Соціальні аспекти в організаціях
Спеціальність: Публічне управління та адміністрування
Код дисципліни: 6.281.07.E.086
Кількість кредитів: 4.50
Кафедра: Теоретична та прикладна економіка
Лектор: К.е.н., доцент Комаринець С.О.
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
фахові компетентності:
- Здатність до соціальної взаємодії, до співробітництва й розв’язання конфліктів.
фахові компетентності професійного спрямування:
- Вміння будувати кадрову політику у публічних органах, на принципах праксеологізму, прозорості і фаховості.
Результати навчання: Уміти користуватися системою електронного документообігу.
Уміння вирішувати соціальні проблеми як у підприємницькій діяльності, так і в реалізації публічного управління з урахуванням передового світового досвіду.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Макроекономіка в публічній сфері, Мікроекономіка, Публічне адміністрування, Державне регулювання економіки, Стратегічне планування державного та регіонального розвитку.
Короткий зміст навчальної програми: «Соціальні аспекти в організаціях» є дисципліною, основною метою якої є формування системних знань щодо механізмів здійснення та розвитку організацій для розуміння їх ролі у вирішенні соціальних проблем і розвитку суспільства.
Актуальність вивчення дисципліни зростає в умовах еволюції суспільства світу й України. Метою діяльності сучасних організацій стає не лише отримання прибутку, а й розвиток тристоронніх соціально значимих проектів підприємство-суспільство-держава для використання соціальних можливостей і вирішення соціальних проблем. Сучасні виклики українського суспільства, такі як військові дії та проблеми внутрішньо переміщених осіб створюють додаткові причини щодо активізації соціальних ініціатив. Підприємництво трансформується на вимогу суспільства, змінюються його інститути, відбувається інтеграція суспільства і бізнесу. Важливим чинником економічного зростання суспільства виступає закріплення і зміцнення ролі соціальної відповідальності бізнесу. У подальшому це виступить одним з основних чинників наступної організації, трансформації й інтеграції суспільних, підприємницьких і державних елементів. Ефективною формою вирішення суспільних проблем може виступати і соціальне підприємництво. На відміну від благодійності, соціальні підприємства є сталими бізнес-механізмами, які мають набагато вплив на існуючі проблеми да дозволяють ефективніше розподіляти фінансові ресурси. В Україні існують умови для здійснення ефективного соціального підприємництва, запроваджуються програми фінансування соціальних проектів.
Результатами опанування курсу «Соціальні аспекти в організаціях» є знання механізмів здійснення та розвитку організацій для розуміння їх ролі у вирішенні соціальних проблем і розвитку суспільства, вміння вільно орієнтуватися у теоретичних і практичних можливостях здійснення підприємницької діяльності, знаходити прийнятні та ефективні способи розв’язання актуальних проблем суспільства, розробляти ідею та бізнес-план соціального бізнесу, аналізувати фактори ризику існування соціального підприємства.
Опис: Історія розвитку управління та соціальної відповідальності. Сучасні концепції соціальної відповідальності управління. Основи управління організаціями. Функціонування соціального підприємства.
Планування соціального підприємства. Маркетинговий процес соціального підприємства. Фінанси соціального підприємства. Програма та правові основи функціонування соціального підприємства.
Методи та критерії оцінювання: Поточний та заліковий контроль. Поточний контроль – методи оцінювання знань: письмове тестування за темами лекційного курсу, усне та фронтальне опитування, виступи на практичних заняттях, розв’язання ситуаційних завдань. Заліковий контроль - виконання усіх завдань поточного контролю.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний та заліковий контроль 100 %.
Поточний та заліковий контроль – письмове тестування (3 * 20 балів = 60 балів ), усне опитування (2 * 20 балів = 40 балів), разом за поточний та заліковий контроль (100 балів).
Разом за дисципліну (100 балів).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Економіка праці і соціально-трудові відносини. Навчальний посібник / Акулов М.Г., Драбаніч А.В., Євась Т.В. та ін. – К.: Центр учбової літератури, 2012. – 328 с.
2. Економіка. Інструкція з використання / Ха-Юн Чанг; пер. з англ. – К.: Наш Формат, 2016. – 400 с.
3. Міжнародний стандарт Соціальна відповідальність (SA8000) [Електронний ресурс] / Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/n0015697-07#Text
4. Соціальна відповідальність. Навч. посібник / Кузьмін О. Є., Пирог О. В., Чернобай Л. І., Романишин С. Б., Вацик Н. О. Львів, 2016. – 328 с.
5. Соціальна відповідальність: Практичний аспект. Навчальний посібник / Кузьмін О.Є., Пирог О.В., Чернобай Л.І., Станасюк Н.С., Пасінович І.І.. - К. : Видавничий дім «Кондор», 2020. – 244 с.
6. Соціальне підприємництво. Бізнес-модель. Реєстрація. Оподаткування. / Долуда Л., Назарук В., Кірсанова Ю. – Київ, ТОВ «Агентство «Україна», 2017. – 92 с.
