Управління фінансами та державна бюджетна політика

Спеціальність: Публічне управління та адміністрування
Код дисципліни: 6.281.00.O.026
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Адміністративний та фінансовий менеджмент
Лектор: Білоус Олександр Петрович - к.е.н., доц., доцент кафедри адміністративного та фінансового менеджменту.
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни є формування системи знань з управління фінансами акціонерних товариств, розробки фінансової політики, розробки бюджетної політики, що дозволяє досягти зростання ринкової вартості товариства, стійких темпів нарощення його економічного потенціалу, реалізації інтересів акціонерів в умовах достатнього рівня фінансового забезпечення як поточної діяльності акціонерного товариства, так і на перспективу.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: ? здатність розв’язувати складні задачі і проблеми у сфері публічного управління та адміністрування та\або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та\або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог; загальних: ? здатність планувати та управляти часом; фахових: ? здатність використовувати в процесі підготовки і впровадження управлінських рішень сучасні ІКТ ? розуміння мети, базових принципів, стратегічних цілей розвитку суспільства в Україні, завдання, спрямовані на їх досягнення, а також основні напрями, етапи і механізм реалізації стратегій з урахуванням сучасних тенденцій та особливостей розвитку України в перспективі.
Результати навчання: У результаті вивчення модуля студент повинен: знати: - знання та розуміння предметної області та розуміння фаху - набуття гнучкого способу мислення, який дає можливість зрозуміти й розв’язати проблеми та задачі, зберігаючи при цьому критичне відношення до усталених наукових концепцій уміти: - уміння ідентифікувати, класифікувати та описувати роботу, пов’язану з публічним управлінням та адмініструванням, шляхом використання аналітичних методів і методів моделювання; - здатність ведення ділових комунікацій, знання та розуміння предметної області та розуміння фаху щоб визначати структуру та будувати архітектоніку знання в сфері публічного управління та адміністрування.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: глобальна політика
Короткий зміст навчальної програми: Предмет фінансової науки, фінансові категорії. Генезис і еволюція фінансів. Фінансове право і фінансова політика. Податки. Податкова система. Бюджет. бюджетна система. Страхування, страховий ринок. Фінансовий ринок. Фінанси суб’єктів господарювання. Міжнародні фінанси. Фінансовий менеджмент.
Опис: Тема 1. Система управління державними фінансами Тема 2. Податкова система і її роль у формуванні державних фінансів Тема 3. Управління ліквідністю державних фінансів, державним боргом, валютним курсом Тема 4. Розвиток системи державних закупівель Тема 5. Державні інвестиції Тема 6. Модернізація системи бухгалтерського обліку в державному секторі, державний внутрішній фінансовий контроль та незалежний зовнішній фінансовий контроль. Протидія корупції та доступ громадськості до інформації з питань бюджету. Тема 7. Бюджетна система України Тема 8. Бюджет як основний фінансовий план держави
Методи та критерії оцінювання: - поточний контроль (40 %) - контрольний захід (60 %)
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль на практичних, семінарських заняттях проводиться з метою виявлення готовності аспірантів до занять у таких формах: ? вибіркове усне опитування перед початком занять; ? фронтальне стандартизоване опитування за картками, тестами протягом 5-10 хв.; ? фронтальна перевірка виконання домашніх завдань; ? оцінка активності аспіранта у процесі занять, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень, доповнень попередніх відповідей і т. ін.; ? письмова (до 45 хв.) контрольна робота. Контрольні запитання поділяються на: ? а) тестові завдання – вибрати вірні відповіді; ? б) проблемні – створення ситуацій проблемного характеру; ? в) питання-репліки – виявити причинно-наслідкові зв’язки; ? г) ситуаційні завдання – визначити відповідь згідно певної ситуації; ? д) питання репродуктивного характеру – визначення практичного значення (наприклад, вивчених хімічних явищ); ? е) інтерактивні завдання вікторинного та ігрового характеру. Під час контролю знань та умінь студентів дотримуюсь таких вимог: ? індивідуальний характер контролю; ? своєчасність та систематичність контролю; ? об’єктивність та справедливість оцінювання; ? врахування вікових особливостей студентів; ? обґрунтоване та аргументоване оцінювання робіт та відповідей; ? урізноманітнення форм та видів контролю. Підсумковий контроль являє собою іспит у письмово-усній формі відповідно до затверджених на засіданні кафедри АФМ екзаменаційних завдань, з метою оцінки знань і навиків аспіранта. Усна форма контролю передбачає собою відповідь на 5 випадкових питань, які пов’язаня з курсомю. Правильна та повна відповідь оцінюється у 1 бал.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Юхименко П. І., Федосов В. М., Лазебник Л. Л. та ін. Теорія фінансів: Підручник / За ред. проф. В. М. Федосова, С. І. Юрія. — К.: Центр учбової літератури, 2010. — 576 с. Фінанси: Навч. посіб. / B.C. Загорський, О.Д. Вовчак, І.Г. Благун, І.Р. Чуй. — 2-ге вид., стер. — К.: Знання, 2008. — 247 с. Фінанси: загальна теорія . Опарін В.М. – К. –КНЕУ, 2005. – 240 с..
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).