Foreign Language for Specific Purposes, Part 2

Major: Law
Code of subject: 6.081.00.O.009
Credits: 3.00
Department: Foreign Languages
Lecturer: Ukhach L.D., Vysotska R.R., Dzhura M.Z., Dmytruk V.A., Stoliarchuk L.B., Yashyn N.Yu.
Semester: 2 семестр
Mode of study: денна
Learning outcomes: By the end of the module learners are expected to be able to: - make and give structured presentations of professional content using appropriate linguistic and non-linguistic means of communication; - demonstrate the ability to arrange information on common study and job/ specialism-related topics in a logical and coherent way, demonstrate a sufficient appropriate vocabulary range related to the topic of presentation; - interpret graphical information using appropriate linguistic means; - select and sort out relevant information by scanning and skimming through education- and employment-related web-sites; - demonstrate a working understanding of the purpose, structure, general and detailed content and requirements of education- and employment-related documentation; - write education- and employment-related papers (a resume, a cover/motivation letter) with a sufficient degree of grammatical accuracy and appropriate vocabulary range; revise, edit and proofread them; - demonstrate a working understanding of existing rules and standard procedures while participating as an applicant in an academic/job interview; - perform effectively during the job interview: respond to the interviewers’ questions with an ample degree of precision, appropriacy and a sufficient range of vocabulary; ask related to the situation open-ended questions; use suitably verbal (lexis and grammar) and non-verbal (melody, pauses, gestures, postures, dress code, cosmetics etc.) means of communication.
Required prior and related subjects: Prerequisites: The level of knowledge A2-B1. Corequisites: Ukrainian language for specific purposes.
Summary of the subject: Presenting Information. (Structuring the material for a presentation. Organising and practicing Introduction. Structuring and practicing the Body of presentation. Interpreting visual aids. Organizing and practicing a Conclusion. Using visual aids. Language and rules of delivery. Using Body language. Handling questions and organising a discussion. Delivering full individual presentations.) Application Procedure. Writing a motivation letter for an academic course on an exchange student programme. Writing a Resume. Writing a Cover letter. Attending a job interview.
Assessment methods and criteria: Current control: listening, monologue and dialogic speech, reading, writing. Final control: credit The distribution of points according to a 100-point scale Current control (CC) Total for CC - 60 Classroom work (20) Listening 5 Reading 5 Speaking 5 Writing 5 Self-study (40) Lexical and grammatical exercises from textbooks and tests in Virtual Educational Environment (VEE) 10 Extracurricular reading 10 Vocabulary of educational and special professional vocabulary 5 Monologic speech. 10 Dialogic speech. 5 Written Test 4 Total for the discipline -100
Recommended books: English: 1. Гуманова Ю.Л. Английский для юристов. Базовый курс. Just English. М.: Издательство "КноРус", 2006. - 255 с 2. Зуєнок, О.Д. Швець, Н.В. Поперечна; М-во освіти і науки України, Нац. гірн. ун-т. –Дніпропетровськ : НГУ, 2015. – 162 с. 3. Кострицька С.І., Зуєнок І.І., Швець О.Д, Поперечна Н.В.. Англійська мова для навчання і роботи: підручник для студ. вищ. навч. закл.: у 4 т. Т. 1. Спілкування в соціальному, академічному та професійному середовищах = English for Study and Work: Coursebook in 4 books. Book 1 Socialising in Academic and Professional Environment / С.І. Кострицька, І.І. 4. Хоменко Н.С. Англійська мова для юристів. Навчальний посібник для студентів юридичних факультетів. К.: МАУП, 2003. 5. Azar, B.S (999) Understanding and Using English Grammar. New York: Pearson Education – 437p. 6. Comfort, J. (1996) Effective Telephoning. Oxford: Oxford University Press. – 126 p. 7. Ellis, M. and Nina O’Driscoll (1992) Socialising. Longmann. – 129 p. 8. Evans, V. (2005) Round Up 6. English Grammar Book. Longman. 9. Getting on in English (Upper Intermediate). За ред. І.Байбакової, О.Гасько, М.Федоришина, Львів – 2009. 10. Legal Training: Навчально-методичний посібник за спеціальністю «Право» / Л.Б. Столярчук, Н.Ю. Яшин. – Львів: Вид-во Національного університету “Львівська політехніка”, 2016. – 74 с. 11. Murphy R., English Grammar in Use. CEF Level: B1 Intermediate - B2 High Intermediate. Cambridge University Press. 12. Quick Placement Test (2001) Oxford: Oxford University Press. – 26 p. 13. The System of Legal Education in Ukraine and Abroad: Навчально-методичний посібник з розвитку інтегрованих навичок читання та мовлення англійською мовою у галузі правознавства для студентів та аспірантів / Укл.: Л.Б. Столярчук, Н.Ю. Яшин, І.В. Сай. – Львів: Вид-во Національного університету “Львівська політехніка”, 2015. – 66 с. German: 1. Kommunikatives Deutsch. Redaktionelle Leitung: Dr. V. Sadoroshnyj, Dr. Th. Seifert, Dr. F. Spitzner, M. Vesna. Lviv, 1998. 2. Весна М. Українсько-німецький розмовник. Растр-7, Львів – 2010. 3. Sprich richtig aus- Практичні завдання з розвитку фонетичних навичок з німецької мови для студентів І-ІІ курсів усіх спеціальностей, Львів 2004. 4. Lernziel Deutsch- Deutsch als Fremdsprache- Max Hueber Verlag- 1998 5. Becker, Braunert, Eisfeld. Dialog Beruf I. Max Hueber- Verlag, 1997. 6. Stalb H. Deutsch fur Studenten. Verlag fur Deutsch, 1995. 7. Dictionaries. French: 1. Попова И.Н., Козакова Ж.О. Французька мова - 21-ше вид., виправлене. Х,: ТОВ «Нестор Академік Паблішерз», 2008.- 576 с. 2. Даутель К. Французька граматика коротко і легко . К.: Методика,2011. – 192с 3. Дучин С. English+Le francais.- Суми: ИТД « Университетская книга», 2006.-508с. 4. Boulares M., Grand-Clement O. Conjugaison progressive du francais. CLE Internatonal, 2000-223p. 5. Gregoire M, Thievenaz O. Grammaire progressive du francais. CLE International, 2002-255p. 6. Miquel C. Vocabulaire progressif du francais. CLE International, 2001-192p. 7. Dictionaries.