Фінансовий менеджмент і аналіз неприбуткових організацій
Спеціальність: Публічне управління та адміністрування
Код дисципліни: 6.281.01.E.042
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Адміністративний та фінансовий менеджмент
Лектор: Доктор філософії Дорош І.М.
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
? здатність розв’язувати складні задачі і проблеми у сфері публічного управління та адміністрування та\або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та\або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог;
загальних:
? здатність планувати та управляти часом;
фахових:
? здатність використовувати в процесі підготовки і впровадження управлінських рішень сучасні ІКТ
? розуміння мети, базових принципів, стратегічних цілей розвитку суспільства в Україні, завдання, спрямовані на їх досягнення, а також основні напрями, етапи і механізм реалізації стратегій з урахуванням сучасних тенденцій та особливостей розвитку України в перспективі.
Результати навчання: Вивчення сутності фінансового менеджменту, методів та важелів фінансового механізму неприбуткової організації, принципів побудови системи фінансового менеджменту неприбуткової організації; визначення правового поля функціонування системи управління фінансовими потоками неприбуткової організації; осягнення основ тактичного та стратегічного планування фінансових ресурсів, розробка та складання бюджетів; вивчення різних методик визначення ефективності фінансової діяльності неприбуткової організації в межах правового поля.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Основи фінансів, гроші та кредит
Короткий зміст навчальної програми: Неприбуткові організації та їх види. Умови створення неприбуткових організацій. Теоретично-організаційні основи фінансового менеджменту неприбуткових організацій. Формування стратегічних цілей і завдань фінансового менеджменту НО. Джерела фінансування НО. Особливості оподаткування НО. Фінанси громадських організацій, доброчинних фондів та недержавних пенсійних фондів. Фінансові ресурси бюджетних установ. Управління результативність НО.
Опис: Тема 1. Неприбуткові організації та їх види
Тема 2. Умови створення неприбуткових організацій
Тема 3. Теоретично-організаційні основи фінансового менеджменту неприбуткових організацій
Тема 4. Формування стратегічних цілей і завдань фінансового менеджменту НО
Тема 5. Джерела фінансування НО
Тема 6. Особливості оподаткування НО
Тема 7. Фінанси громадських організацій, доброчинних фондів та недержавних пенсійних фондів
Тема 8. Фінансові ресурси бюджетних установ
Тема 9. Управління результативність НО
Методи та критерії оцінювання: - поточний контроль (40 %)
- контрольний захід (60 %)
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль на практичних, семінарських заняттях проводиться з метою виявлення готовності аспірантів до занять у таких формах:
? вибіркове усне опитування перед початком занять;
? фронтальне стандартизоване опитування за картками, тестами протягом 5-10 хв.;
? фронтальна перевірка виконання домашніх завдань;
? оцінка активності аспіранта у процесі занять, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень, доповнень попередніх відповідей і т. ін.;
? письмова (до 45 хв.) контрольна робота.
Контрольні запитання поділяються на:
? а) тестові завдання – вибрати вірні відповіді;
? б) проблемні – створення ситуацій проблемного характеру;
? в) питання-репліки – виявити причинно-наслідкові зв’язки;
? г) ситуаційні завдання – визначити відповідь згідно певної ситуації;
? д) питання репродуктивного характеру – визначення практичного значення (наприклад, вивчених хімічних явищ);
? е) інтерактивні завдання вікторинного та ігрового характеру.
Під час контролю знань та умінь студентів дотримуюсь таких вимог:
? індивідуальний характер контролю;
? своєчасність та систематичність контролю;
? об’єктивність та справедливість оцінювання;
? врахування вікових особливостей студентів;
? обґрунтоване та аргументоване оцінювання робіт та відповідей;
? урізноманітнення форм та видів контролю.
Підсумковий контроль являє собою іспит у письмово-усній формі відповідно до затверджених на засіданні кафедри АФМ екзаменаційних завдань, з метою оцінки знань і навиків аспіранта. Усна форма контролю передбачає собою відповідь на 5 випадкових питань, які пов’язаня з курсомю. Правильна та повна відповідь оцінюється у 1 бал.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Воронина М.В. Финансовый менеджмент: Учебник для бакалавров / М.В. Воронина. – М.: Дашков и К, 2016. – 400 c.
2. Гудзь О.Є. Фінансова політика підприємства: Навч. посіб. / О.Є. Гудзь, П. А. Стецюк. – Київ-Львів: Ліга-Прес, 2017. – 120 с..
3. Давиденко Н.М. Фінансовий менеджмент : підручник / Н.М. Давиденко; Нац. ун-т біоресурсів і природокористування України. - К. : Задруга, 2012. - 515 с.
4. Екимова К.В. Финансовый менеджмент: Учебник для прикладного бакалавриата / К.В. Екимова, И.П. Савельева, К.В. Кардапольцев. – Люберцы: Юрайт, 2016. – 381 c.
5. Фінанси: державні, корпоративні, міжнародні : підручник для внз / В. О. Онищенко [та ін.] ; М-во освіти і науки України, Полтав. нац. техн. ун-т ім. Юрія Кондратюка. - К. : Центр учб. літ., 2016. - 600 с. : схеми, табл. - Бібліогр.: с. 597-599.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Фінансовий менеджмент і аналіз неприбуткових організацій (курсовий проєкт)
Спеціальність: Публічне управління та адміністрування
Код дисципліни: 6.281.01.E.043
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Адміністративний та фінансовий менеджмент
Лектор: Доктор філософії Дорош І.М.
