Основи архітектурного проєктування

Спеціальність: Архітектура та містобудування
Код дисципліни: 6.191.00.O.015
Кількість кредитів: 3.50
Кафедра: Архітектурне проектування
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна

Основи архітектурного проєктування (курсовий проєкт)

Спеціальність: Архітектура та містобудування
Код дисципліни: 6.191.00.O.018
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Архітектурне проектування
Лектор: проф., д.пед.н., доц. Кайдановська О.О.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Ознайомити студентів із специфікою архітектурної творчості, опанувати методику проектування універсального рекреаційного будинку, виробити практичні графічні навички ескізування та оформлення креслень, виконання макетів, презентації проектної пропозиції
Завдання: загальні компетентності: ЗК01. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. ЗК02. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми. ЗК05. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності). ЗК06. Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів). ЗК07. Здатність приймати обґрунтовані рішення. ЗК10. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, їх місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя. фахові компетентності: СК01. Усвідомлення соціально-економічних і культурних аспектів архітектури та містобудування. СК04. Здатність дотримуватися вимог законодавства, будівельних норм, стандартів і правил, технічних регламентів, інших нормативних документів у сферах містобудування та архітектури при здійсненні нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту будівель і споруд, створення безбар’єрного архітектурно-містобудівного середовища. СК05. Здатність до аналізу і оцінювання природно-кліматичних, екологічних, інженерно-технічних, соціально-демографічних і архітектурно-містобудівних умов архітектурного проектування. СК06. Здатність до виконання технічних і художніх зображень для використання в архітектурно-містобудівному, архітектурно-дизайнерському і ландшафтному проектуванні. СК08. Усвідомлення теоретико-методологічних основ архітектурного проектування будівель і споруд, містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних об’єктів. СК12. Усвідомлення особливостей використання різних типів конструктивних та інженерних систем і мереж, їх розрахунків в архітектурно-містобудівному проєктуванні. СК13. Здатність до розробки архітектурно-містобудівних рішень з урахуванням безпекових і санітарно-гігієнічних, інженерно-технічних, техніко-економічних вимог і розрахунків, вимог щодо екологічності, енергоефективності, інклюзивності. СК14. Усвідомлення особливостей застосування сучасних будівельних матеріалів, виробів і конструкцій, а також технологій при створенні об’єктів архітектури та містобудування. СК15. Здатність до здійснення комп’ютерного моделювання, візуалізації, макетування і підготовки наочних ілюстративних матеріалів до архітектурно-містобудівних проєктів.
Результати навчання: ПР02. Знати основні засади та принципи архітектурно-містобудівної діяльності ПР04. Оцінювати фактори і вимоги, що визначають передумови архітектурно-містобудівного проєктування ПР05. Застосовувати основні теорії проєктування, реконструкції та реставрації архітектурно-містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних об’єктів, сучасні методи і технології, міжнародний і вітчизняний досвід для розв’язання складних спеціалізованих задач архітектури та містобудування ПР07. Застосовувати програмні засоби, ІТ-технології та інтернет-ресурси для розв’язання складних спеціалізованих задач архітектури та містобудування. ПР08. Знати нормативну базу архітектурно-містобудівного проєктування ПР09. Розробляти проєкти, здійснювати передпроєктний аналіз у процесі архітектурно-містобудівного проєктування з урахуванням цілей, ресурсних обмежень, соціальних, етичних та законодавчих аспектів ПР12. Застосовувати сучасні теоретико-методологічні та типологічні підходи до вирішення проблем формування та розвитку архітектурно-містобудівного та ландшафтного середовища на засадах безпековості, екологічності, енергоефективності, інклюзивності ПР14. Обирати раціональні архітектурні рішення на основі аналізу ефективності конструктивних, інженерно-технічних систем, будівельних матеріалів і виробів, декоративно- оздоблювальних матеріалів ПР15. Забезпечувати дотримання безпекових, санітарно-гігієнічних, інженерно-технічних, техніко-економічних вимог і розрахунків, вимог щодо екологічності, енергоефективності, інклюзивності в архітектурно-містобудівному проєктуванні. ПР16. Розуміти соціально-економічні, екологічні, етичні й естетичні наслідки пропонованих рішень у сфері містобудування та архітектури.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: Вступ до спеціальності; Архітектурна графіка та композиція, частина 1; Рисунок, живопис, скульптура Супутні і наступні навчальні дисципліни: Архітектурна графіка та композиція, частина 2; Рисунок, живопис, скульптура; Типологія житла.
