Управління фінансами та державна бюджетна політика
Спеціальність: Публічне управління та адміністрування
Код дисципліни: 6.281.00.O.026
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Адміністративний та фінансовий менеджмент
Лектор: Білоус Олександр Петрович - к.е.н., доц., доцент кафедри адміністративного та фінансового менеджменту.
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
? здатність розв’язувати складні задачі і проблеми у сфері публічного управління та адміністрування та\або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та\або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог;
загальних:
? здатність планувати та управляти часом;
фахових:
? здатність використовувати в процесі підготовки і впровадження управлінських рішень сучасні ІКТ
? розуміння мети, базових принципів, стратегічних цілей розвитку суспільства в Україні, завдання, спрямовані на їх досягнення, а також основні напрями, етапи і механізм реалізації стратегій з урахуванням сучасних тенденцій та особливостей розвитку України в перспективі.
Результати навчання: У результаті вивчення модуля студент повинен:
знати:
- знання та розуміння предметної області та розуміння фаху
- набуття гнучкого способу мислення, який дає можливість зрозуміти й розв’язати проблеми та задачі, зберігаючи при цьому критичне відношення до усталених наукових концепцій
уміти:
- уміння ідентифікувати, класифікувати та описувати роботу, пов’язану з публічним управлінням та адмініструванням, шляхом використання аналітичних методів і методів моделювання;
- здатність ведення ділових комунікацій, знання та розуміння предметної області та розуміння фаху щоб визначати структуру та будувати архітектоніку знання в сфері публічного управління та адміністрування.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: глобальна політика
Короткий зміст навчальної програми: Предмет фінансової науки, фінансові категорії. Генезис і еволюція фінансів. Фінансове право і фінансова політика. Податки. Податкова система. Бюджет. бюджетна система. Страхування, страховий ринок. Фінансовий ринок. Фінанси суб’єктів господарювання. Міжнародні фінанси. Фінансовий менеджмент.
Опис: Тема 1. Система управління державними фінансами
Тема 2. Податкова система і її роль у формуванні державних фінансів
Тема 3. Управління ліквідністю державних фінансів, державним боргом, валютним курсом
Тема 4. Розвиток системи державних закупівель
Тема 5. Державні інвестиції
Тема 6. Модернізація системи бухгалтерського обліку в державному секторі, державний внутрішній фінансовий контроль та незалежний зовнішній фінансовий контроль. Протидія корупції та доступ громадськості до інформації з питань бюджету.
Тема 7. Бюджетна система України
Тема 8. Бюджет як основний фінансовий план держави
Методи та критерії оцінювання: - поточний контроль (40 %)
- контрольний захід (60 %)
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль на практичних, семінарських заняттях проводиться з метою виявлення готовності аспірантів до занять у таких формах:
? вибіркове усне опитування перед початком занять;
? фронтальне стандартизоване опитування за картками, тестами протягом 5-10 хв.;
? фронтальна перевірка виконання домашніх завдань;
? оцінка активності аспіранта у процесі занять, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень, доповнень попередніх відповідей і т. ін.;
? письмова (до 45 хв.) контрольна робота.
Контрольні запитання поділяються на:
? а) тестові завдання – вибрати вірні відповіді;
? б) проблемні – створення ситуацій проблемного характеру;
? в) питання-репліки – виявити причинно-наслідкові зв’язки;
? г) ситуаційні завдання – визначити відповідь згідно певної ситуації;
? д) питання репродуктивного характеру – визначення практичного значення (наприклад, вивчених хімічних явищ);
? е) інтерактивні завдання вікторинного та ігрового характеру.
Під час контролю знань та умінь студентів дотримуюсь таких вимог:
? індивідуальний характер контролю;
? своєчасність та систематичність контролю;
? об’єктивність та справедливість оцінювання;
? врахування вікових особливостей студентів;
? обґрунтоване та аргументоване оцінювання робіт та відповідей;
? урізноманітнення форм та видів контролю.
Підсумковий контроль являє собою іспит у письмово-усній формі відповідно до затверджених на засіданні кафедри АФМ екзаменаційних завдань, з метою оцінки знань і навиків аспіранта. Усна форма контролю передбачає собою відповідь на 5 випадкових питань, які пов’язаня з курсомю. Правильна та повна відповідь оцінюється у 1 бал.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Юхименко П. І., Федосов В. М., Лазебник Л. Л. та ін.
Теорія фінансів: Підручник / За ред. проф. В. М. Федосова, С. І. Юрія. — К.: Центр учбової літератури, 2010. — 576 с.
Фінанси: Навч. посіб. / B.C. Загорський, О.Д. Вовчак, І.Г. Благун, І.Р. Чуй. — 2-ге вид., стер. — К.: Знання, 2008. — 247 с.
Фінанси: загальна теорія . Опарін В.М. – К. –КНЕУ, 2005. – 240 с..
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).