Мікроекономіка

Спеціальність: Публічне управління та адміністрування
Код дисципліни: 6.281.00.O.021
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Теоретична та прикладна економіка
Лектор: к.е.н., доц. Скорик Г.І.
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Формування системи знань з теоретичної мікроекономіки, які відображають закономірності функціонування окремих мікроекономічних суб’єктів – підприємств, фірм, індивідів, домогосподарств за умов обмежених економічних ресурсів і альтернативних варіантів їх використання та теоретичний інструментарій прийняття оптимальних господарських рішень.
Завдання: загальні компетентності: ЗК 1. Здатність вчитися та оволодівати сучасними знаннями; ЗК 3. Здатність зберігати і примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство а у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя; ЗК 4. Здатність бути критичним і самокритичним; ЗК 5. Здатність до адаптації та дії в новій ситуації; ЗК 8. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми; ЗК 9. Здатність до пошуку, оброблення та аналізу інформації з різних джерел; ЗК 10. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово; ЗК 11. Здатність спілкуватися іноземною мовою; ЗК 12. Здатність здійснювати комунікацію, виходячи із цілей спілкування та конкретної ситуації. фахові компетентності: ФК 2. здатність забезпечувати належний рівень вироблення та використання управлінських продуктів, послуг чи процесів; ФК 3. здатність забезпечувати дотримання нормативно - правових та морально-етичних норм поведінки; ФК 10. здатність до дослідницької та пошукової діяльності в сфері публічного управління та адміністрування.
Результати навчання: - Використовувати методи аналізу та оцінювання програм сталого розвитку. - Використовувати дані статистичної звітності, обліку та спеціальних досліджень у професійній діяльності РН5. Знати стандарти, принципи та норми діяльності у сфері публічного управління та адміністрування. РН 11. Уміти здійснювати пошук та узагальнення інформації, робити висновки і формулювати рекомендації в межах своєї компетенції.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - пререквізити: - політична економія Історія економіки та економічної думки Макроекономіка - кореквізити: Теорія конкуренції Теорія галузевих ринків Ціни та ціноутворення
Короткий зміст навчальної програми: Мікроекономіка вивчає механізм прийняття рішень та принципи економічної поведінки окремих господарюючих одиниць (домашніх господарств, фірм), ринки окремих товарів тощо. Вивчення даної дисципліни дає змогу зрозуміти економічні взаємозв’язки між цими господарюючими суб’єктами і економічними структурами, визначити їх місце і роль у процесах, що відбуваються. Вивчення курс «Мікроекономіки», забезпечить уміння визначати особливості та давати аналіз діяльності фірми в умовах різних ринкових структур, використовувати вказані особливості під час прийняття рішень окремими економічними суб’єктами з метою досягнення оптимальних результатів господарської діяльності.
Опис: - аналіз попиту і пропозиції; - теорія поведінки споживача; - теорія виробництва; - конкурентний ринок і конкурентна пропозиція; - монополія і монопольна влада; - теорія олігополії і монополістичної конкуренції; - ринки факторів виробництва; - загальна рівновага і економічна ефективність.
Методи та критерії оцінювання: Основними методами оцінювання студентів є усне опитування на практичних заняттях, виконання письмових самостійних робіт у вигляді тестів та двох проміжних контрольних робіт, виконання рефератів та підсумковий контроль у формі письмово-усного іспиту.
Критерії оцінювання результатів навчання: • Поточний контроль на практичних заняттях, виконання розрахунково-графічної та лабораторних робіт (40%); • Підсумковий контроль (60 %, письмово-усний іспит)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Поплавська Ж.В. Мікроекономіка: Навч. посібник [для студ. Вищ.навч.закл]/ Ж.В. Поплавська, О.Й. Криса. – К.: Алерта, 2012. – 272 с. 2.Оверченко В. І., Мажак З. М., Софій М. І. Мікроекономіка: Навчальний посібник./ за наук. ред. О. Л. Ануфрієвої. – Івано-Франківськ, «ЛілеяНВ». – 2015. – 348 с. 3. Мікроекономіка: Навч. посібник / Н. М. Каменева, М. В. Косич, О. Ю. Александрова та ін. ? Харків: УкрДУЗТ, 2022. ? 305 с., рис. 115, табл. 4. 4. Мартин О. М. Мікроекономіка: теорія, тести, задачі. Частина І: навчальний посібник. Львів : ЛДУ БЖД, 2021. 271 с. 5. Скорик Г.І. Пушак Г.І. Мікроекономіка: словник термінів з графіками та формулами. Львів. 2022. – 96 с 6. Мікроекономіка: практикум для студентів економічних спеціальностей / уклад.: Г. І. Скорик, Г. І. Пушак, Л. А. Сенів, І. В. Скребець. - Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2015. - 48 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).