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна «Основи архітектурного проектування, КП» дає змогу здобувачам першого (бакалаврського) рівня вищої освіти оволодіти основними принципами та методами проектування невеликих рекреаційних об’єктів. Метою курсу є ознайомлення зі специфікою архітектурної творчості, опанування методики проектування, вироблення практичних графічних умінь ескізування та оформлення креслень, виконання пошукових макетів, презентації авторських рішень. Значну увагу приділено ознайомленню зі світовими тенденціями проектування рекреаційних будинків. Курсовий проект передбачає самостійне розроблення універсального невеликого рекреаційного будинку на 2 особи. Розглянуто принципи об’ємно-просторового вирішення дачного будинку та прибудинкової території з урахуванням функціональних особливостей, умов природного довкілля, кліматичних факторів. Студенти на практиці опановують специфіку організації архітектурного простору залежно від функціональної спрямованості об’єкту проектування (будинок із садом, будиночок рибалки, мисливця, туристичний притулок, будиночок для сімейного відпочинку біля озера чи моря, сауна, рекреаційні будинки для занять різними видами спорту), здійснюють відповідне розпланування ділянки. Проектні завдання передбачають розроблення ескізних варіантів та прийняття оптимального композиційного рішення; моделювання та зображення архітектурного об’єкту у визначених масштабах; виразне представлення проектної пропозиції. Креслення курсового проекту виконуються засобами проектної графіки у різних графічних техніках і матеріалах (олівець, туш, акварель, кольоровий олівець) на форматі А3.
Опис: Вступне заняття: типи рекреації, аналіз функціональних та конструктивних особливостей невеликих рекреаційних будинків, перегляд аналогів. Видача завдання: універсальний рекреаційний будинок на 2 особи. Вибір місця розташування будинку обраного типу відпочинку, розроблення ситуаційної схеми на основі аналізу регіональної інфраструктури та природних умов. Модель відпочинку: організація присадибної ділянки, функціональна схема ділянки і будинку. Аналіз планування будинку зі спільним відкритим внутрішнім простором; вирішення окремих зон (кухня-їдальня, санвузол, спальна зона, тераса). Підбір проекту-аналогу. Розроблення функціональної схеми будинку, ескіз плану (один або два рівні, розташування меблів, підбір сантехнічного обладнання). Композиція будинку: виконання робочого макету рекреаційного будинку, варіанти композиції, фото фіксація варіантів. Уточнення об’ємного вирішення, зарисовки перспективи, підбір матеріалів фасадів за каталогом. Виконання проектних креслень: генплан; плани рівнів; розрізи, фасади; перспектива, антураж. Оформлення креслень курсового проекту - туш, кольорова графіка (акварель, олівці, маркери). Презентація курсового проекту.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: перевірка індивідуальних графічних завдань. Підсумковий контроль: оцінка презентації-виступу студента, диференційований залік (підсумок оцінок поточного контролю, креслень курсового проекту).
