Концептуальне проєктування об'єктів та інфраструктури ОТГ
Спеціальність: Архітектура та містобудування
Код дисципліни: 6.191.07.E.108
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Містобудування
Лектор: Доц. к. арх. Гнесь Людмила Богданівна
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: загальні компетентності:
ЗК01. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
ЗК02. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми.
ЗК05. Здатність спілкуватися з представниками інших професійних груп різного рівня (експертами з інших галузей знань/видів економічної діяльності).
ЗК06. Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів).
Спеціальні фахові компетентності
СК01. Усвідомлення соціально-економічних і культурних аспектів архітектури та містобудування.
СК05. Здатність до аналізу і оцінювання природно-кліматичних, екологічних, інженерно-технічних, соціально-демографічних і архітектурно-містобудівних умов архітектурного проектування.
Результати навчання: ПР02. Знати основні засади та принципи архітектурно-містобудівної діяльності
ПР04. Оцінювати чинники і вимоги, що визначають передумови архітектурно-містобудівного проєктування
ПР06. Збирати, аналізувати й оцінювати інформацію з різних джерел, необхідну для прийняття обґрунтованих проєктних архітектурно-містобудівних рішень
ПР07. Застосовувати програмні засоби, ІТ-технології та інтернет-ресурси для розв’язання складних спеціалізованих задач архітектури та містобудування.
ПР08. Знати нормативну базу архітектурно-містобудівного проєктування.
ПР09. Розробляти проєкти, здійснювати передпроєктний аналіз у процесі архітектурно-містобудівного проєктування з урахуванням цілей, ресурсних обмежень, соціальних, етичних та законодавчих аспектів
ПР10. Застосовувати сучасні засоби і методи інженерної, художньої і комп’ютерної графіки, що використовуються в архітектурно-містобудівному проєктуванні
ПР11. Застосовувати художньо-композиційні засади в архітектурно містобудівному проєктуванні.
ПР12. Застосовувати сучасні теоретико-методологічні та типологічні підходи до вирішення проблем формування та розвитку архітектурно-містобудівного та ландшафтного середовища на засадах безпековості, екологічності, енергоефективності, інклюзивності
ПР15. Забезпечувати дотримання безпекових, санітарно-гігієнічних, інженерно-технічних, техніко-економічних вимог і розрахунків, вимог щодо екологічності, енергоефективності, інклюзивності в архітектурно-містобудівному проєктуванні.
ПР16. Розуміти соціально-економічні, екологічні, етичні й естетичні наслідки пропонованих рішень у сфері містобудування та архітектури.
ПР17. Застосовувати енергоефективні та інші інноваційні технології при проєктуванні архітектурних об’єктів.
ПР21. Усвідомлювати специфіку регіональних і місцевих природних, економічних, екологічних, соціальних та інших умов прийняття та реалізації містобудівних і архітектурних рішень.
ПР22. Враховувати, інтерпретувати в конкретні просторові рішення контраверсійні інтереси держави, міської спільноти, розробляти партисипативні варіантні рішення в складних містобудівних ситуаціях
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Історія архітектури та містобудування
Основи геодезії
Основи архітектурного проектування
Дизайн архітектурного середовища
Основи ландшафтної архітектури
Основи містобудування
Супутні і наступні
навчальні дисципліни
Історія і традиції української архітектури
Технологія архітектурно-проектного процесу
Інженерна інфраструктура в архітектурі
Прикладне урбаністичне проектування
Містобудівне законодавство, документація
Розроблення проектної документації об’єкту архітектурно-містобудівного комплексу
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна «Концептуальне проєктування об’єктів інфрастуктури ОТГ» дає змогу здобувачам першого (бакалаврського) рівня вищої освіти більш детально ознайомитись з проєктування містобудівних об’єктів у сформованих середовищах новоутворених ОТГ, враховуючи економічні. демографічні, соціальні, ландшафтні, містобудівні, екологічні, та інші чинники. Дисципліна є обєктивною необхіднстю для проектуючого майбутнього фахівця-архітектора, щодо застосування нових методів містобудівельного проєктування згідно змісту і складу проєктних матеріалів і реформи з утворення ОТГ.
покликана здобувачів розглядати та аналізувати архітектурне середовище як комплексну багатовекторну і багатофункціональну систему, в сенсі його візуально-просторової взаємодії з окремою людиною і соціумом. На основі аналізів і досліджень, навчити здобувачів опрацювання Генеральних планів, враховуючи довгострокові концепції і відповідно техніко-економічні обгрунтування розвитку того чи іншого ОТГ, із врахуванням територіальних та інших ресурсів, потенційних можливостей росту матеріальної інфраструктури.
Теоретичний курс передбачає аналіз основних методів та метод, які спонукатимуть слухачів розвинути комплексний підхід до аналізу архітектурного середовища і генерувати вирішення архітектурних задач, враховуючи візуальний та змістовий контекст. Курс дисципліни спонукатиме майбутніх фахівців переосмислити містобудівельного проектування і розробки районного планування і генеральних планів розвитку населених пунктів, як того вимагають сучасні реалії життя.
Практично-лабораторні занять дають змогу студентам якнайкраще засвоїти теоретичний матеріал, виконуючи дослідницькі і проектно-концептуальні завдання, і на основі проведених досліджень та зроблених висновків структуровано обґрунтовувати запропоновані проектні рішення у графічній та усній формі.
