Державна цінова політика
Спеціальність: Публічне управління та адміністрування
Код дисципліни: 6.281.07.E.084
Кількість кредитів: 4.50
Кафедра: Теоретична та прикладна економіка
Лектор: Пушак Г.І.
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: загальні компетентності:
1) Здатність вчитися та оволодівати сучасними знаннями;
2) здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського ( вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні;
3) здатність зберігати і примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство а у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя;
4) здатність бути критичним і самокритичним;
5) здатність до адаптації та дії в новій ситуації;
6) здатність працювати в команді;
7) здатність планувати та управляти часом;
8) вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми;
9) здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел;
10) здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово;
11) здатність спілкуватися іноземною мовою;
12) здатність здійснювати комунікацію, виходячи із цілей спілкування та конкретної ситуації;
13) здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (з експертами з інших галузей знань/видів діяльності).
фахові компетентності:
1. Здатність до соціальної взаємодії, до співробітництва й розв’язання конфліктів;
5. Здатність використовувати систему електронного документообігу;
8 Здатність готувати проекти управлінських рішень та їх впроваджувати;
10. Здатність до дослідницької та пошукової діяльності в сфері публічного управління та адміністрування;
12. уміння практично застосовувати знання з мікро- і макроекономічного аналізу, поєднувати їх із прикладними науками, застосовувати для державного регулювання, макроекономічного планування та прогнозування;
16. розуміння системи оподаткування, її структури, вміння здійснення начислення обов’язкових платежів;
18. здатність враховувати інфляційні процеси, розуміння суті основних макроекономічних показників та фінансових, банківських і страхових відносин;
2.4. Уміння розробляти та впроваджувати ефективну цінову політику.
Результати навчання: РН5. Знати стандарти, принципи та норми діяльності у сфері публічного управління та адміністрування.
РН8. Розуміти та використовувати технології вироблення, прийняття та реалізації управлінських рішень
РН14. Уміти коригувати професійну діяльність у випадку зміни вихідних умов.
РН16. Використовувати дані статистичної звітності, обліку та спеціальних досліджень у професійній діяльності
РН17. Здатність застосовувати в практичній управлінській діяльності знання з методології, методики та організації державного регулювання економіки
РН20. Здатність здійснювати обчислення обов‘язкових податкових платежів, здатність визначати базу оподаткування за даними аналітичного обліку підприємств, суму податкових платежів до бюджетів та державних цільових фондів, складати податкові декларації і розрахунки за встановленими нормативними актами правилами, а також характеризувати загальнодержавні та місцеві податки в податковій системі України; визначати процедуру взяття на облік юридичних осіб та відокремлених підрозділів юридичних осіб; підстави та порядок зняття з обліку у контролюючих органах юридичних осіб, їх відокремлених підрозділів та самозайнятих осіб; здатність розраховувати суму податків та зборів
РН2.4 Уміння застосовувати знання з методології, методики та організації державного регулювання економіки, ціноутворення з урахуванням особливостей галузевих ринків та умов конкуренції
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Мікроекономіка, теорія підприємництва.
Кореквізити: теорія конкуренції, аналіз діяльності суб'єктів господарювання на товарних ринках
Короткий зміст навчальної програми: Ціна і ціноутворення є важливими складовими функціонування ринкового механізму. Перед усіма комерційними і багатьма некомерційними організаціями постає завдання призначення ціни на свої товари та послуги. У зв'язку з цим підготовка фахівців будь-якої сфе¬ри діяльності повинна ґрунтуватися на глибоких знаннях процесу ціноутворення та особливостей цінового регулювання. Адже від цін багато в чому залежать досягнуті комерційні результати, а правильна чи помилкова цінова політика справляє довгострокову дію на все підприємство та його подальшу діяльність.
Відомі найрізноманітніші види цін на товари та послуги. У найзагальнішому вигляді ціни є результатом домовленості між покупцем і продавцем товару чи послуги. Природно, що при здійсненні операції купівлі-продажу продавець прагне встановити високу ціну на свій товар, а покупець — заплатити якомога менше. Внаслідок тор¬гування, в кінцевому підсумку, й встановлюється прийнятна для обох сторін ціна. Проте не завжди покупець і продавець мають можливість особисто вести переговори про прийнятний для обох сторін рівень цін. Найчастіше виробник чи продавець товару призначає ціну вже на стадії планування напрямків своєї діяльності, що вимагає прогно¬зування можливих варіантів цін на свою продукцію. Це, в свою чергу, вимагає глибоких знань суті процесу ціноутворення та формуван¬ня навичок встановлення оптимальних рівнів цін.
Прикладний аспект процесу ціноутворення вимагає від економістів вміння поєднувати теоретичні знання із практичними навичками формування цін на товари (послуги, вироби); врахування як зовнішніх, так і внутрішніх факторів у даному процесі.
Опис: Економічна сутність ціни в умовах ринкових відносин. Класифікація цін. Фактори впливу на процес формування цін. Витрати підприємства. Державне регулювання цін. Формування цін з врахуванням попиту на продукцію. Аналіз взаємозв’язку “Витрати – обсяг виробництва – прибуток». Методи ціноутворення. Цінова політика підприємства. Розподіл витрат на постійну та змінну складові. Встановлення цін на взаємопов’язані товари і нелінійне ціноутворення. Ціноутворення на підприємствах торгівлі. Ціноутворення в галузях матеріального виробництва. Ціноутворення в сфері послуг.Формування ціни бренду. Особливості ціноутворення на світовому ринку.
Методи та критерії оцінювання: Форми і засоби рубіжного та підсумкового контролю:
- тестування знань із тем лекційного курсу;
- усне опитування;
- виступи на практичних заняттях (реферати, доповіді, дискусії);
- виконання та захист лабораторних робіт;
- розв'язання ситуаційних завдань та задач;
- написання поточних контрольних робіт;
- виконання контрольної роботи.
Критерії оцінювання результатів навчання: Опитування 5%;
Підготовка та захист доповіді 10%;
Поточні письмові тематичні оцінювання 5%;
Виконання та захист лабораторних робіт 20%;
Іспит 60%.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Літвінов Ю.І., Останкова Л.А., Літвінова Т.М., Підгорна О.В. Ціноутворення в умовах ринку: навчальний посібник. К.: Центр учбової літератури. 2017. 400с.
2. Мазур О. Є. Ринкове ціноутворення. Навчальний посібник – К.: «Центр учбової літератури», 2012. – 480 с.
3. Махур О.Є. Ринкове ціноутворення: навчальний посібник. К. Центр учбової літератури. 2012. 480с.
4. Пінішко В.С. Ціни і ціноутворення. Навчальний посібник. – Львів: «Інтелект-Захід», 2006. – 488 с.
5. Шкварчук Л. О. Ціноутворення: Підручник. – К.:Кондор. – 2008. – 460 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).