Критерії оцінювання результатів навчання: Клаузура 1. Модель відпочинку – 10 балів. Завдання. Проект-аналог – 10 балів. Завдання Ескіз плану будинку – 10 балів. Клаузура. Композиція будинку (робочий макет) – 10 балів. Завдання. Об’ємно-просторове рішення будинку – 10 балів. Курсовий проект (креслення) – 40 балів. Презентація-захист проекту – 10 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1.Гетун Г.В. Архітектура будівель та споруд. Кн.1. Основи проектування. Київ: Кондор, 2012. 380 с.; Кн.2. Житлові будинки. К., 2017. 736 с. 2.Дідик В.В., Максим'юк Т.М. Естетика та композиція ландшафту. Навчальний посібник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2012. 244 c. 3.Крижанівська Н.Я. Основи ландшафтного дизайну – К.: «Ліра-К», 2017. – 218 с. 4.Нойферт Е. Будівельне проектування. К.: Книжкова літера, 2017. – 614 с. 5.Петришин Г.П. Архітектурна графіка: навч. посіб. для студ. базового напряму 6.12.01 "Архітектура" / Г.П.Петришин, М.М.Обідняк ; ред. Г.П.Петришин. – Л. : РАСТР-7, 2009. – 272 с. 6.Петришин Г.П. Архітектурне проектування. Початковий курс : підруч. для студ. вищ. навч. закл., які навчаються за напрямом "Архітектура" / Г.П.Петришин, М.М.Обідняк. – Львів. : РАСТР-7, 2010. – 275 с. 7.Проектна графіка : навч. посібник для студ. базового напряму 6.12.01 "Архітектура" / Т. М. Клименюк [и др.] ; Національний ун-т "Львівська політехніка". – Л. : Видавництво НУ "Львівська політехніка", 2009. – 220 с. 8.Шаповал Н.Г. Основи архітектурного формоутворення – К.: Основа, 2008. – 448 с. 9. Якубовський В.Б., Якубовський І.В., Кайдановська О.О. Основи проектування садибного житла: Навчальний посібник. – Львів: Видавництво НУ «Львівська політехніка», 2020. – 225 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Основи архітектурного проєктування (курсовий проєкт)

Спеціальність: Архітектура та містобудування
Код дисципліни: 6.191.00.O.021
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Дизайн архітектурного середовища
Лектор: старший викладач Юлія Богданова; старший викладач Ігор Копиляк.
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою навчальної дисципліни «Основи архітектурного проєктування» є ознайомлення студентів зі специфікою проєктування внутрішнього та зовнішнього середовища дачного будинку, вироблення практичних навичок ескізування та оформлення креслень. Навчити студентів комплексно проєктувати житловий будинок для відпочинку у природному ландшафті з врахуванням стильових, функціональних та естетичних вимог.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: інтегральна компетентність – Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері містобудування та архітектури, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, на основі застосування сучасних архітектурних теорій та методів, засобів суміжних наук. загальні компетентності: ЗК01. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. ЗК02. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми. ЗК05. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності). ЗК06. Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів). ЗК07. Здатність приймати обґрунтовані рішення. ЗК10. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, їх місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя. фахові компетентності: СК01. Усвідомлення соціально-економічних і культурних аспектів архітектури та містобудування. СК04. Здатність дотримуватися вимог законодавства, будівельних норм, стандартів і правил, технічних регламентів, інших нормативних документів у сферах містобудування та архітектури при здійсненні нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту будівель і споруд, створення безбар’єрного архітектурно-містобудівного середовища. СК05. Здатність до аналізу і оцінювання природно-кліматичних, екологічних, інженерно-технічних, соціально-демографічних і архітектурно-містобудівних умов архітектурного проектування. СК06. Здатність до виконання технічних і художніх зображень для використання в архітектурно-містобудівному, архітектурно-дизайнерському і ландшафтному проектуванні. СК08. Усвідомлення теоретико-методологічних основ архітектурного проектування будівель і споруд, містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних об’єктів. СК12. Усвідомлення особливостей використання різних типів конструктивних та інженерних систем і мереж, їх розрахунків в архітектурно-містобудівному проєктуванні. СК13. Здатність до розробки архітектурно-містобудівних рішень з урахуванням безпекових і санітарно-гігієнічних, інженерно-технічних, техніко-економічних вимог і розрахунків, вимог щодо екологічності, енергоефективності, інклюзивності. СК14. Усвідомлення особливостей застосування сучасних будівельних матеріалів, виробів і конструкцій, а також технологій при створенні об’єктів архітектури та містобудування. СК15. Здатність до здійснення комп’ютерного моделювання, візуалізації, макетування і підготовки наочних ілюстративних матеріалів до архітектурно-містобудівних проєктів.