7. Соціальне підприємництво: від ідеї до суспільних змін. Посібник / Свинчук А.А., Корнецький А.О., Гончарова М.А., Назарук В.Я., Гусак Н.Є., Туманова А.А. – К: ТОВ «Підприємство «ВІ ЕН ЕЙ», 2017 – 188 с.
8. Смаглій К. Зміни творить кожен із нас: Соціальне підприємництво та стратегічна філантропія / Катерина Смаглій. –Київ : Києво-Могилянська акад., 2014. – 206 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Соціальні аспекти в організаціях (курсовий проєкт)
Спеціальність: Публічне управління та адміністрування
Код дисципліни: 6.281.07.E.088
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Теоретична та прикладна економіка
Лектор: К.е.н., доцент Комаринець С.О.
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
Інтегральна компетентність:
- Здатність розв’язувати складні спеціалізовані завдання та практичні проблеми у сфері публічного управління та адміністрування або у процесі навчання, що передбачає застосування теорій та наукових методів відповідної галузі характеризується комплексністю та невизначеністю умов.
Загальні компетентності:
- Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми.
Фахові компетентності:
- Здатність до соціальної взаємодії, до співробітництва й розв’язання конфліктів.
Фахові компетентності професійного спрямування:
- вміння реалізовувати плани громад, які повинні займатися місцевим розвитком, а також управляти завершенням процесів децентралізації та реформ самоврядування, здійснювати практичну реалізацію принципу повсюдності місцевого самоврядування.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
- Застосовувати норми та правила професійного спілкування українською мовою.
- Уміння виявляти порушення фінансової, кадрової, інформаційної та інших видів безпеки, аналізувати та встановлювати причини їх виникнення, практично застосовувати нормативно-правові засади для забезпечення економічної безпеки підприємств та організацій.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Макроекономіка в публічній сфері, Мікроекономіка, Публічне адміністрування, Державне регулювання економіки, Стратегічне планування державного та регіонального розвитку.
Короткий зміст навчальної програми: Написання Розділу 1 «Розробка концепції соціального підприємства»,
Розділу 2 «Розробка бізнес-плану соціального підприємства»,
Розділу 3 «Вимірювання соціального впливу і результатів діяльності соціального підприємства». Основні принципи. Написання Анотації, Змісту, Вступу, Висновків, Списку використаних джерел – базові вимоги і правила укладання. Основні аспекти захисту курсового проекту – ключові вимоги і стандартні помилки.
Опис: Вивчення дисципліни «Соціальні аспекти в організаціях» (КП) передбачає виконання курсового проекту, який має на меті закріплення на засадах прикладних обґрунтувань теоретичних знань та навичок щодо механізмів здійснення та розвитку організацій для розуміння їх ролі у вирішенні соціальних проблем і розвитку суспільства. Оскільки в сучасних світових і українських тенденціях розвитку організацій увагу приділяють вирішенню соціальних проблем і використанню соціальних можливостей, організації змінюються на вимогу суспільства, зростає вага соціального підприємництва, то основним напрямом виконання курсового проекту є розробка концепції та бізнес-плану соціального підприємництва, вимірювання соціального впливу та результатів діяльності соціального підприємства.
Методи та критерії оцінювання: Поточний та заліковий контроль - 100%.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний та заліковий контроль. Поточний контроль – експрес-контроль на індивідуально-консультативних заняттях. Заліковий контроль – виконання курсового проекту.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Економіка праці і соціально-трудові відносини. Навчальний посібник / Акулов М.Г., Драбаніч А.В., Євась Т.В. та ін. – К.: Центр учбової літератури, 2012. – 328 с.
2. Економіка. Інструкція з використання / Ха-Юн Чанг; пер. з англ. – К.: Наш Формат, 2016. – 400 с.
3. Міжнародний стандарт Соціальна відповідальність (SA8000) [Електронний ресурс] / Режим доступу: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/n0015697-07#Text
4. Соціальна відповідальність. Навч. посібник / Кузьмін О. Є., Пирог О. В., Чернобай Л. І., Романишин С. Б., Вацик Н. О. Львів, 2016. – 328 с.
5. Соціальна відповідальність: Практичний аспект. Навчальний посібник / Кузьмін О.Є., Пирог О.В., Чернобай Л.І., Станасюк Н.С., Пасінович І.І.. - К. : Видавничий дім «Кондор», 2020. – 244 с.
6. Соціальне підприємництво. Бізнес-модель. Реєстрація. Оподаткування. / Долуда Л., Назарук В., Кірсанова Ю. – Київ, ТОВ «Агентство «Україна», 2017. – 92 с.
7. Соціальне підприємництво: від ідеї до суспільних змін. Посібник / Свинчук А.А., Корнецький А.О., Гончарова М.А., Назарук В.Я., Гусак Н.Є., Туманова А.А. – К: ТОВ «Підприємство «ВІ ЕН ЕЙ», 2017 – 188 с.
8. Смаглій К. Зміни творить кожен із нас: Соціальне підприємництво та стратегічна філантропія / Катерина Смаглій. –Київ : Києво-Могилянська акад., 2014. – 206 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).