Архітектурні конструкції

Спеціальність: Архітектура та містобудування
Код дисципліни: 6.191.00.O.040
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Архітектурне проектування та інженерія
Лектор: доцент, к.т.н. Вознюк Леонід Іванович
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Курс "Архітектурні конструкції" являється одним із важливих розділів і відіграє суттєву роль в професійній підготовці студентів базового напрямку "Архітектура та містобудування", Метою викладання даної дисципліни є засвоєння студентами теоретичних знань і набуття початкових практичних навиків проектування, які необхідні для роботи в проектних і науково-дослідних структурах, а також в загально-будівельних і спеціалізованих будівельних організаціях.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей: Інтегральна компетентність: ІК. Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері містобудування та архітектури, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, на основі застосування сучасних архітектурних теорій та методів, засобів суміжних наук. Загальні компетентності (ЗК): ЗК01. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. ЗК03. Здатність до адаптації та дії в новій ситуації. ЗК07. Здатність приймати обґрунтовані рішення. Спеціальні (фахові, предметні) компетентності (СК): СК02. Здатність застосовувати теорії, методи і принципи фізико-математичних, природничих наук, комп’ютерних технологій для розв’язання складних спеціалізованих задач архітектури та містобудування. СК04. Здатність дотримуватися вимог законодавства, будівельних норм, стандартів і правил, технічних регламентів, інших нормативних документів у сферах містобудування та архітектури при здійсненні нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту будівель і споруд, створення безбар’єрного архітектурно-містобудівного середовища. СК05. Здатність до аналізу і оцінювання природно-кліматичних, екологічних, інженерно-технічних, соціально-демографічних і архітектурно-містобудівних умов архітектурного проектування. СК09. Здатність розробляти архітектурно-художні, об’ємно-планувальні, функціональні та конструктивні рішення, а також виконувати креслення, готувати документацію архітектурно-містобудівних проєктів. СК10. Здатність до участі в підготовці архітектурно- планувальних завдань на проектування, в організації розробки архітектурно-містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних проєктів. СК12. Усвідомлення особливостей використання різних типів конструктивних та інженерних систем і мереж, їх розрахунків в архітектурно-містобудівному проєктуванні. СК13. Здатність до розробки архітектурно-містобудівних рішень з урахуванням безпекових і санітарно-гігієнічних, інженерно-технічних, техніко-економічних вимог і розрахунків, вимог щодо екологічності, енергоефективності, інклюзивності. СК14. Усвідомлення особливостей застосування сучасних будівельних матеріалів, виробів і конструкцій, а також технологій при створенні об’єктів архітектури та містобудування. СК15. Здатність до здійснення комп’ютерного моделювання, візуалізації, макетування і підготовки наочних ілюстративних матеріалів до архітектурно-містобудівних проєктів.
Результати навчання: Програмні результати навчання (ПР): ПР02. Знати основні засади та принципи архітектурно-містобудівної діяльності. ПР03. Застосовувати теорії та методи фізико-математичних, природничих, технічних та гуманітарних наук для розв’язання складних спеціалізованих задач архітектури та містобудування. ПР04. Оцінювати фактори і вимоги, що визначають передумови архітектурно-містобудівного проєктування. ПР05. Застосовувати основні теорії проєктування, реконструкції та реставрації архітектурно-містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних об’єктів, сучасні методи і технології, міжнародний і вітчизняний досвід для розв’язання складних спеціалізованих задач архітектури та містобудування. ПР08. Знати нормативну базу архітектурно-містобудівного проєктування. ПР10. Застосовувати сучасні засоби і методи інженерної, художньої і комп’ютерної графіки, що використовуються в архітектурно-містобудівному проєктуванні. ПР14. Обирати раціональні архітектурні рішення на основі аналізу ефективності конструктивних, інженерно-технічних систем, будівельних матеріалів і виробів, декоративно- оздоблювальних матеріалів. ПР15. Забезпечувати дотримання безпекових, санітарно-гігієнічних, інженерно-технічних, техніко-економічних вимог і розрахунків, вимог щодо екологічності, енергоефективності, інклюзивності в архітектурно-містобудівному проєктуванні. ПР18. Знати особливості участі в архітектурно-містобудівному конкурсному проєктуванні.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Нарисна геометрія Кореквізити: Архітектурні конструкції (КП) Архітектурне проектування житлових будівель
Короткий зміст навчальної програми: Програма складається з наступного змісту: загальні поняття про будинки і споруди. Будівельні системи будинків. Конструктивні системи і схеми будинків. Конструктивні елементи і вузли цивільних будинків масового будівництва. Основи. Фундаменти. Вертикальні огороджуючі конструкції будинків. Горизонтальні огороджуючі конструкції будинків. Підлоги. Покриття. Світлопрозорі огородження будинків. Двері, їх призначення і конструкції. Сходи. Будинки із великорозмірних (крупних) блоків. Будинки із об'ємно-просторових блоків. Безкаркасні крупнопанельні будинки. Каркасно-панельні будинки. Ліфтове обладнання житлових і громадських будинків. Будівництво в сейсмічних районах.
