Антикризове управління

Спеціальність: Публічне управління та адміністрування
Код дисципліни: 6.281.02.E.073
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Теоретична та прикладна економіка
Лектор: к.е.н., доц., доцент Пушак Г.І.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: поглиблення теоретичної та практичної підготовки майбутніх фахівців на основі засвоєння систематизованих та узагальнених знань щодо антикризового управління діяльністю суб’єкта господарювання.
Завдання: загальні компетентності: 1) Здатність вчитися та оволодівати сучасними знаннями; 2) здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського ( вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні; 3) здатність зберігати і примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство а у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя; 4) здатність бути критичним і самокритичним; 5) здатність до адаптації та дії в новій ситуації; 6) здатність працювати в команді; 7) здатність планувати та управляти часом; 8) вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми; 9) здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел; 10) здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово; 11) здатність спілкуватися іноземною мовою; 12) здатність здійснювати комунікацію, виходячи із цілей спілкування та конкретної ситуації; 13) здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів діяльності). фахові компетентності: - здатність забезпечувати належний рівень вироблення та використання управлінських продуктів, послуг чи процесів; - здатність здійснювати інформаційно-аналітичне забезпечення управлінських процесів із використанням сучасних інформаційних ресурсів та технологій; - здатність готувати проекти управлінських рішень та їх впроваджувати; - здатність у складі робочої групи проводити прикладні дослідження в сфері публічного управління та адміністрування; - уміння організовувати діяльність організацій, застосовуючи відповідні методи стратегічного та антикризового управління, організаційної, конкурентної та правової культури.
Результати навчання: РН4 Знати структуру та особливості функціонування сфери публічного управління та адміністрування. РН5. Знати стандарти, принципи та норми діяльності у сфері публічного управління та адміністрування. РН8. Розуміти та використовувати технології вироблення, прийняття та реалізації управлінських рішень РН11. Уміти здійснювати пошук та узагальнення інформації, робити висновки і формулювати рекомендації в межах своєї компетенції. РН13. Використовувати методи аналізу та оцінювання програм сталого розвитку. РН15. Застосовувати методи контролю якості у сфері професійної діяльності. РН16. Використовувати дані статистичної звітності, обліку та спеціальних досліджень у професійній діяльності РН17. Здатність застосовувати в практичній управлінській діяльності знання з методології, методики та організації державного регулювання економіки РН2.9. Здатність забезпечувати антикризове управління розвитком територій, держави, суб’єктів господарювання
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: теорія конкуренції, аналіз діяльності суб’єктів господарювання на товарних ринках Кореквізити: Конкурентоспроможність національного виробника, Регіональна політика та розвиток територій.
Короткий зміст навчальної програми: Трансформація системи управління соціальним розвитком вимагає від управлінців нових методів, форм, засобів попередження криз, ризиків, конфліктів. Все це потребує засвоєння управлінцями сучасних методів управління ризиками та кризами. Актуальність навчального курсу пов’язана, з одного боку, з потребою в сучасних знаннях стосовно проблематики антикризового управління, а з іншого – з його недостатнім методичним забезпеченням.
Опис: ТЕОРЕТИЧНІ ТА ОРГАНІЗАЦІЙНІ АСПЕКТИ КРИЗОВИХ ЯВИЩ В ЕКОНОМІЦІ. КРИЗИ В СИСТЕМІ ПУБЛІЧНОГО УПРАВЛІННЯ. КРИЗИ В РОЗВИТКУ ЕКОНОМІКИ ТА ОРГАНІЗАЦІЇ. ОРГАНІЗАЦІЯ МОНІТОРИНГУ В АНТИКРИЗОВОМУ УПРАВЛІННІ. МЕХАНІЗМ ДЕРЖАВНОГО АНТИКРИЗОВОГО РЕГУЛЮВАННЯ. ВІТЧИЗНЯНИЙ ТА ЗАРУБІЖНИЙ ДОСВІД АНТИКРИЗОВОГО УПРАВЛІННЯ. АНТИКРИЗОВЕ УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВОМ: ЗМІСТ, МЕТОДОЛОГІЯ, СКЛАДОВІ. ДІАГНОСТИКА ФІНАНСОВОЇ НЕСПРОМОЖНОСТІ ОРГАНІЗАЦІЇ. ІННОВАЦІЙНО-ІНВЕСТИЦІЙНА ПОЛІТИКА В СИСТЕМІ АНТИКРИЗОВОГО УПРАВЛІННЯ.
Методи та критерії оцінювання: Форми і засоби рубіжного та підсумкового контролю: - тестування знань із тем лекційного курсу; - усне опитування при захисті лабораторних робіт; - написання поточних самостійних та контрольних робіт; - підсумковий контроль (іспит).
Критерії оцінювання результатів навчання: Виконання та захист лабораторних робіт 30 %. Поточні письмові тематичні оцінювання 10%, Іспит 60%.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Комарницький І.Ф., Терлецька Ю.О. Антикризове управління підприємством: теорія та практика: навч. посіб. 3-є вид., без змін. Чернівці: Чернівецький нац. ун-т. 2020. 248 с. 2. Кульчій І.О. Антикризове управління: навчальний посібник. Полтава: ПолтНТУ, 2016. 120 с. 3. Смерічевський С.Ф., Кривов'язюк І.В. Антикризове управління підприємством: навчальний посібник. 3-тє видання, доповн. і переробл. Київ : Видавничий дім “Кондор”, 2020. 396 с. 4. Раєвнєва О. В. Моделювання антикризового управління регіоном. Харків: вид. ХНЕУ. 2014. 300 с. 5. Шелегеда Б.Г., Шарнопольська О.М., Румянцев М.В.. Антикризове управління: навчальний посібник– К.: ТОВ «ВРА «Епіцентр», 2013. 252 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).