми у сфері публічного управління та адміністрування або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та наукових методів відповідної галузі і характеризується комплексністю та невизначеністю умов. Загальні компетентності: ? здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського ( вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні; ? здатність бути критичним і самокритичним; ? здатність до адаптації та дії в новій ситуації; ? здатність працювати в команді; ? здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел; ? здатність здійснювати комунікацію, виходячи із цілей спілкування та конкретної ситуації; Фахові компетентності спеціальності: ? здатність забезпечувати належний рівень вироблення та використання управлінських продуктів, послуг чи процесів; ? здатність забезпечувати дотримання нормативно - правових та морально-етичних норм поведінки; ? здатність використовувати систему електронного документообігу; ? здатність здійснювати інформаційно-аналітичне забезпечення управлінських процесів із використанням сучасних інформаційних ресурсів та технологій; ? здатність розробляти тактичні та оперативні плани управлінської діяльності; ? здатність до дослідницької та пошукової діяльності в сфері публічного управління та адміністрування;
Результати навчання: - здатність застосовувати знання і розуміння для ідентифікації, формулювання і вирішення управлінських та адміністративних задач спеціальності, використовуючи відомі методи; - здатність розв’язувати задачі синтезу та аналізу в системах, які характерні обраній спеціальності; - здатність застосовувати знання економічних, політичних, соціальних та інших характеристик публічної організації, органів влади, органів місцевого самоврядування для вирішення управлінських задач спеціальності; - організація досліджень, аналізування, прогнозування та планування економічних, соціальних та інших явищ в державі та регіонах та використання отриманих результатів для прийняття типових для обраної спеціальності управлінських рішень.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Виконана програма бакалаврської підготовки та успішно здані заходи семестрового контролю навчальної програми підготовки бакалаврів за даною спеціальністю Пререквізити: всі навчальні теоретичні дисципліни навчальної програми підготовки бакалаврів за даною спеціальністю
Короткий зміст навчальної програми: Кваліфікаційний екзамен складається із 24 тестових завданьв т.ч. 4 задачі третього рівня складності за такими навчальними дисциплінами: Основи адміністративного менеджменту, Основи фінансів, гроші та кредит, Управління фінансами та державна бюджетна політика, Теорія конкуренції.
Опис: ОСНОВИ АДМІНІСТРАТИВНОГО МЕНЕДЖМЕНТУ ОСНОВИ ФІНАНСІВ, ГРОШІ ТА КРЕДИТ УПРАВЛІННЯ ФІНАНСАМИ ТА ДЕРЖАВНА БЮДЖЕТНА ПОЛІТИКА ТЕОРІЯ ПІДПРИЄМНИЦТВА ТЕОРІЯ КОНКУРЕНЦІЇ
Методи та критерії оцінювання: Кваліфікаційний екзамен оцінюється в 100 балів. З них: 90 балів – письмова частина, 10 балів – усна компонента.
