Державне регулювання економіки

Спеціальність: Публічне управління та адміністрування
Код дисципліни: 6.281.00.O.024
Кількість кредитів: 4.50
Кафедра: Теоретична та прикладна економіка
Лектор: к.е.н., доц. Скорик Г.І.
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: вивчення теоретичних основ, методологічних принципів та організаційних основ державного регулювання економічного і соціального розвитку України в умовах формування ринкових відносин; вивчення механізмів державного втручання, форм та засобів впливу держави на стан соціально-економічного розвитку країни; вивчення досвіду і моделей державного регулювання економіки в розвинутих країнах світу; набуття майбутніми спеціалістами системи знань з методології, методики та організаційних основ державного регулювання економіки; формування навиків економічного мислення та роботи в умовах ринкової економіки на всіх рівнях управління народним господарством. Державне регулювання економіки покликане забезпечити макроекономічну рівновагу і сталий соціально-економічний розвиток.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у студентів необхідних компетентностей: загальних компетентностей: ЗК 3. Здатність зберігати і примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство а у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя; ЗК 5. Здатність до адаптації та дії в новій ситуації; ЗК 8. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми; ЗК 9. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел; ЗК 10. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово; ЗК 11.Здатність спілкуватися іноземною мовою; ЗК 12. Здатність здійснювати комунікацію, виходячи із цілей спілкування та конкретної ситуації. фахових компетентності: ФК 2. Здатність забезпечувати належний рівень вироблення та використання управлінських продуктів, послуг чи процесів; ФК5. Здатність використовувати систему електронного документообігу; ФК12. уміння практично застосовувати знання з мікро- і макроекономічного аналізу, поєднувати їх із прикладними науками, застосовувати для державного регулювання, макроекономічного планування та прогнозування;
Результати навчання: - Використовувати базові знання з історичних, культурних, політичних, соціальних, економічних засад розвитку суспільства. - Розуміти та використовувати технології вироблення, прийняття та реалізації управлінських рішень. - Використовувати методи аналізу та оцінювання програм сталого розвитку. - Використовувати дані статистичної звітності, обліку та спеціальних досліджень у професійній діяльності. - Здатність застосовувати в практичній управлінській діяльності знання з методології, методики та організації державного регулювання економіки. - Використовувати макроекономічні дані для здійснення аналізу, прогнозу сучасної економічної ситуації в країні, визначати основні фінансові показники. Програмні результати навчання: РН1. Використовувати базові знання з історичних, культурних, політичних, соціальних, економічних засад розвитку суспільства. РН 8. Розуміти та використовувати технології вироблення, прийняття та реалізації управлінських рішень. РН 13. Використовувати методи аналізу та оцінювання програм сталого розвитку. РН 16. Використовувати дані статистичної звітності, обліку та спеціальних досліджень у професійній діяльності РН 17. Здатність застосовувати в практичній управлінській діяльності знання з методології, методики та організації державного регулювання економіки. РН 22. Використовувати макроекономічні дані для здійснення аналізу, прогнозу сучасної економічної ситуації в країні, визначати основні фінансові показники.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - пререквізит: Політична економія Історія економіки та економічної думки Макроекономіка Мікроекономіка - кореквізити: Управління фінансами та державна бюджетна Публічні закупівлі Державна інвестиційна та інноваційна політика Регіональна політика та розвиток територій Антикризове управління
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна розглядає основні напрями та інструменти державної економічної політики, теоретичні основи формування та реалізації стратегії соціально-економічної політики держави, методи впливу її на соціально-економічні процеси; розкрито механізм реалізації бюджетної, податкової, грошово-кредитної, інвестиційної, цінової, антиінфляційної, регіональної, соціальної, зовнішньоекономічної та екологічної політики.
Опис: Об’єктивна необхідність і теоретичні основи державного регулювання економіки. Органи державного управління України в системі державного регулювання економіки.Методи державного регулювання економіки. Прогнозування, програмування та планування соціально-економічного розвитку у системі державного регулювання економіки. Економічна кон’юнктура. Державне регулювання структурних зрушень та інвестиційної діяльності.Фінансово-кредитне регулювання економіки. Державне регулювання зовнішньоекономічної діяльності. Державне регулювання підприємництва, науково-технічної та інноваційної діяльності, розвитку промислового виробництва, АПК; рівня життя та розвитку соціальної сфери, праці, розвитку регіонів, природоохоронної діяльності.
Методи та критерії оцінювання: Основними методами оцінювання студентів є усне опитування на практичних заняттях, виконання письмових самостійних робіт у вигляді тестів та двох проміжних контрольних робіт, виконання рефератів та підсумковий контроль у формі письмово-усного іспиту.
Критерії оцінювання результатів навчання: Основними методами оцінювання студентів є усне опитування на практичних заняттях, виконання письмових самостійних робіт у вигляді тестів та двох проміжних контрольних робіт, виконання рефератів та підсумковий контроль у формі письмово-усного іспиту.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Барінов В.В. Державне регулювання економіки: навч. посібник / В.В. Барінов, Г.І. Скорик. - Львів Видавництво Львівської політехніки, 2013. - 460 с. 2. Державне регулювання економіки: Навчальний посібник / Дідківська Л.І., Головко Л.С. – К., 2017. - 214с.; 3. Державне регулювання економіки: Навчальний посібник / Стеченко Д.М. – К., 2016. - 262 с.; 4. Державне регулювання економіки: Підручник / Швайка Л.А. – К., 2018. – 462с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Державне регулювання економіки (курсовий проєкт)

Спеціальність: Публічне управління та адміністрування
Код дисципліни: 6.281.00.O.027
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Теоретична та прикладна економіка
Лектор: к.е.н., доц. Скорик Г.І.