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
? здатність розв’язувати складні задачі і проблеми у сфері публічного управління та адміністрування та\або у процесі навчання, що передбачає проведення досліджень та\або здійснення інновацій та характеризується невизначеністю умов і вимог;
загальних:
? здатність планувати та управляти часом;
фахових:
? здатність використовувати в процесі підготовки і впровадження управлінських рішень сучасні ІКТ
? розуміння мети, базових принципів, стратегічних цілей розвитку суспільства в Україні, завдання, спрямовані на їх досягнення, а також основні напрями, етапи і механізм реалізації стратегій з урахуванням сучасних тенденцій та особливостей розвитку України в перспективі.
Результати навчання: Вивчення сутності фінансового менеджменту, методів та важелів фінансового механізму неприбуткової організації, принципів побудови системи фінансового менеджменту неприбуткової організації; визначення правового поля функціонування системи управління фінансовими потоками неприбуткової організації; осягнення основ тактичного та стратегічного планування фінансових ресурсів, розробка та складання бюджетів; вивчення різних методик визначення ефективності фінансової діяльності неприбуткової організації в межах правового поля.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Основи фінансів, гроші та кредит
Короткий зміст навчальної програми: Неприбуткові організації та їх види. Умови створення неприбуткових організацій. Теоретично-організаційні основи фінансового менеджменту неприбуткових організацій. Формування стратегічних цілей і завдань фінансового менеджменту НО. Джерела фінансування НО. Особливості оподаткування НО. Фінанси громадських організацій, доброчинних фондів та недержавних пенсійних фондів. Фінансові ресурси бюджетних установ. Управління результативність НО.
Опис: Тема 1. Неприбуткові організації та їх види
Тема 2. Умови створення неприбуткових організацій
Тема 3. Теоретично-організаційні основи фінансового менеджменту неприбуткових організацій
Тема 4. Формування стратегічних цілей і завдань фінансового менеджменту НО
Тема 5. Джерела фінансування НО
Тема 6. Особливості оподаткування НО
Тема 7. Фінанси громадських організацій, доброчинних фондів та недержавних пенсійних фондів
Тема 8. Фінансові ресурси бюджетних установ
Тема 9. Управління результативність НО
Методи та критерії оцінювання: - поточний контроль (40 %)
- контрольний захід (60 %)
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль на практичних, семінарських заняттях проводиться з метою виявлення готовності аспірантів до занять у таких формах:
? вибіркове усне опитування перед початком занять;
? фронтальне стандартизоване опитування за картками, тестами протягом 5-10 хв.;
? фронтальна перевірка виконання домашніх завдань;
? оцінка активності аспіранта у процесі занять, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень, доповнень попередніх відповідей і т. ін.;
? письмова (до 45 хв.) контрольна робота.
Контрольні запитання поділяються на:
? а) тестові завдання – вибрати вірні відповіді;
? б) проблемні – створення ситуацій проблемного характеру;
? в) питання-репліки – виявити причинно-наслідкові зв’язки;
? г) ситуаційні завдання – визначити відповідь згідно певної ситуації;
? д) питання репродуктивного характеру – визначення практичного значення (наприклад, вивчених хімічних явищ);
? е) інтерактивні завдання вікторинного та ігрового характеру.
Під час контролю знань та умінь студентів дотримуюсь таких вимог:
? індивідуальний характер контролю;
? своєчасність та систематичність контролю;
? об’єктивність та справедливість оцінювання;
? врахування вікових особливостей студентів;
? обґрунтоване та аргументоване оцінювання робіт та відповідей;
? урізноманітнення форм та видів контролю.
Підсумковий контроль являє собою іспит у письмово-усній формі відповідно до затверджених на засіданні кафедри АФМ екзаменаційних завдань, з метою оцінки знань і навиків аспіранта. Усна форма контролю передбачає собою відповідь на 5 випадкових питань, які пов’язаня з курсомю. Правильна та повна відповідь оцінюється у 1 бал.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Воронина М.В. Финансовый менеджмент: Учебник для бакалавров / М.В. Воронина. – М.: Дашков и К, 2016. – 400 c.
2. Гудзь О.Є. Фінансова політика підприємства: Навч. посіб. / О.Є. Гудзь, П. А. Стецюк. – Київ-Львів: Ліга-Прес, 2017. – 120 с..
3. Давиденко Н.М. Фінансовий менеджмент : підручник / Н.М. Давиденко; Нац. ун-т біоресурсів і природокористування України. - К. : Задруга, 2012. - 515 с.
4. Екимова К.В. Финансовый менеджмент: Учебник для прикладного бакалавриата / К.В. Екимова, И.П. Савельева, К.В. Кардапольцев. – Люберцы: Юрайт, 2016. – 381 c.
5. Фінанси: державні, корпоративні, міжнародні : підручник для внз / В. О. Онищенко [та ін.] ; М-во освіти і науки України, Полтав. нац. техн. ун-т ім. Юрія Кондратюка. - К. : Центр учб. літ., 2016. - 600 с. : схеми, табл. - Бібліогр.: с. 597-599.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).