Критерії оцінювання результатів навчання: Нормативна частина програми кваліфікаційного екзамену містить змістові модулі обов’язкових компонент циклу професійної підготовки бакалавра. Варіативна частина ґрунтується на змістових модулях вибіркових компонент циклу професійної підготовки бакалавра. У списку рекомендованих джерел, що додається до програми, наведено перелік актуальної навчально-наукової спеціальної літератури.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Бородіна О. А. Адміністративний менеджмент : навч. посіб. / О. А. Бородіна, Я. О. Ходова; за заг. ред. О. А. Бородіна. – Маріуполь : ПДТУ, 2015. – 84 с. 2. Дунда С.П., Побережна М.П. Адміністративний менеджмент: Конспект лекцій для студ. напр. 6.030601 «Менеджмент» денної та заочн. форм навч. – К.: НУХТ, 2013. – 122 с. 3. Гроші та кредит: Підручник. - 3-те вид., перероб. і доп. / М.І. Савлук, А.М. Мороз, М.Ф. Пуховкіна та ін.; за заг. ред. М.І. Савлука. - К.: КНЕУ, 2002. - 598с. 4. Фінанси держави [Текст] : навч. посіб. для студентів ден. та заоч. форм навчання напряму підгот. 6.030508 "Фінанси і кредит" / Андрейків Т. Я., Сороківська М. В. ; Укоопспілка, Львів. комерц. акад. - Львів : Вид-во ЛКА, 2016. - 251 с. 5. Фінанси (державні, корпоративні, міжнародні) [Текст] : підруч. для студентів ВНЗ / В. О. Онищенко [та ін.] ; [за ред. В. О. Онищенка] ; Полтав. нац. техн. ун-т ім. Юрія Кодратюка. - Київ : Центр учбової літератури, 2016. - 599 с. 6. Фінанси [Текст] : навч. посіб. : [в 2 ч.] / Баранова В. Г. [та ін.] ; [за заг. ред. Баранової В. Г.] ; Одес. нац. екон. ун-т. - Одеса : Атлант, 2015. Ч. 1. - 2015. - 344 с., Ч. 2. - 2015. - 309 с. 7. Основи економічної теорії: Навч. посібник/ Авт. кол.: В'ячеслав Алєксєєв, Ольга Андрусь, Марина Вербицька та ін.; За заг. ред. Петра Круша, Валентини Депутат, Світлани Тульчинської,. - К.: Каравела, 2007. - 447 с. 8. Економічна теорія. Політекономія: Підручник / Віктор Базилевич, Віктор Попов, Катерина Базилевич, Надія Гражевська; За ред. В.Д.Базилевича. - 6-те вид., доп. і перероб.. - К.: Знання-Прес, 2007. - 719 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Кваліфікаційний екзамен

Спеціальність: Публічне управління та адміністрування
Код дисципліни: 6.281.02.O.079
Кількість кредитів: 1.50
Кафедра: Теоретична та прикладна економіка
Лектор: Скорик Г.І.
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: - Поглиблені знання з публічного управління та адміністрування; - Розуміння інструментів та стратегій аналізу ринку, функціонування приватного підприємства та публічної організації; - Системно мислити та застосовувати творчі здібності до формування принципово нових ідей; - Досліджувати, аналізувати, прогнозувати та планувати економічні, соціальні та інші явища в державі та регіонах, та використовувати отримані результати для прийняття типових для обраної спеціальності управлінських рішень; - Ідентифікувати, класифікувати та описувати роботу систем управління публічних та приватних структур; - Поєднувати теорію і практику, а також приймати рішення та виробляти стратегію діяльності для вирішення завдань спеціальності з урахуванням загальнолюдських цінностей, суспільних, державних, економічних, міжнародних та екологічних інтересів; - Оцінювати можливі результати від реалізації публічного управління та адміністрування та аргументовано захищати доцільність прийняття та реалізації управлінських рішень.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Антимонопольне регулювання, конкурентоспроможність національного виробника,публічне адміністрування, основи адміністративного менеджменту,управління фінансами та державна бюджетна політика, державне регулювання економіки, державні закупівлі, теорія галузевих ринків, антикризове управління.
Короткий зміст навчальної програми: мікроекономіка, макроекономіка, антимонопольне регулювання, конкурентоспроможність національного виробника, публічне адміністрування, основи адміністративного менеджменту, державне регулювання економіки, державні закупівлі.
Методи та критерії оцінювання: Контрольний захід (80% - письмова частина, 20% - усна частина)
Рекомендована література: Михальчишин Н.Л. Теорія монополій та антимонопольного регулювання: Конспект лекцій. – Львів: Видавництво Національного університету „Львівська політехніка”, 2006. – 82 с. - ; Антимонопольна діяльність: Підручник / В.Д. Лагутін, Л.С. Головко, Ю.І. Крегул та ін.; За ред. В.Д. Лагутіна. – К.: КНТЕУ, 2005. – 580 с. - Михальчишин Н.Л. Основи антимонопольної діяльності: Навчальний посібник. – Львів: Вид-во „Манускрипт”, 2008. – 336 с. Борисенко З.М. Основи конкурентної політики: Підручник. – К.: Таксон, 2004. – 704 с. – (Ex professo).

