Теорія конкуренції

Спеціальність: Публічне управління та адміністрування
Код дисципліни: 6.281.00.O.031
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Теоретична та прикладна економіка
Лектор: Гошовська О.В.
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: - Знання основ професійно-орієнтованих дисциплін спеціальності в області публічного адміністрування, теорії конкуренції та підприємництва; - Розуміння інструментів та стратегій аналізу ринку, функціонування приватного підприємства та публічної організації; - Знання сучасного стану розвитку конкуренції в державі, регіоні, територіальній громаді та навички щодо їх удосконалення; - Знання і розуміння теоретичних і прикладних аспектів реалізації конкурентної політики.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - пререквізит: макроекономіка, теорія підприємництва - кореквізити: конкурентоспроможність національного виробника
Короткий зміст навчальної програми: Теоретичні основи конкурентних відносин. Підходи до вивчення конкуренції в історичному аспекті. Етапи розвитку конкуренції, їх характеристика. Економічні категорії, що пояснюють динаміку конкуренції. Чотири моделі конкуренції. Функції та трактування конкуренції. Конкурентна зміна, типи конкурентних змін. Конкурентні переваги. Рушійні сили конкуренції у галузі. Методи конкурентної діагностики. Методи оцінки конкурентних переваг.
Методи та критерії оцінювання: • Поточний контроль (усне опитування, індивідуальні роботи, • лабораторні роботи, робота в малих групах) (50%); • Підсумковий контроль (50 %, іспит): письмово-усна форма (50%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Данилович–Кропивницька М.Л. Електронне навчальне видання: електронний навчально–методичний комплекс з дисципліни Конкуренція та конкурентоспроможність національного виробника № Е41–233–277\2013 від 06.11.2013 р. 2. Кузьмiн О.Є. Управлiння мiжнародною конкурентоспроможнiстю пiдприємства (органiзацiї) / О.Є. Кузьмiн, Н.І. Горбаль — Львiв: Вид-во Нацiонального унiверситету “Львiвська полiтехнiка”, 2004. — 188 с. 3. Портер М.Э. Конкуренция [Текст] / М.Э. Портер; пер с. англ. – М. : Издательский дом «Вильямс», 2005. – 608 с. 4. Конкуренція і конкурентоспроможність. Конспект лекцій. Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2007. 48 ст. Гошовська О.В. 5. Міжнародна конкуренція: Курс лекцій. Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2010. 156 ст . Гошовська О.В., Данилович-Кропивницька М.Л., Поплавська Ж.В. 6. Сучасні форми конкурентної взаємодії суб’єктів господарювання колективна монографія Львів: ТОВ "Галицька видавнича спілка", 2019. 201 ст. Ж. В. Поплавська, Н. Л. Михальчишин, М. Л. Данилович-Кропивницька, О. В. Гошовська, С. О. Комаринець.