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: вивчення теоретичних основ, методологічних принципів та організаційних основ державного регулювання економічного і соціального розвитку України в умовах формування ринкових відносин; вивчення механізмів державного втручання, форм та засобів впливу держави на стан соціально-економічного розвитку країни; вивчення досвіду і моделей державного регулювання економіки в розвинутих країнах світу; набуття майбутніми спеціалістами системи знань з методології, методики та організаційних основ державного регулювання економіки; формування навиків економічного мислення та роботи в умовах ринкової економіки на всіх рівнях управління народним господарством. Державне регулювання економіки покликане забезпечити макроекономічну рівновагу і сталий соціально-економічний розвиток.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у студентів необхідних компетентностей: загальних компетентностей: ЗК 3. Здатність зберігати і примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство а у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя; ЗК 5. Здатність до адаптації та дії в новій ситуації; ЗК 8. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми; ЗК 9. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел; ЗК 10. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово; ЗК 11.Здатність спілкуватися іноземною мовою; ЗК 12. Здатність здійснювати комунікацію, виходячи із цілей спілкування та конкретної ситуації. фахових компетентності: ФК 2. Здатність забезпечувати належний рівень вироблення та використання управлінських продуктів, послуг чи процесів; ФК5. Здатність використовувати систему електронного документообігу; ФК12. уміння практично застосовувати знання з мікро- і макроекономічного аналізу, поєднувати їх із прикладними науками, застосовувати для державного регулювання, макроекономічного планування та прогнозування;
Результати навчання: - Використовувати базові знання з історичних, культурних, політичних, соціальних, економічних засад розвитку суспільства. - Розуміти та використовувати технології вироблення, прийняття та реалізації управлінських рішень. - Використовувати методи аналізу та оцінювання програм сталого розвитку. - Використовувати дані статистичної звітності, обліку та спеціальних досліджень у професійній діяльності. - Здатність застосовувати в практичній управлінській діяльності знання з методології, методики та організації державного регулювання економіки. - Використовувати макроекономічні дані для здійснення аналізу, прогнозу сучасної економічної ситуації в країні, визначати основні фінансові показники.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - пререквізит: Політична економія Історія економіки та економічної думки Макроекономіка Мікроекономіка - кореквізити: Управління фінансами та державна бюджетна Публічні закупівлі Державна інвестиційна та інноваційна політика Регіональна політика та розвиток територій Антикризове управління
Короткий зміст навчальної програми: Курсовий проект виконується при вивченні дисципліни „Державне регулювання економіки”, його основними завданнями є: закріпити теоретичні знання в галузі державного регулювання економіки; оволодіти практичними навичками визначення основних регулюючих заходів держави. Основний напрям виконання курсового проекту – це формулювання змісту, визначення методів державного регулювання, які ймовірно можуть застосовуватись у досліджуваному випадку, аналіз економічного змісту предмету регулювання з врахуванням позитивного ефекту для суспільних інтересів.
Опис: Об’єктивна необхідність і теоретичні основи державного регулювання економіки. Органи державного управління України в системі державного регулювання економіки.Методи державного регулювання економіки. Прогнозування, програмування та планування соціально-економічного розвитку у системі державного регулювання економіки. Економічна кон’юнктура. Державне регулювання структурних зрушень та інвестиційної діяльності.Фінансово-кредитне регулювання економіки. Державне регулювання зовнішньоекономічної діяльності. Державне регулювання підприємництва, науково-технічної та інноваційної діяльності, розвитку промислового виробництва, АПК; рівня життя та розвитку соціальної сфери, праці, розвитку регіонів, природоохоронної діяльності.
Методи та критерії оцінювання: Основними видами контролю результатів навчання студентів є: поточний та семестровий контроль. Поточний контроль (ПК) здійснюють під час індивідуально-консультативних занять з метою перевірки рівня виконання курсового проекту студентом. Поточний контроль здійснюється методом проведення усного експрес-контролю. Семестровий контроль здійснюється у формі проведення заліку. Оцінювання результатів навчання студента здійснюють відповідно до 100-бальної шкали оцінювання, встановленої в Національному університеті «Львівська політехніка»
Критерії оцінювання результатів навчання: Основними методами оцінювання студентів є усне опитування на практичних заняттях, виконання письмових самостійних робіт у вигляді тестів та двох проміжних контрольних робіт, виконання рефератів та підсумковий контроль у формі письмово-усного іспиту.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Барінов В.В. Державне регулювання економіки: навч. посібник / В.В. Барінов, Г.І. Скорик. - Львів Видавництво Львівської політехніки, 2013. - 460 с. 2. Державне регулювання економіки: Навчальний посібник / Дідківська Л.І., Головко Л.С. – К., 2017. - 214с.; 3. Державне регулювання економіки: Навчальний посібник / Стеченко Д.М. – К., 2016. - 262 с.; 4. Державне регулювання економіки: Підручник / Швайка Л.А. – К., 2018. – 462с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).