Архітектурна фізика, частина 1
Спеціальність: Архітектура та містобудування
Код дисципліни: 6.191.00.O.056
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Архітектурне проектування та інженерія
Лектор: Смалійчук А.Д.
Штендера А.Ю.
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: ЗК01 Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
ЗК03 Здатність до адаптації та дії в новій ситуації.
ЗК07 Здатність приймати обґрунтовані рішення.
СК02 Здатність застосовувати теорії, методи і принципи фізико-математичних, природничих наук, комп’ютерних технологій для розв’язання складних спеціалізованих задач архітектури та містобудування.
СК04 Здатність дотримуватися вимог законодавства,
будівельних норм, стандартів і правил, технічних регламентів, інших нормативних документів у сферах містобудування та архітектури при здійсненні нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту будівель і споруд, створення безбар’єрного архітектурно-містобудівного середовища.
СК05 Здатність до аналізу і оцінювання природно-кліматичних, екологічних, інженерно-технічних, соціально-демографічних і архітектурно-містобудівних умов архітектурного проектування.
СК09 Здатність розробляти архітектурно-художні, об’ємно-планувальні, функціональні та конструктивні рішення, а також виконувати креслення, готувати документацію архітектурно-містобудівних проєктів.
СК10 Здатність до участі в підготовці архітектурно- планувальних завдань на проектування, в організації розробки архітектурно-містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних проєктів.
СК12 Усвідомлення особливостей використання різних типів конструктивних та інженерних систем і мереж, їх розрахунків в архітектурно-містобудівному проєктуванні.
СК13 Здатність до розробки архітектурно-містобудівних рішень з урахуванням безпекових і санітарно-гігієнічних, інженерно-технічних, техніко-економічних вимог і розрахунків, вимог щодо екологічності, енергоефективності, інклюзивності.
СК14 Усвідомлення особливостей застосування сучасних будівельних матеріалів, виробів і конструкцій, а також технологій при створенні об’єктів архітектури та містобудування.
СК22 Усвідомлення специфіки регіональних і місцевих передумов архітектурної діяльності.
Результати навчання: ПР03 Застосовувати теорії та методи фізико-математичних, природничих, технічних та гуманітарних наук для розв’язання складних спеціалізованих задач архітектури та містобудування.
ПР04 Оцінювати фактори і вимоги, що визначають передумови архітектурно-містобудівного проєктування.
ПР06 Збирати, аналізувати й оцінювати інформацію з різних джерел, необхідну для прийняття обґрунтованих проєктних архітектурно-містобудівних рішень.
ПР08 Знати нормативну базу архітектурно-містобудівного проєктування.
ПР09 Розробляти проєкти, здійснювати передпроєктний аналіз у процесі архітектурно-містобудівного проєктування з урахуванням цілей, ресурсних обмежень, соціальних, етичних та законодавчих аспектів.
ПР14 Обирати раціональні архітектурні рішення на основі аналізу ефективності конструктивних, інженерно-технічних систем, будівельних матеріалів і виробів, декоративно- оздоблювальних матеріалів.
ПР15 Забезпечувати дотримання безпекових, санітарно-гігієнічних, інженерно-технічних, техніко-економічних вимог і розрахунків, вимог щодо екологічності, енергоефективності, інклюзивності в архітектурно-містобудівному проєктуванні.
ПР16 Розуміти соціально-економічні, екологічні, етичні й естетичні наслідки пропонованих рішень у сфері містобудування та архітектури.
ПР17 Застосовувати енергоефективні та інші інноваційні технології при проєктуванні архітектурних об’єктів.
ПР22 Враховувати, інтерпретувати в конкретні просторові рішення контраверсійні інтереси держави, міської спільноти, розробляти партисипативні варіантні рішення в складних містобудівних ситуаціях
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пре-реквізити: Архітектурні конструкції
Ко-реквізити: Архітектурна фізика
Короткий зміст навчальної програми: У процесі вивчення дисципліни “Архітектурна фізика " здобувачі першого освітнього вивчають різноманітні аспекти природного та штучного освітлення та їх значення на різних стадіях проектного процесу. Під час лабораторних занять у студенти бакалаврату виконують лабораторні роботи , як котрих визнають кількісні аспекти природного освітлення, що підвищує розуміння теоретичних аспектів лекційної частини, а також формує здатність самостійно визначати взаємовпливу інсоляції, освітлення, сонцезахисту, зовнішніх огороджуючих конструкцій та матеріалів та формування як візуально-виразної та естетичної архітектури будівель так і комфортних санітарно-гігієнічних умов проектованого архітектурного середовища.
Опис: В лекційній частині детально аналізуються взаємозв’язки між кольором, світлом, формою, інсоляції, світ прозорими конструкціями та містопланувальними вирішеннями. Зміст дисципліни розроблено на основі відповідних вимог щодо підготовки бакалаврів архітектури
Дисципліна “ Архітектурна фізика інсоляція та світлологія” розкриває різноманітні аспекти пов’язані, як із забезпеченням нормативних умов освітлення так і сприяє більш глибокому особистісному розумінню ролі світла для створення архітектурних об’єктів.
Методи та критерії оцінювання: Проведення усного опитування на лабораторних заняттях, оцінка активності на заняттях, участі у дискусіях під час лекції.
Підсумковий контроль: перевірка лабораторних робіт, проведення тестування.
Критерії оцінювання результатів навчання: Лабораторні роботи - 40 балів
Підсумковий тестовий контроль - 60 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Електронний навчально-методичний комплекс «Архітектурна фізика (світлологія, інсоляція)/ А.Д. Смалійчук. – Львів: ВНС НУ «Львівська політехніка» (https://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=6327)
2. Lechner Norbert Heating, cooling, lighting : sustainable design methods for architects Fourth Edition 730 pages. Printed in US & Canada.
3. Christian Schittich Solar architecture in Detail Strategies. Vissions. Concepts. Birhauser Basel.Boston.Berlin. ISBN 3-7643-0747-1
4. Галеґуа Дж. Розумні міста К.: ArtHuss, 2021. 192 с.
5. Гейл Й. Міста для людей. 2018. 304 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).