Стратегії розвитку держави та суспільства в процесі євроінтеграції

Спеціальність: Публічне управління та адміністрування
Код дисципліни: 6.281.01.E.052
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Адміністративний та фінансовий менеджмент
Лектор: Пушак Я.Я.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Отримання та засвоєння студентами базових знань із стратегічного мислення, вироблення навичок стратегічного планування та інноваційного управління. Зокрема стратегічного планування та розвитку на макрорівні. На основі цього формується підготовка висококваліфікованих, досвідчених та економічно орієнтованих фахівців – управлінців.
Завдання: - здатність розв’язувати складні спеціалізовані завдання та практичні проблеми у сфері публічного управління та адміністрування або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та наукових методів відповідної галузі і характеризується комплексністю та невизначеністю умов; - здатність планувати та управляти часом - здатність використовувати в процесі підготовки і впровадження управлінських рішень сучасні ІКТ; – засвоєння теоретичних основ менеджменту, правових засад діяльності неприбуткових організацій, а також в оволодінні професійними вміннями в сфері планування діяльності неприбуткової організації та використанні різноманітних форм організації управління НДО.
Результати навчання: Результати навчання даної дисципліни деталізують такі програмні результати навчання: - уміти здійснювати пошук та узагальнення інформації, робити висновки і формулювати рекомендації в межах своєї компетенції. - застосовувати методи контролю якості у сфері професійної діяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: прогнозування і макроекономічне планування; економічна безпека держави Кореквізити: аналіз ринку і кризовий менеджмент; планування територіального розвитку
Короткий зміст навчальної програми: Розглядаються поняття і види стратегій, з використанням яких забезпечується виконання макроекономічного планування. Визначаються головні елементи стратегічного планування, його види та методологія здійснення. Охарактеризовано форми та способи розробки макроекономічних програм і планів, а також шляхи їхнього запровадження та реалізації. Теоретичний матеріал навчальної дисципліни охоплює 6 тем, які розкривають суть формування та реалізації стратегій розвитку держави з врахуванням особливостей економічних відносин в Україні.
Опис: Стратегія як інструмент забезпечення економічного розвитку держави та суспільства. Види стратегій розвитку держави і суспільства. Нормативно-правові засади формування стратегій розвитку держави і суспільства. Технологія розробки стратегії розвитку держави і суспільства. Публічне управління стратегією розвитку України. Система індикаторів для моніторингу та оцінювання реалізації стратегії розвитку держави і суспільства.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль - усне та письмове опитування, захист лабораторних робіт. Екзамен – письмове та усне опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: поточний контроль (40%), екзаменаційний контроль (60%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Антикризове управління економічним розвитком регіонів: колективна монографія. / за ред. Н. С. Іванової. – Кривий Ріг : Вид. Р. А. Козлов, 2019. - 226 с. Інноваційні основи відновлення та розвитку країн після збройних конфліктів: колективна монографія / за ред. д.е.н. Омельяненка В. А. Суми: Інститут стратегій інноваційного розвитку і трансферу знань. 2022. 280 с. Сталий розвиток старопромислових регіонів України: інноваційний вимір : колективна монографія / за ред. Омельяненка В. А. Суми : Триторія, 2021. 298 с. Стратегії сталого розвитку територій в умовах посткризового відновлення :[монографія] / під заг. ред. Храпкіної В. В., Устименка В.А. К. Інтерсервіс, 2021. 382 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).