Кваліфікаційний екзамен

Спеціальність: Публічне управління та адміністрування
Код дисципліни: 6.281.07.O.101
Кількість кредитів: 1.50
Кафедра: Теоретична та прикладна економіка
Лектор: Скорик Г.І.
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: - Поглиблені знання з публічного управління та адміністрування; - Розуміння інструментів та стратегій аналізу ринку, функціонування приватного підприємства та публічної організації; - Системно мислити та застосовувати творчі здібності до формування принципово нових ідей; - Досліджувати, аналізувати, прогнозувати та планувати економічні, соціальні та інші явища в державі та регіонах, та використовувати отримані результати для прийняття типових для обраної спеціальності управлінських рішень; - Ідентифікувати, класифікувати та описувати роботу систем управління публічних та приватних структур; - Поєднувати теорію і практику, а також приймати рішення та виробляти стратегію діяльності для вирішення завдань спеціальності з урахуванням загальнолюдських цінностей, суспільних, державних, економічних, міжнародних та екологічних інтересів; - Оцінювати можливі результати від реалізації публічного управління та адміністрування та аргументовано захищати доцільність прийняття та реалізації управлінських рішень.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Антимонопольне регулювання, конкурентоспроможність національного виробника,публічне адміністрування, основи адміністративного менеджменту,управління фінансами та державна бюджетна політика, державне регулювання економіки, державні закупівлі, теорія галузевих ринків, антикризове управління.
Короткий зміст навчальної програми: мікроекономіка, макроекономіка, антимонопольне регулювання, конкурентоспроможність національного виробника, публічне адміністрування, основи адміністративного менеджменту, державне регулювання економіки, державні закупівлі.
Методи та критерії оцінювання: Контрольний захід (80% - письмова частина, 20% - усна частина)
Рекомендована література: Михальчишин Н.Л. Теорія монополій та антимонопольного регулювання: Конспект лекцій. – Львів: Видавництво Національного університету „Львівська політехніка”, 2006. – 82 с. - ; Антимонопольна діяльність: Підручник / В.Д. Лагутін, Л.С. Головко, Ю.І. Крегул та ін.; За ред. В.Д. Лагутіна. – К.: КНТЕУ, 2005. – 580 с. - Михальчишин Н.Л. Основи антимонопольної діяльності: Навчальний посібник. – Львів: Вид-во „Манускрипт”, 2008. – 336 с. Борисенко З.М. Основи конкурентної політики: Підручник. – К.: Таксон, 2004. – 704 с. – (Ex professo).

Кваліфікаційний екзамен

Спеціальність: Публічне управління та адміністрування
Код дисципліни: 6.281.08.O.123
Кількість кредитів: 1.50
Кафедра: Адміністративний та фінансовий менеджмент
Лектор: Голова ЕК, члени комісії: Подольчак Н.Ю., д.е.н., професор, завідувач кафедри АФМ, Білик Олена Іванівна – д.держ.упр., професор, доцент кафедри АФМ, Блинда Юрій Орестович – к.е.н., доцент кафедри АФМ, Дорош Ірина Миронівна – доктор філософії, доцент кафедри АФМ, Дума Олег Ігорович - старший викладач кафедри АФМ
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Мета кваліфікаційного екзамену – оцінювання рівня професійної компетентності, ступеня засвоєння освітньо-професійної програми підготовки та державна атестація фахівця на відповідність першому (бакалаврському) рівню вищої освіти.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: Інтегральна компетентність: Здатність розв’язувати складні спеціалізовані завдання та практичні проблеми у сфері публічного управління та адміністрування або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та наукових методів відповідної галузі і характеризується комплексністю та невизначеністю умов. Загальні компетентності: ? здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського ( вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні; ? здатність бути критичним і самокритичним; ? здатність до адаптації та дії в новій ситуації; ? здатність працювати в команді; ? здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел; ? здатність здійснювати комунікацію, виходячи із цілей спілкування та конкретної ситуації; Фахові