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: ПР02. Знати основні засади та принципи архітектурно-містобудівної діяльності. ПР04. Оцінювати фактори і вимоги, що визначають передумови архітектурно-містобудівного проєктування. ПР05. Застосовувати основні теорії проєктування, реконструкції та реставрації архітектурно-містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних об’єктів, сучасні методи і технології, міжнародний і вітчизняний досвід для розв’язання складних спеціалізованих задач архітектури та містобудування. ПР07. Застосовувати програмні засоби, ІТ-технології та інтернет-ресурси для розв’язання складних спеціалізованих задач архітектури та містобудування. ПР08. Знати нормативну базу архітектурно-містобудівного проєктування. ПР09. Розробляти проєкти, здійснювати передпроєктний аналіз у процесі архітектурно-містобудівного проєктування з урахуванням цілей, ресурсних обмежень, соціальних, етичних та законодавчих аспектів. ПР12. Застосовувати сучасні теоретико-методологічні та типологічні підходи до вирішення проблем формування та розвитку архітектурно-містобудівного та ландшафтного середовища на засадах безпековості, екологічності, енергоефективності, інклюзивності. ПР14. Обирати раціональні архітектурні рішення на основі аналізу ефективності конструктивних, інженерно-технічних систем, будівельних матеріалів і виробів, декоративно- оздоблювальних матеріалів. ПР15. Забезпечувати дотримання безпекових, санітарно-гігієнічних, інженерно-технічних, техніко-економічних вимог і розрахунків, вимог щодо екологічності, енергоефективності, інклюзивності в архітектурно-містобудівному проєктуванні. ПР16. Розуміти соціально-економічні, екологічні, етичні й естетичні наслідки пропонованих рішень у сфері містобудування та архітектури.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: Вступ до спеціальності; Рисунок, живопис, скульптура, частина 1; Архітектурна графіка та композиція, частина 1; Історія архітектури та містобудування; Супутні і наступні навчальні дисципліни: Типологія житла; Дизайн архітектурного середовища.
Короткий зміст навчальної програми: Проєкт рекреаційного будинку є першим архітектурним проєктом студента, де він набуває вміння самостійно проєктувати та комплексно підходити до розв’язання архітектурних задач, аналізувати і враховувати всю суму вихідних даних (умов ділянки, планувальних обмежень, чинних норм і правил проектування, стилістичних та естетичних вимог) та вчиться знаходити архітектурно-планувальні рішення, яке б забезпечувало найкращий спосіб функціонування об’єкта. В даному проєкті студент знайомиться з особливостями житлової та рекреаційної (відпочинкової) функцій та засобами до функціонально-просторової організації будівлі та її оточення. У процесі проєктування студент повинен відчути зв'язок планувальної та об’ємно-просторової структури будинку та зовнішнім середовищем на основі вивчення процесів життєдіяльності сім’ї. Курсовий проєкт з дисципліни «Основи архітектурного проектування» складається з альбому завдань, які виконуються студентами під час практичних занять, протягом семестру на листах формату А3.
Опис: Ознайомлення з темою та складом курсового проєкту і вимогами щодо його виконання. Формати креслення, основні надписи і підписи. Компоновка креслення. Масштаби зображень. Нанесення розмірів; Основні принципи графічної подачі генплану і його елементів; Поняття про основні елементи архітектурного плану. Основні принципи графічної подачі плану будівлі; Виклад основних засад проектування ансамблевих рішень малих архітектурних форм в залежності від стилістики оточуючого навколишнього середовища; Виклад основних засад проектування ансамблевих рішень інтер’єру і меблів в залежності від стилістики будинку; Виконання ескізних креслень та їх обговорення; Консультації в процесі виконання чистових креслень: генплану, плану будівлі, малих архітектурних форм та меблів; Правила оформлення альбому креслень до здачі.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: проведення усного опитування на лабораторних заняттях, оцінка активності на заняттях; Підсумковий контроль: перевірка та оцінювання індивідуальних завдань, диференційований залік.