Дисципліна інтегрується з іншими професійно важливими дисциплінами – Історія архітектури та містобудування, основи геодезії, основи архітектурного проектування, дизайн архітектурного середовища, основи ландшафтної архітектури, основи містобудування, містобудівне законодавство, документація, розроблення проектної документації об’єкту архітектурно-містобудівного комплексу
Опис: Лекція 1. Тема. Вступна лекція. Основи формування архітектури сучасних поселень ОТГ.
Лекція 2. Тема. Розташування громадських центрів у загальній структурі населених пунктів ОТГ.
Лекція 3.Тема. Виробничі центри. Основні завдання планування і забудови виробничих комплексів в структурі ОТГ.
Лекція 4. Тема. Основні вимоги до планування і забудови виробничих комплексів.
Лекція 5.
Тема. Планування і забудова сільських поселень. Особливості сільського розселення; архітектурно-планувальну структуру сільського поселення.
Лабораторні заняття.
Тема1. Закономірності планування сільського поселення. Вплив соціального та економічного факторів на формування структури села.
Тема 2. Функціональне зонування сільського поселення в структурі ОТГ.
Тема 3. Функціональне зонування сельбищної зони населеного пункту.
Тема 4. Принципи вирішення вуличної мережі у різних кліматичних та географічних умовах.
Тема 5. Класифікація громадських центрів у населених пунктах з різною кількістю населення.
Тема 6. Аналіз інфраструктури території ОТГ. Проектування територій.
Тема 7. Виробниче середовище територій ОТГ. Архітектурно-містобудівна складова організації виробничого середовища ОТГ.
Тема 8. Фермерські господарства в структурі ОТГ.
Тема 9. Екологія територій ОТГ. Екологізація середовища поселення.
Тема 10. Підсумкове заняття. Перегляд стадії виконання всіх основних креслень. Консультації.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: проведення усного опитування на лабораторних заняттях, індивідуальні консультацій.
Підсумковий контроль: контрольна робота (тестова форма, онлайн)
Підсумковий контроль з дисципліни «Концептуальне проєктування об’єктів інфрастуктури ОТГ» виставляється, виходячи з результатів складання усіх передбачених програмою видів навантажень: самостійних і аудиторних завдань. За результатами вивчення навчального матеріалу, здобувачі отримують оцінку за 100-бальною шкалою.
Підсумковий контроль. На останньому занятті проводиться захист та обговорення кінцевої клаузури. Студент отримує оцінку за захист роботи-клаузури
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль
- Завдання 1 Клаузура – аналіз і концепція розвитку генерального плану (обраної студентом чи викладачем) ОТГ; - max 10 балів;
- Захист клаузури – max 10 балів;
- РГР -max 50 балів
Підсумковий контроль (контрольна робота)
Тестування – max 30 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1.Посацький Б.С. Основи урбаністики. – Львів: „Манускрипт”, 2002.
2. Планування і забудова територій: Державні будівельні норми України: ДБН Б.2.2-12:2019. – Київ: Мінрегіонбуд та житлово-комунального господарства України,2019. – 177с.
2.ДБН В.2.2-43:2021 Будівлі та споруди. Складські будівлі. Основні положення.
Міністерство розвитку громад та територій України. Київ. – 2022. – 25 с.
3. ДБН В.2.2 – 9:2018. Громадські будинки та споруди. Міністрество регіонального розвитку будівництва та житлово-комунального господарства. Київ. – 2019. - 43с.
2.ДБН В.2.2-40:2018 "Інклюзивність будівель і споруд. Основні положення" https://is.gd/28pvzb
3.ДБН В.2.3-5:2018 "Вулиці та дороги населених пунктів" https://is.gd/6UeiCS
4.ДБН В.2.3-15:2007 "Автостоянки і гаражі для легкових автомобілів" https://is.gd/XMH3rw Л
5. Містобудівне проектування. Частина І: Місто як об’єкт проектування: Навчальний посібник / Г.П.Петришин, Б.С.Посацький, Ю.І.Криворучко та ін. Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2016. – 328 с.
6. Містобудівне проектування. Частина ІІ: Проектування структурних елементів міста Навчальний посібник / Г.П.Петришин та ін. Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2017. – 288 с.
7. Організація і функціонування фермерських господарств : навч.посіб. / Бичко П. К., Бурик А. Ф., Бутило І. А. — К. : ЗАТ «Нічлава», 2002. — 400с.
8. Барановський М. Соціальна інфраструктура депресивних аграрних територій : регіональні відмінності, методи вивчення, особливості розвитку (на прикладі Поліського економічного району) / М. Барановський // Вісник ТНЕУ. – 2007. – № 2. – С. 124-134.
9. Кассіна Н.Н. Благоустрій сільських населених місць / Кассіна Н.Н., Дабагян І.Л., Соколов С.М. Благоустрій сільських населених місць. – Київ: Будівельник, 198с.
10. Розміщення продуктивних сил України : Навч.-метод. посібник для самост. вивч. дисц. / С. І. Дорогунцов, Ю. І. Пітюренко, Я. Б. Олійник та ін. – К. : КНЕУ, 2000. – 364 с.
11. Лоїк Г.К. Проектування будівельних генеральних планів [Текст] : посіб. для вищ. навч. закл. / Г. К. Лоїк. - К. ; Ірпінь : Перун, 2005.
12. Чорнобай М. М. Розвиток соціальної сфери села в умовах реформування аграрного сектора економіки (на матеріалах Хмельницької області). – Автореферат дис. на здобуття наук. ступеня к.е.н. : 08.07.02.; Тернопільська академія народного господарства. – Тернопіль, 2002. – 22 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).