Опис: Завдання і зміст курсу. Загальні положення і основні поняття про будинки і споруди. Будівельні системи будинків. Матеріал, конструктивні елементи і технологія спорудження будинку. Конструктивні системи і схеми будинків. Основні конструктивні елементи будинків, їх значення і роль, яку вони виконують. Техніко-економічна оцінка об'ємно-плану вальних і конструктивних вирішень будинків. Основні техніко-економічні показники проектних вирішень. Конструктивні елементи і вузли цивільних будинків масового будівництва. Фундаменти. Загальні поняття про фундаменти і вимоги до них. Вертикальні огороджуючі конструкції будинків. Стіни. Горизонтальні огороджуючі конструкції будинків. Перекриття. Підлоги. Вимоги до підлог. Конструкції цивільних будинків із велирозмірних елементів. Конструктивні схеми будівель та споруд. Будівельні елементи санітарно-технічного і інженерного обладнання будинків. Спеціальні питання архітектурно-конструктивного проектування будинків. Сучасні індустріальні методи спорудження будинків.
Методи та критерії оцінювання: Результати оцінювання рівня досягнення результатів навчання включають поточний та семестровий контроль знань.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (виконання графічної частини) - 30 балів. Підсумковий контроль (контрольний захід, екзамен) - 70 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Чернявський В.В., Семко В.О. Архітектура будівель і споруд. Архітектурні конструкції малоповерхових цивільних будівель: навчальний посiбник. – Полтава, 2011. – 185 с. 2. Клименко Є. В. Будівельні конструкції : навч. посіб. / Є. В. Клименко. – К. : Ліра–К, 2012. – 426 с. 3. Клименко Ф.Є., Барабаш В.М., Стороженко Л.I. Металеві конструкції Львів: Світ, 2002 р. - 312с. 4. Лоусон Марк, Білик Артем. Сталеві конструкції в архітектурі. Київ: Український Центр Сталевого Будівництва, 2015. — 140 с. 5. Конструкції будинків і споруд. Дерев'яні конструкції. Основні положення / ДБН В.2.6-161:2010.– К.: Мінбуд України, 2011. – 106 с
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Архітектурні конструкції (курсова робота)

Спеціальність: Архітектура та містобудування
Код дисципліни: 6.191.00.O.049
Кількість кредитів: 2.00
Кафедра: Архітектурне проектування та інженерія
Лектор: доцент, к.т.н. Вознюк Леонід Іванович доцент, к.т.н. Гладишев Дмитро Геннадійович, доцент, к.т.н. Котів Роман Михайлович, доцент, к.т.н. Римар Ярослав Васильович, доцент, к.т.н. Шулдан Лариса Олександрівна
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Засвоєння теоретичних знань і набуття початкових практичних навиків проектування малоповерхових цивільних будівель, які необхідні для подальшої роботи.
Завдання: Загальні компетентності (ЗК): ЗК01. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. ЗК03. Здатність до адаптації та дії в новій ситуації. ЗК07. Здатність приймати обґрунтовані рішення. Спеціальні (фахові, предметні) компетентності(СК): СК02. Здатність застосовувати теорії, методи і принципи фізико-математичних, природничих наук, комп’ютерних технологій для розв’язання складних спеціалізованих задач архітектури та містобудування. СК04. Здатність дотримуватися вимог законодавства, будівельних норм, стандартів і правил, технічних регламентів, інших нормативних документів у сферах містобудування та архітектури при здійсненні нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту будівель і споруд, створення безбар’єрного архітектурно-містобудівного середовища. СК05. Здатність до аналізу і оцінювання природно-кліматичних, екологічних, інженерно-технічних, соціально-демографічних і архітектурно-містобудівних умов архітектурного проектування. СК09. Здатність розробляти архітектурно-художні, об’ємно-планувальні, функціональні та конструктивні рішення, а також виконувати креслення, готувати документацію архітектурно-містобудівних проєктів. СК10. Здатність до участі в підготовці архітектурно- планувальних завдань на проектування, в організації розробки архітектурно-містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних проєктів. СК12. Усвідомлення особливостей використання різних типів конструктивних та інженерних систем і мереж, їх розрахунків в архітектурно-містобудівному проєктуванні. СК13. Здатність до розробки архітектурно-містобудівних рішень з урахуванням безпекових і санітарно-гігієнічних, інженерно-технічних, техніко-економічних вимог і розрахунків, вимог щодо екологічності, енергоефективності, інклюзивності. СК14. Усвідомлення особливостей застосування сучасних будівельних матеріалів, виробів і конструкцій, а також технологій при створенні об’єктів архітектури та містобудування. СК15. Здатність до здійснення комп’ютерного моделювання, візуалізації, макетування і підготовки наочних ілюстративних матеріалів до архітектурно-містобудівних проєктів.