Критерії оцінювання результатів навчання: Індивідуальні завдання на задані теми: відповідність завданню; грамотність композиції; якість виконання.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Електронний навчально-методичний комплекс «Основи архітектурного проектування, частина 2» / Ю.Л.Богданова, І.М.Копиляк. – Львів: ВНС НУ «Львівська політехніка» http://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=10062 2. Малі архітектурні форми: Методичні вказівки до виконання курсових робіт для студентів базового напрямку 060102 – «Архітектура» спеціальності «Дизайн архітектурного середовища» / Укл.: Ковальчук Х.І., Богданова Ю.Л., Гой Б.В. Л.: Видавництво Національного ун-ту "Львівська політехніка", 2008. 22 с. 3. Проектування малих архітектурних об’єктів: Методичні вказівки до виконання курсових робіт для студентів базового напрямку 060102 – «Архітектура» спеціальності «Дизайн архітектурного середовища» / Укл.: Воронкова І.С., Богданова Ю.Л., Ковальчук Х.І. Л.: кафедра дизайну архітектурного середовища, 2015. 4. Архітектурне проектування дачного будинку: Методичні вказівки до виконання курсових робіт для студентів базового напрямку 060102 – «Архітектура» спеціальності «Дизайн архітектурного середовища» / Укл.: Воронкова І.С., Богданова Ю.Л., Ковальчук Х.І. Л.: кафедра дизайну архітектурного середовища, 2015. 5. Проектна графіка: Методичні вказівки до виконання курсових робіт для студентів базового напрямку 060102 – «Архітектура» спеціальності «Дизайн архітектурного середовища» / Укл.: Воронкова І.С., Богданова Ю.Л., Ковальчук Х.І. – Львів: кафедра дизайну архітектурного середовища, 2015. 6. Проектна графіка: навч. посібник для студ. базового напряму 6.12.01 "Архітектура"; Національний ун-т "Львівська політехніка". Л.: Видавництво Нац. ун-ту "Львівська політехніка", 2009. 220 с. 7. Гнесь І.П., Рудик Р.А., Якубовський В.Б., Якубовський І.В. Однородинний житловий будинок: Навчальний посібник. Л.: Видавництво НУ «Львівська політехніка», 2007. 111 с. 8. Малоповерховий житловий будинок. Частина 1. Архітектурне проектування: Методичні вказівки до виконання курсових робіт для студентів базового напрямку 060102 – «Архітектура» спеціальності «Дизайн архітектурного середовища» / Укл.: Іванов-Костецький С.О., Проскуряков О.В. Л.: Видавництво Національного ун-ту "Львівська політехніка", 2015. 39 с. 9. ДСТУ Б А.2.4-7:2009 Система проектної документації для будівництва. Архітектурно-будівельні креслення. Правила виконання. Позначення характеристик точності ДСТУ Б А. 2. 4-37:2008. Вид. офіц. К.: Мінрегіонбуд України, 2009. 80 с. - (Національний стандарт України) 10. Петришин Г.П. Архітектурне проектування. Початковий курс: підруч. для студ. вищ. навч. закл., які навчаються за напрямом "Архітектура". Л: РАСТР-7, 2010. 275 с. 11. Правила виконання архітектурно-будівельних креслень // Державний стандарт України: Системи проектної документації для будівництва ДСТУ Б А.2.4-7-95 (ГОСТ 21.501-93). – К.: Державний комітет України у справах містобудування і архітектури, 1996. 55 с. 12. Нойферт Е. Будівельне проектування. Д.: «Книжкова літера», 2016. 624 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Основи архітектурного проєктування (курсовий проєкт)

Спеціальність: Архітектура та містобудування
Код дисципліни: 6.191.00.O.022
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Містобудування
Лектор: доц., к.арх. Кознарська Галина Євгенівна старший викладач Король Євгенія Іванівна
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Ознайомити студентів із специфікою архітектурної творчості, опанувати методику проектування універсального рекреаційного будинку, виробити практичні графічні навички ескізування та оформлення креслень, виконання макетів, презентації проектної пропозиції
Завдання: загальні компетентності: ЗК01. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. ЗК02. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми. ЗК05. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності). ЗК06. Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів). ЗК07. Здатність приймати обґрунтовані рішення. ЗК10. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, їх місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя. фахові компетентності: СК01. Усвідомлення соціально-економічних і культурних аспектів архітектури та містобудування. СК04. Здатність дотримуватися вимог законодавства, будівельних норм, стандартів і правил, технічних регламентів, інших нормативних документів у сферах містобудування та архітектури при здійсненні нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту будівель і споруд, створення безбар’єрного архітектурно-містобудівного середовища. СК05. Здатність до аналізу і оцінювання природно-кліматичних, екологічних, інженерно-технічних, соціально-демографічних і архітектурно-містобудівних умов архітектурного проектування. СК06. Здатність до виконання технічних і художніх зображень для використання в архітектурно-містобудівному, архітектурно-дизайнерському і ландшафтному проектуванні. СК08. Усвідомлення теоретико-методологічних основ архітектурного проектування будівель і споруд, містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних об’єктів. СК12. Усвідомлення особливостей використання різних типів конструктивних та інженерних систем і мереж, їх розрахунків в архітектурно-містобудівному проєктуванні. СК13. Здатність до розробки архітектурно-містобудівних рішень з урахуванням безпекових і санітарно-гігієнічних, інженерно-технічних, техніко-економічних вимог і розрахунків, вимог щодо екологічності, енергоефективності, інклюзивності. СК14. Усвідомлення особливостей застосування сучасних будівельних матеріалів, виробів і конструкцій, а також технологій при створенні об’єктів архітектури та містобудування. СК15. Здатність до здійснення комп’ютерного моделювання, візуалізації, макетування і підготовки наочних ілюстративних матеріалів до архітектурно-містобудівних проєктів.
