Економіка і публічне адміністрування

Спеціальність: Публічне управління та адміністрування
Код дисципліни: 6.281.07.E.090
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Теоретична та прикладна економіка
Лектор: к.е.н., доц. Іличок Б.І.
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: сформувати компетентності слухачів досліджувати та розв’язувати складні проблеми економічного розвитку, його інституційного та фінансового забезпечення в системі публічного управління та адміністрування
Завдання: ? набуття навичок розроблення та впровадження заходів із забезпечення результативної і ефективної діяльності суб’єктів врядування; вивчення кращого міжнародного досвіду у сфері врядування, економіки розвинених держав світу, стандартів, норм, технологій. • – розширення уявлення слухачів щодо основних цілей та шляхів здійснення фінансово-економічної політики України.
Результати навчання: У результаті вивчення модуля студент повинен знати: • предметну сферу і методологічну основу публічного адміністрування; • перспективні наукові напрями розвитку публічного адміністрування; • технології та процедури формування цілей публічного адміністрування; • закони, принципи та механізми публічного адміністрування; • засади, механізми, органи, методи та стилі публічного адміністрування; • основні засади публічного адміністрування в соціальній та економічній сферах; • особливості публічного адміністрування в добровільних об'єднаннях; особливості відповідальності суб'єктів публічного адміністрування за правопорушення у цій сфері.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - пререквізит: Державне регулювання економіки - кореквізити: Конкурентне право
Короткий зміст навчальної програми: - Предмет і методологічна основа публічного адміністрування - Основні теорії управління суспільством - Взаємозв'язок економічної науки, соціології та політології. - Громадянське суспільство як суб'єкт формування цілей публічного адміністрування - Публічне адміністрування та влада, закони та принципи публічного адміністрування - Механізми, органи, методи та стилі публічного адміністрування - Бюрократія в системі публічного адміністрування - Антикорупційна діяльність у сфері публічного адміністрування - Результативність та ефективність публічного адміністрування - Основні засади публічного адміністрування в соціальній сфері - Публічне адміністрування та економіка - Корпоративна влада га публічне адміністрування в добровільних об'єднаннях Відповідальність у публічному адмініструванні
Опис: Предмет, методологічна основа дисципліни. Порівняльний аналіз публічного управління розвитком економічних систем Сучасний вибір стратегії трансформації економічної системи України в процесі глобальних структурних зрушень Мікро- та макро-економіка для розроблення публічної політики. Економічні аспекти аналізу публічної політики. Публічні фінанси та фінансовий менеджмент
Методи та критерії оцінювання: поточний контроль - 40%, залік - 60%.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (40 б): Опитування на практичних заняттях 5 б. Підготовка та захист доповіді на практичних заняттях 10 б. Поточні письмові тематичні оцінювання 5 б. Виконання та захист наукової роботи 20 б. Залік (60 б).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Закон України «Про державні соціальні стандарти та державні соціальні гарантії» // Відомості Верховної Ради України. - 2000. - №48.-С. 409. 2. Закон України «Про звернення громадян» від 02.10.96 р. №393/96-ВР // Відомості Верховної Ради України. - 1996.-№ 47. - С. 256. 3. Закон України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.1997 р. № 280/97-ВР // Відомості Верховної Ради України. - 1997. - № 24. - С. 170. 4. Закон України «Про місцеві державні адміністрації» від 9 квіт. 1999 р. № 586-ХІУ // Офіц. вісник України. - 1999. - № 18. - С. 190. 5. Економіка України і трансформаційні економіки. Іличок Б.І. Львів.: НУ «Львівська політехніка», 2008, - 254 с. 6. Філіпенко А.С. Економічний розвиток сучасної цивілізації: Навч. посібн. – К: Знання, 2000. – 174 с. 7. Іличок Б.І. Соціальна безпека України – иенденції та потенціал розвитку.// Інтелект ХХІ , №6, 2016. С.96-107.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).