компетентності спеціальності: ? здатність забезпечувати належний рівень вироблення та використання управлінських продуктів, послуг чи процесів; ? здатність забезпечувати дотримання нормативно - правових та морально-етичних норм поведінки; ? здатність використовувати систему електронного документообігу; ? здатність здійснювати інформаційно-аналітичне забезпечення управлінських процесів із використанням сучасних інформаційних ресурсів та технологій; ? здатність розробляти тактичні та оперативні плани управлінської діяльності; ? здатність до дослідницької та пошукової діяльності в сфері публічного управління та адміністрування;
Результати навчання: - здатність застосовувати знання і розуміння для ідентифікації, формулювання і вирішення управлінських та адміністративних задач спеціальності, використовуючи відомі методи; - здатність розв’язувати задачі синтезу та аналізу в системах, які характерні обраній спеціальності; - здатність застосовувати знання економічних, політичних, соціальних та інших характеристик публічної організації, органів влади, органів місцевого самоврядування для вирішення управлінських задач спеціальності; - організація досліджень, аналізування, прогнозування та планування економічних, соціальних та інших явищ в державі та регіонах та використання отриманих результатів для прийняття типових для обраної спеціальності управлінських рішень.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Виконана програма бакалаврської підготовки та успішно здані заходи семестрового контролю навчальної програми підготовки бакалаврів за даною спеціальністю Пререквізити: всі навчальні теоретичні дисципліни навчальної програми підготовки бакалаврів за даною спеціальністю
Короткий зміст навчальної програми: Кваліфікаційний екзамен складається із 24 тестових завданьв т.ч. 4 задачі третього рівня складності за такими навчальними дисциплінами: Основи адміністративного менеджменту, Основи фінансів, гроші та кредит, Управління фінансами та державна бюджетна політика, Теорія конкуренції.
Опис: ОСНОВИ АДМІНІСТРАТИВНОГО МЕНЕДЖМЕНТУ ОСНОВИ ФІНАНСІВ, ГРОШІ ТА КРЕДИТ УПРАВЛІННЯ ФІНАНСАМИ ТА ДЕРЖАВНА БЮДЖЕТНА ПОЛІТИКА ТЕОРІЯ ПІДПРИЄМНИЦТВА ТЕОРІЯ КОНКУРЕНЦІЇ
Методи та критерії оцінювання: Кваліфікаційний екзамен оцінюється в 100 балів. З них: 90 балів – письмова частина, 10 балів – усна компонента.
Критерії оцінювання результатів навчання: Нормативна частина програми кваліфікаційного екзамену містить змістові модулі обов’язкових компонент циклу професійної підготовки бакалавра. Варіативна частина ґрунтується на змістових модулях вибіркових компонент циклу професійної підготовки бакалавра. У списку рекомендованих джерел, що додається до програми, наведено перелік актуальної навчально-наукової спеціальної літератури.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Бородіна О. А. Адміністративний менеджмент : навч. посіб. / О. А. Бородіна, Я. О. Ходова; за заг. ред. О. А. Бородіна. – Маріуполь : ПДТУ, 2015. – 84 с. 2. Дунда С.П., Побережна М.П. Адміністративний менеджмент: Конспект лекцій для студ. напр. 6.030601 «Менеджмент» денної та заочн. форм навч. – К.: НУХТ, 2013. – 122 с. 3. Гроші та кредит: Підручник. - 3-те вид., перероб. і доп. / М.І. Савлук, А.М. Мороз, М.Ф. Пуховкіна та ін.; за заг. ред. М.І. Савлука. - К.: КНЕУ, 2002. - 598с. 4. Фінанси держави [Текст] : навч. посіб. для студентів ден. та заоч. форм навчання напряму підгот. 6.030508 "Фінанси і кредит" / Андрейків Т. Я., Сороківська М. В. ; Укоопспілка, Львів. комерц. акад. - Львів : Вид-во ЛКА, 2016. - 251 с. 5. Фінанси (державні, корпоративні, міжнародні) [Текст] : підруч. для студентів ВНЗ / В. О. Онищенко [та ін.] ; [за ред. В. О. Онищенка] ; Полтав. нац. техн. ун-т ім. Юрія Кодратюка. - Київ : Центр учбової літератури, 2016. - 599 с. 6. Фінанси [Текст] : навч. посіб. : [в 2 ч.] / Баранова В. Г. [та ін.] ; [за заг. ред. Баранової В. Г.] ; Одес. нац. екон. ун-т. - Одеса : Атлант, 2015. Ч. 1. - 2015. - 344 с., Ч. 2. - 2015. - 309 с. 7. Основи економічної теорії: Навч. посібник/ Авт. кол.: В'ячеслав Алєксєєв, Ольга Андрусь, Марина Вербицька та ін.; За заг. ред. Петра Круша, Валентини Депутат, Світлани Тульчинської,. - К.: Каравела, 2007. - 447 с. 8. Економічна теорія. Політекономія: Підручник / Віктор Базилевич, Віктор Попов, Катерина Базилевич, Надія Гражевська; За ред. В.Д.Базилевича. - 6-те вид., доп. і перероб.. - К.: Знання-Прес, 2007. - 719 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Кваліфікаційний екзамен