Результати навчання: ПР02. Знати основні засади та принципи архітектурно-містобудівної діяльності ПР04. Оцінювати фактори і вимоги, що визначають передумови архітектурно-містобудівного проєктування ПР05. Застосовувати основні теорії проєктування, реконструкції та реставрації архітектурно-містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних об’єктів, сучасні методи і технології, міжнародний і вітчизняний досвід для розв’язання складних спеціалізованих задач архітектури та містобудування ПР07. Застосовувати програмні засоби, ІТ-технології та інтернет-ресурси для розв’язання складних спеціалізованих задач архітектури та містобудування. ПР08. Знати нормативну базу архітектурно-містобудівного проєктування ПР09. Розробляти проєкти, здійснювати передпроєктний аналіз у процесі архітектурно-містобудівного проєктування з урахуванням цілей, ресурсних обмежень, соціальних, етичних та законодавчих аспектів ПР12. Застосовувати сучасні теоретико-методологічні та типологічні підходи до вирішення проблем формування та розвитку архітектурно-містобудівного та ландшафтного середовища на засадах безпековості, екологічності, енергоефективності, інклюзивності ПР14. Обирати раціональні архітектурні рішення на основі аналізу ефективності конструктивних, інженерно-технічних систем, будівельних матеріалів і виробів, декоративно- оздоблювальних матеріалів ПР15. Забезпечувати дотримання безпекових, санітарно-гігієнічних, інженерно-технічних, техніко-економічних вимог і розрахунків, вимог щодо екологічності, енергоефективності, інклюзивності в архітектурно-містобудівному проєктуванні. ПР16. Розуміти соціально-економічні, екологічні, етичні й естетичні наслідки пропонованих рішень у сфері містобудування та архітектури
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: Вступ до спеціальності; Архітектурна графіка та композиція, частина 1; Рисунок, живопис, скульптура Супутні і наступні навчальні дисципліни: Архітектурна графіка та композиція, частина 2; Рисунок, живопис, скульптура; Типологія житла.
