Архітектурне проєктування багаторівневих паркінгів у складі громадських комплексів

Спеціальність: Архітектура та містобудування
Код дисципліни: 6.191.08.E.113
Кількість кредитів: 9.00
Кафедра: Дизайн архітектурного середовища
Лектор: ст. викл. Кубай Р. М.; ст. викл. Копиляк І. М.
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою навчальної дисципліни є опанування студентами методики проєктування транспортних об’єктів, засвоєння знань та типології, принципів та прийомів дизайну індустріального середовища та його предметного наповнення, а також вдосконалення навичок проєктування внутрішнього середовища громадських будівель.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: інтегральна компетентність – Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері містобудування та архітектури, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, на основі застосування сучасних архітектурних теорій та методів, засобів суміжних наук. загальні компетентності: ЗК01. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. ЗК10. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, їх місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя. фахові компетентності: СК03. Усвідомлення особливостей розвитку історичних і сучасних стилів в архітектурі, містобудуванні, мистецтві та дизайні України та зарубіжних країн. СК06. Здатність до виконання технічних і художніх зображень для використання в архітектурно-містобудівному, архітектурно-дизайнерському і ландшафтному проектуванні. СК07.Усвідомлення основних законів і принципів архітектурно-містобудівної композиції, формування художнього образу і стилю в процесі проектування будівель і споруд, містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних об’єктів. СК08. Усвідомлення теоретико-методологічних основ архітектурного проектування будівель і споруд, містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних об’єктів. СК09. Здатність розробляти архітектурно-художні, об’ємно-планувальні, функціональні та конструктивні рішення, а також виконувати креслення, готувати документацію архітектурно-містобудівних проєктів. СК15. Здатність до здійснення комп’ютерного моделювання, візуалізації, макетування і підготовки наочних ілюстративних матеріалів до архітектурно-містобудівних проєктів.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: ПР 02. Знати основні засади та принципи архітектурно-містобудівної діяльності. ПР10. Застосовувати сучасні засоби і методи інженерної, художньої і комп’ютерної графіки, що використовуються в архітектурно-містобудівному проєктуванні. ПР 11. Застосовувати художньо-композиційні засади в архітектурно- містобудівному проєктуванні. ПР 12. Застосовувати сучасні теоретико-методологічні та типологічні підходи до вирішення проблем формування та розвитку архітектурно-містобудівного та ландшафтного середовища. ПР 18. Знати особливості участі в архітектурно-містобудівному конкурсному проєктуванні.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: 1. Основи архітектурного проєктування; 2. Дизайн архітектурного середовища; 3. Історія сучасної архітектури; Супутні і наступні навчальні дисципліни: 1. Універсальний дизайн 2. Архітектура багатоквартирного житла; 3. Реконструкція та реставрація архітектурних об'єктів.
Короткий зміст навчальної програми: У містобудівному аспекті проблема зберігання автомобілів залишається однією із найменш вивчених. Навіть у найсприятливіших умовах, за розвинутої мережі доріг, автомобіль знаходиться у русі 300-400 годин в рік, тобто в середньому 1 годину на добу, а на різних стоянках – близько 23 годин. Із всіх автомобілів, що забезпечені місцями парковки, нині лише – 10% зберігаються в умовах, що відповідають сучасним міжнародним вимогам. Тому, знання методики проєктування багаторівневого паркінгу, засади об`ємно-просторового вирішення його конструктивної системи та організації внутрішніх просторів стане в нагоді майбутнім архітекторам.
Опис: 1.Ознайомлення з темою, складом та вимогами до курсового проєкту. 2. Видача завдання згідно варіантів. Аналіз містобудівельних умов та ландшафтних особливостей розташування ділянки. 3. Екскурсія на ділянку забудови. Проведення фотофіксацій та зарисовок оточуючого простору. 4. Виконання схеми функціонального зонування території, транспортних та пішохідних зв`язків (існуючого стану). Проведення передпроєктного аналізу опорного плану (геодезичної підоснови) М 1:500. 5. Проведення клаузури на тему: «Архітектурно-просторове вирішення офісу з паркінгом». 6. Обговорення результатів клаузури. Визначення оптимальних проєктних рішень. 8. Вирішення архітектурно-просторового середовища ділянки. Детальне опрацювання структури генплану 9. Вирішення архітектурно-просторового образу будівлі. Детальне опрацювання планів зі схемою руху та паркування автомобілів; 10. Опрацювання перерізу будівлі. Опрацювання архітектурного рішення фасадів будівлі; 11.Консультації в процесі виконання чистових креслень: генплану, планів, перерізів, фасадів, перспективних зображень будівлі та її інтер’єрів 12. Правила оформлення альбому креслень до здачі.
Методи та критерії оцінювання: 1. Перевірка знань та виконаних робіт на лабораторних заняттях; 2. Перевірка індивідуальних робіт за графіком та згідно робочої програми. 3. Диференційований залік згідно розкладу та оцінювання курсового проєкту.
Критерії оцінювання результатів навчання: • виконання та захист клаузури: 30 балів • виконання альбому креслень згідно завдання: 70 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Багаторівневий паркінг: Методичні вказівки до виконання курсових робіт для студентів базового напряму 1201 «Архітектура» спеціальності 6.120.103 «Дизайн архітектурного середовища» / Укл.: В.І. Проскуряков, С.О. Іванов-Костецький. – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2013. – 40 с. 2. Завдання та методичні вказівки до курсового проекту «Багаторівневий паркінг»: для студентів базового напряму 6.060102 «Архітектура» спеціальності «Дизайн архітектурного середовища» / Укл.: С.О. Іванов-Костецький. – Львів: кафедра дизайну архітектурного середовища, 2017. – 24 с. 3. Лінда С. Архітектурне проектування громадських будівель і споруд. – Л : НУ «Львівська політехніка», 2013. – 642с. 4. Михайленко В., Яковлєв М. Основи композиції (геометричні аспекти художнього формотворення). – К.: Каравелла, 2004. – 304с. 5. Нойферт Е. Будівельне проектування. – Д.: «Книжкова літера», 2016 – 624с. 6. Проскуряков В. Комплекс завдань та методичні вказівки до курсових проектів з дизайну архітектурного середовища громадських будівель і споруд для студентів Інституту архітектури ІІІ-V курсів: методичні вказівки. – Л: НУ «Львівська політехніка», 2009. – 144с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).