Foreign Language for Specific Purposes, part 1

Major: Law
Code of subject: 6.081.00.O.002
Credits: 3.00
Department: Foreign Languages
Lecturer: Kauza I. B., Morska N. O., Sydor A. R., Ukhach L.
Semester: 1 семестр
Mode of study: денна
Learning outcomes: By the end of the study learners are expected to be able to: • maintain a conversation on familiar study and specialism-related topics, expressing and exchanging opinions and factual information on study-related events; • demonstrate understanding of clear and simple notices, including details on warning, announcements and instructions in academic and job-related events; • make arrangements on the telephone in academic or professional environment, including getting connected, leaving and taking messages, provided the interlocutor’s speech is clearly articulated in a generally familiar accent; • make public presentations on a number of general issues in the political, economic and cultural spheres using appropriate linguistic and non-linguistic means of communication; • write e-mails for educational purposes conveying simple straightforward information of immediate relevance /close to academic environment and everyday life; • write forum posts and comments, expressing their own opinion and commenting on other opinions, agreeing/disagreeing on what can be found in social media and virtual learning environment; • fill in correctly application and registration forms for accommodation and \ or for a conference with an appropriate degree of accuracy and adequacy
Required prior and related subjects: Prerequisites: The level of knowledge A2-B1 Corequisites: Ukrainian language for specific purposes.
Summary of the subject: Socialising in Academic and Professional Environments (Getting to Know Each Other. Describing Daily Life and Learning Experience. Making Arrangements by Phone. Exchanging Information and Discussing News. Dealing with Problems. Networking / Socialising in VLE) Searching for and Processing Information Developing skimming and scanning skills: extracting main and detailed information. Distinguishing between factual/ non-factual, important/ less important. Listening for main and detailed information.
Assessment methods and criteria: Current control: listening, monologue and dialogic speech, reading, writing. Control test. Final control: differentiated test/credit. The distribution of points according to a 100-point scale Current control (CC) Total for the discipline 100 Classroom work 60 Listening 5 Reading 5 Speaking 5 Writing 5 Test 40 Self-study 40 Exercises from textbooks. 5 Lexical and grammatical tests in Virtual Educational Environment (VEE) 10 Extracurricular reading. 5 Vocabulary of educational and special professional vocabulary. 5 Monologic speech. 10 Dialogic speech. 5
Recommended books: English: 1. Кострицька С.І., Зуєнок І.І., Швець О.Д, Поперечна Н.В.. Англійська мова для навчання і роботи: підручник для студ. вищ. навч. закл.: у 4 т. Т. 1. Спілкування в соціальному, академічному та професійному середовищах = English for Study and Work: Coursebook in 4 books. Book 1 Socialising in Academic and Professional Environment / С.І. Кострицька, І.І. Зуєнок, О.Д. Швець, Н.В. Поперечна; М-во освіти і науки України, Нац. гірн. ун-т. – Дніпропетровськ : НГУ, 2015. – 162 с. 2. Спілкуємося англійською мовою / За ред. П. Корнеса і Н. Гайдук. – Львів: СП «БаК», 1998. – 276 с. 3. Спілкуємося англійською мовою (середній рівень). Підручник для студ. вищ. навч. закл. Видання 3-є. / За ред. І. Байбакової, О. Гасько, М. Федоришина. – Львів: Бескид Біт. – 2008. – 252 с. 4. Azar, B.S (999) Understanding and Using English Grammar. New York: Pearson Education – 437p. 5. Comfort, J. (1996) Effective Telephoning. Oxford: Oxford University Press. – 126 p. 6. Ellis, M. and Nina O’Driscoll (1992) Socialising. Longmann. – 129 p. 7. Evans, V. (2005) Round Up 6. English Grammar Book. Longman. 8. Getting on in English (Upper Intermediate). За ред. І.Байбакової, О.Гасько, М.Федоришина, Львів – 2009. 9. Murphy R., English Grammar in Use. CEF Level: B1 Intermediate - B2 High Intermediate. Cambridge University Press. 10. Quick Placement Test (2001) Oxford: Oxford University Press. – 26 p. 11. Readings in Journalism: навчально-методичний посібник з розвитку інтегрованих навичок читання та мовлення для практичних занять та самостійної роботи студентів напряму підготовки 6.030301 «Журналістика» з дисципліни «Іноземна мова за професійним спрямуванням», ч.1 / Укладач: Ухач Л.Д. – Львів, 2015. – 32 с. 12. Readings in Journalism. P.II. Практикум з англійської мови для студентів напряму "Журналістика". – Львів, 2016 – 36 с. 13. Dictionaries. German: 1. Kommunikatives Deutsch. Redaktionelle Leitung: Dr. V. Sadoroshnyj, Dr. Th. Seifert, Dr. F. Spitzner, M. Vesna. Lviv, 1998. 2. Весна М. Українсько-німецький розмовник. Растр-7, Львів – 2010. 3. Sprich richtig aus- Практичні завдання з розвитку фонетичних навичок з німецької мови для студентів І-ІІ курсів усіх спеціальностей, Львів 2004. 4. Lernziel Deutsch- Deutsch als Fremdsprache- Max Hueber Verlag- 1998 5. Becker, Braunert, Eisfeld. Dialog Beruf I. Max Hueber- Verlag, 1997. 6. Stalb H. Deutsch fur Studenten. Verlag fur Deutsch, 1995. 7. Dictionaries. French: 1. Попова И.Н., Козакова Ж.О. Французька мова- 21-ше вид., виправлене. Х,: ТОВ « Нестор Академік Паблішерз», 2008.- 576 с. 2. Даутель К. Французька граматика коротко і легко . К.: Методика,2011. – 192с 3. Дучин С. English+Le francais.- Суми: ИТД « Университетская книга», 2006.-508с. 4. Boulares M., Grand-Clement O. Conjugaison progressive du francais. CLE Internatonal, 2000-223p. 5. Gregoire M, Thievenaz O. Grammaire progressive du francais. CLE International, 2002-255p. 6. Miquel C. Vocabulaire progressif du francais. CLE International, 2001-192p. 7. Dictionaries.