Спеціальність: Публічне управління та адміністрування
Код дисципліни: 6.281.22.O.146
Кількість кредитів: 1.50
Кафедра: Публічне врядування
Лектор: ДРОБОТ ІГОР ОЛЕКСАНДРОВИЧ
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Підготовка фахівців у галузі публічного управління та адміністрування, здатних розв’язувати завдання та практичні проблеми у цій сфері або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та наукових методів галузі публічне управління та адміністрування, характеризується комплексністю та невизначеністю умов.
Завдання: Здатність вчитися та оволодівати сучасними знаннями. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя. Здатність бути критичним і самокритичним. Здатність до адаптації та дії в новій ситуації. Здатність працювати в команді. Здатність планувати та управляти часом. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово. Здатність спілкуватися іноземною мовою. Навички міжособистісної взаємодії, включно з інтерперсональними компетентностями (здатність комуні- кувати в складних умовах, ведення важких переговорів, конфлікт-менеджмент тощо) Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів діяльності). Компетентності спрямовані на здійснення правильного вибору та прийняття рішень з метою стабільного підвищення якості життя для майбутніх поколінь (досягнень цілей сталого розвитку).
Результати навчання: Використовувати базові знання з історичних, культурних, політичних, соціальних, економічних засад розвитку суспільства. Застосовувати норми та правила професійного спілкування українською мовою. Уміти усно і письмово спілкуватися іноземною мовою. Знати структуру та особливості функціонування сфери публічного управління та адміністрування. Знати стандарти, принципи та норми діяльності у сфері публічного управління та адміністрування. Знати основні нормативно-правові акти та положення законодавства у сфері публічного управління та адміністрування. Уміти організовувати та брати участь у волонтерських/культурно-освітніх/спортивних проектах, спрямованих на формування здорового способу життя / активної громадянської позиції. Розуміти та використовувати технології вироблення, прийняття та реалізації управлінських рішень. Знати основи електронного урядування. Уміти користуватися системою електронного документообігу Уміти здійснювати пошук та узагальнення інформації, робити висновки і формулювати рекомендації в межах своєї компетенції. Уміти налагодити комунікацію між громадянами та органами державної влади і місцевого самоврядування. Використовувати методи аналізу та оцінювання програм сталого розвитку. Уміти коригувати професійну діяльність у випадку зміни вихідних умов. Застосовувати методи контролю якості у сфері професійної діяльності Використовувати дані статистичної звітності, обліку та спеціальних досліджень у професійній діяльності, знати та застосовувати стандартні методики аналізу і розрахунку показників розвитку об’єкту управління в публічній сфері. Вміти здійснювати та управляти власним професійним розвитком Здатність діяти в професійній діяльності громадсько свідомо, соціально відповідально на основі принципів загальної та професійної етики з метою стабільного підвищення якості життя для майбутніх поколінь (досягнень цілей сталого розвитку). Використовувати інструментарії різних видів управління (стратегічного, індикативного, оперативного тощо) в публічній сфері. Генерувати інноваційні ідеї.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Кваліфікаційний екзамен проходить після вивчення і засвоєння усіх обов'язкових і вибіркових навчальних дисциплін освітньої професійної програми першого бакалаврського рівня вищої освіти. Після здачі кваліфікаційного екзамену відбувається останній контрольний захід - прилюдний захист випускної роботи.