Результати навчання: Програмні результати навчання (ПР): ПР02. Знати основні засади та принципи архітектурно-містобудівної діяльності. ПР03. Застосовувати теорії та методи фізико-математичних, природничих, технічних та гуманітарних наук для розв’язання складних спеціалізованих задач архітектури та містобудування. ПР04. Оцінювати фактори і вимоги, що визначають передумови архітектурно-містобудівного проєктування. ПР05. Застосовувати основні теорії проєктування, реконструкції та реставрації архітектурно-містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних об’єктів, сучасні методи і технології, міжнародний і вітчизняний досвід для розв’язання складних спеціалізованих задач архітектури та містобудування. ПР08. Знати нормативну базу архітектурно-містобудівного проєктування. ПР10. Застосовувати сучасні засоби і методи інженерної, художньої і комп’ютерної графіки, що використовуються в архітектурно-містобудівному проєктуванні. ПР14. Обирати раціональні архітектурні рішення на основі аналізу ефективності конструктивних, інженерно-технічних систем, будівельних матеріалів і виробів, декоративно- оздоблювальних матеріалів. ПР15. Забезпечувати дотримання безпекових, санітарно-гігієнічних, інженерно-технічних, техніко-економічних вимог і розрахунків, вимог щодо екологічності, енергоефективності, інклюзивності в архітектурно-містобудівному проєктуванні. ПР18. Знати особливості участі в архітектурно-містобудівному конкурсному проєктуванні.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Основи теорії споруд Кореквізити: Архітектурне матеріалознавство
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна передбачає виконання здобувачами освіти конструктивної курсової роботи однородинного житлового будинку. КР складається із таких креслень: фасаду, плану фундаменту, планів поверхів, плану перекриття, плану крокв, розрізу по будинку, детального розрізу по стіні, окремих вузлів та деталей поєднання конструктивних елементів будинку.
Опис: Підземна частина будинку (фундаменти, гідроізоляція). План фундаменту. Конструкції стін з дрібнорозмірних елементів. План поверху. Конструкції перекрить. План перекриття. Конструкції підлог. Сходи. Конструкції даху. Побудова розрізу по будинку. Побудова фасаду. Побудова детального розрізу по стіні.
Методи та критерії оцінювання: Виконання, презентація та захист курсової роботи (100 %)
Критерії оцінювання результатів навчання: Кожні складові частини роботи (креслення планів, фасаду, розрізів тощо) є взаємопов’язані та являються невід’ємною частиною усієї курсової роботи. При оцінювання КР враховуються такі показники: правильність прийняття конструктивних рішень, якість виконання креслень, презентація проекту (доповідь), відповіді на питання комісії.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Мізяк М.І. Архітектурні конструкції: Навчальний посібник / М.І. Мізяк. – Харків: ХНАМГ, 2008 – 198 с. 2. Чернявський В.В. Архітектура будівель і споруд. Архітектурні конструкції малоповерхових цивільних будівель: навчальний посібник / В.В.Чернявський, В.О.Семко. – Полтава: ПолтНТУ, 2011. 3. Рутковська І.З. Архітектурні конструкції малоповерхових будівель: навчальний посібник. Видання 2, доповнене / І.З.Рутковська, Д.Г.Гладишев, Ю.І.Соха. – Львів: „Растр-7“, 2015. 4. Чернявський В.В., Семко В.О. Архітектура будівель і споруд. Архітектурні конструкції малоповерхових цивільних будівель: навчальний посiбник. – Полтава, 2011. – 185 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).