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна «Основи архітектурного проектування, КП» дає змогу здобувачам першого (бакалаврського) рівня вищої освіти оволодіти основними принципами та методами проектування невеликих рекреаційних об’єктів. Метою курсу є ознайомлення зі специфікою архітектурної творчості, опанування методики проектування, вироблення практичних графічних умінь ескізування та оформлення креслень, виконання пошукових макетів, презентації авторських рішень. Значну увагу приділено ознайомленню зі світовими тенденціями проектування рекреаційних будинків. Курсовий проект передбачає самостійне розроблення універсального невеликого рекреаційного будинку на 2 особи. Розглянуто принципи об’ємно-просторового вирішення дачного будинку та прибудинкової території з урахуванням функціональних особливостей, умов природного довкілля, кліматичних факторів. Студенти на практиці опановують специфіку організації архітектурного простору залежно від функціональної спрямованості об’єкту проектування (будинок із садом, будиночок рибалки, мисливця, туристичний притулок, будиночок для сімейного відпочинку біля озера чи моря, сауна, рекреаційні будинки для занять різними видами спорту), здійснюють відповідне розпланування ділянки. Проектні завдання передбачають розроблення ескізних варіантів та прийняття оптимального композиційного рішення; моделювання та зображення архітектурного об’єкту у визначених масштабах; виразне представлення проектної пропозиції. Креслення курсового проекту виконуються засобами проектної графіки у різних графічних техніках і матеріалах (олівець, туш, акварель, кольоровий олівець) на форматі А3
Опис: Вступне заняття: типи рекреації, аналіз функціональних та конструктивних особливостей невеликих рекреаційних будинків, перегляд аналогів. Видача завдання: універсальний рекреаційний будинок на 2 особи. Вибір місця розташування будинку обраного типу відпочинку, розроблення ситуаційної схеми на основі аналізу регіональної інфраструктури та природних умов. Модель відпочинку: організація присадибної ділянки, функціональна схема ділянки і будинку. Аналіз планування будинку зі спільним відкритим внутрішнім простором; вирішення окремих зон (кухня-їдальня, санвузол, спальна зона, тераса). Підбір проекту-аналогу. Розроблення функціональної схеми будинку, ескіз плану (один або два рівні, розташування меблів, підбір сантехнічного обладнання). Композиція будинку: виконання робочого макету рекреаційного будинку, варіанти композиції, фото фіксація варіантів. Уточнення об’ємного вирішення, зарисовки перспективи, підбір матеріалів фасадів за каталогом. Виконання проектних креслень: генплан; плани рівнів; розрізи, фасади; перспектива, антураж. Оформлення креслень курсового проекту - туш, кольорова графіка (акварель, олівці, маркери). Презентація курсового проекту.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: перевірка індивідуальних графічних завдань. Підсумковий контроль: оцінка презентації-виступу студента, диференційований залік (підсумок оцінок поточного контролю, креслень курсового проекту)
Критерії оцінювання результатів навчання: Клаузура 1. Модель відпочинку – 10 балів. Завдання. Проект-аналог – 10 балів. Завдання Ескіз плану будинку – 10 балів. Клаузура. Композиція будинку (робочий макет) – 10 балів. Завдання. Об’ємно-просторове рішення будинку – 10 балів. Курсовий проект (креслення) – 40 балів. Презентація-захист проекту – 10 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Гетун Г.В. Архітектура будівель та споруд. Кн.1. Основи проектування. Київ: Кондор, 2012. 380 с.; Кн.2. Житлові будинки. К., 2017. 736 с. Дідик В.В., Максим'юк Т.М. Естетика та композиція ландшафту. Навчальний посібник. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2012. 244 c. Крижанівська Н.Я. Основи ландшафтного дизайну – К.: «Ліра-К», 2017. – 218 с. Нойферт Е. Будівельне проектування. К.: Книжкова літера, 2017. – 614 с. Петришин Г.П. Архітектурна графіка: навч. посіб. для студ. базового напряму 6.12.01 "Архітектура" / Г.П.Петришин, М.М.Обідняк ; ред. Г.П.Петришин. – Л. : РАСТР-7, 2009. – 272 с. Петришин Г.П. Архітектурне проектування. Початковий курс : підруч. для студ. вищ. навч. закл., які навчаються за напрямом "Архітектура" / Г.П.Петришин, М.М.Обідняк. – Львів. : РАСТР-7, 2010. – 275 с. Проектна графіка : навч. посібник для студ. базового напряму 6.12.01 "Архітектура" / Т. М. Клименюк [и др.] ; Національний ун-т "Львівська політехніка". – Л. : Видавництво НУ "Львівська політехніка", 2009. – 220 с. Шаповал Н.Г. Основи архітектурного формоутворення – К.: Основа, 2008. – 448 с. Якубовський В.Б., Якубовський І.В., Кайдановська О.О. Основи проектування садибного житла: Навчальний посібник. – Львів: Видавництво НУ «Львівська політехніка», 2020. – 225 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Основи архітектурного проєктування (курсовий проєкт)

Спеціальність: Архітектура та містобудування
Код дисципліни: 6.191.00.O.019
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Архітектурне проектування та інженерія
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна

Основи архітектурного проєктування (курсовий проєкт)

Спеціальність: Архітектура та містобудування
Код дисципліни: 6.191.00.O.020
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Архітектура та реставрація
Семестр: 2 семестр
Форма навчання: денна