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна передбачає поєднання теорії і практики публічного управління та адміністрування на засадах міждисциплінарного підходу, оволодіння класичними та інноваційними методами управлінської діяльності. До забезпечення навчальної дисципліни залучені викладачі, які мають високий науковий та викладацький рівень, а також є консультантами, експертами, які залучені до реформування органів влади на різних рівнях управління.
Опис: Вступ до спеціальності Основи гуманітарних знань (історія та культура України, філософія) Аналітична діяльність Основи громадського здоров’я, фізична культура, здоров’я зберігаючі практики Україна в реалізації геополітичних цілей, сталий розвиток, міжнародні та міжрегіональні практики публічної служби Право, нормативне забезпечення публічної служби Соціологія та основи політичних знань Основи економіки, економічні засади розвитку суспільства Професійна кар’єра публічного службовця Основи психології, особливості міжособистісної комунікації на публічній службі Іноземна мова Інформаційні технології та е-врядування Історія публічної служби в контексті соціального розвитку Управління людськими ресурсами, організаційна поведінка та лідерство Основи публічного управління Державне управління: практика втілення та зміни Система публічного управління України Проєктна робота в публічному управлінні Публічна політика та врядування, управлінські рішення Управління, планування та контроль Українська мова та діловодство Основи громадянського суспільства Управління в територіальних громадах Публічні послуги Регіональний та місцевий розвиток Основи безпеки Короткострокове стажування Навчальна практика Переддипломна практика Підготовка кваліфікаційної роботи
Методи та критерії оцінювання: Атестація випускників освітньої програми спеціальності 281 “Публічне управління та адміністрування” проводиться у формі екзамену з атестації у формі комп’ютерного тестування та захисту кваліфікаційної роботи і завершується видачею документа встановленого зразка про присудження ступеня бакалавра із присвоєнням кваліфікації: Бакалавр публічного управління та адміністрування. Атестація здійснюється публічно і відкрито.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (оцінювання на заняттях, виконання індивідуальнихнавчально-практичних завдань, тестування, опитування, дискусії, творчі завдання) та підсумковий контроль (екзамени) з навчальних дисциплін та освітньої програми, захист результатів практики та кваліфікаційної роботи бакалавра
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Державна кадрова політика в Україні: стан, проблеми та перспективи розвитку: навч/ авт. кол.:К.О.Ващенко, В.С.Загорський, Ю.П.Сурмін та ін.; за заг.ред. д-ра наук з держ. упр., проф. Ю.В.Ковбасюка, д-ра політ. наук, проф. К.О.Ващенка, д-ра соц. наук, проф. Ю.П.Сурміна. – К.: Вид-во Національної академії державного управління при Президентові України, 2015 –372 с. 2. Державна служба : підручник : у 2 т. / Нац. акад. держ. упр. при Президентові України ; редкол.: Ю.В. Ковбасюк (голова), О.Ю. Оболенський (заст. голови), С.М. Серьогін (заст. голови) [та ін.]. - К.; Одеса: НАДУ, 2012. – Т. 1. – 372 с. 3. Державна служба : підручник : у 2 т. / Нац. акад. держ. упр. при Президентові України ; редкол.: Ю.В. Ковбасюк (голова), О.Ю. Оболенський (заст. голови), С.М. Серьогін (заст. голови) [та ін.]. - К.; Одеса: НАДУ, 2013. – Т. 2. – 348 с. 4. Енциклопедія державного управління : у 8 т. / Нац. акад. держ. упр. при Президентові України ; наук.-ред. колегія : Ю. В. Ковбасюк (голова) та ін. - К.: НАДУ, 2011. Т. 6 : Державна служба / наук.-ред. колегія : С.М. Серьогін (співголова), В.М. Сороко (співголова) та ін. - 2011. - 524 с. 5. Тертичка В. В. Стратегічне управління. Підручник [Текст] / Валерій Тертичка. – К.: Видавництво «К.І.С.», 2017. – 932 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).