Рисунок, живопис, скульптура, частина 3
Спеціальність: Архітектура та містобудування
Код дисципліни: 6.191.00.O.029
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Дизайн та основи архітектури
Лектор: Лясковський О.Й., ст. викл.; Білінкська О.Б., к. арх., доц.; Климко З.В., к.арх., доц.; викл. Сеньків З.Я., ст. викл.; Оконченко О.М., к.арх., доц.; Знак А.В., к.арх., доц.; Брич М.Т., к.арх., доц.; Мер’є О.В., к.арх., доц.; Понкало С.І., аситсент; Михайлюк Б.Ф., асистент;
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування у здобувачів освіти компетентностей:
інтегральна компетентність
Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері містобудування та архітектури, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, на основі застосування сучасних архітектурних теорій та методів, засобів суміжних наук.
загальні компетентності:
ЗК01. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
ЗК03. Здатність до адаптації та дії в новій ситуації.
ЗК08. Навички міжособистісної взаємодії.
ЗК10. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності і досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, їх місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя.
фахові компетентності
СК03. Усвідомлення особливостей розвитку історичних і сучасних стилів в архітектурі, містобудуванні, мистецтві та дизайні України та зарубіжних країн.
СК06. Здатність до виконання технічних і художніх зображень для використання в архітектурно-містобудівному, архітектурно-дизайнерському і ландшафтному проектуванні.
СК07.Усвідомлення основних законів і принципів архітектурно-містобудівної композиції, формування художнього образу і стилю в процесі проектування будівель і споруд, містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних об’єктів.
СК10. Здатність до участі в підготовці архітектурно- планувальних завдань на проектування, в організації розробки архітектурно-містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних проєктів.
СК15. Здатність до здійснення комп’ютерного моделювання, візуалізації, макетування і підготовки наочних ілюстративних матеріалів до архітектурно-містобудівних проєктів.
Результати навчання: ПР10. Застосовувати сучасні засоби і методи інженерної, художньої і комп’ютерної графіки, що використовуються в архітектурно-містобудівному проєктуванні
ПР11. Застосовувати художньо-композиційні засади в архітектурно містобудівному проєктуванні.
ПР19. Організовувати презентації та обговорення проєктів архітектурно містобудівного і ландшафтного середовища
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні дисципліни:
Рисунок, живопис, скульптура, частина 1
Архітектурна графіка та композиція, частина 1.
Супутні дисципліни:
Архітектурна графіка та композиція, частина 2.
Короткий зміст навчальної програми: Дана дисципліна є третьою частиною групи дисциплін «Рисунок, живопис, скульптура», яка складається з трьох частин. Цей етап вивчення архітекторами образотворчих дисциплін полягає у засвоєнні принципів зображення складних груп предметів, інтерєру, міського архітектурного середовища та людини архітектурному середовищі.
Вивчення дисципліни відбувається в умовах малювання із натури і з уяви. Процес навчання супроводжується наданням індивідуальних консультацій викладачем під час роботи над завданням. Навчальні постановки розподілені в певній методичній послідовності відповідно до складності завдань. Основними темами даного курсу є архітектура та її оточення.
Завдання поступово розвиваються від об'ємно-просторового (реалістичного) вирішення до рішень з застосування стилізації. Частина завдань виконуються в техніці живопису. Вони насамперед присвячені вивченню особливостей поширення світла в просторі та сприйняття людиною кольору в умовах архітектурного середовища, творчих підходів у застосуванні принципів узагальнення і стилізації.
Опис: Аудиторна робота. Тема 1. Рисунок: Зарисовки міського історичного архітектурного середовища в умовах пленеру. Тема 2. Рисунок: каскадний натюрморт з предметів побуту з архітектурною деталлю. Тонально-конструктивний рисунок. Тема 3. Живопис: декоративна стилізація натюрморту. Тема 4. Рисунок: тонально-конструктивний рисунок людських постатей в середовищі інтер'єру. Тема 5. Рисунок: зарисовки та декоративна стилізація людських постатей.
Самостійна робота.
Завдання 1. Рисунок: архітектурний ансамбль або ансамбль вулиці з людськими постатями. Завдання 2 Живопис: декоративна стилізація архітектури.
Методи та критерії оцінювання: Визначення рівня знань студентів здійснюється такими методами: поточним контролем аудиторної і самостійної роботи студента в кінці кожної з тем.
Поточний контроль: проведення оцінювання завдань, виконаних на лабораторних заняттях, перевірка індивідуальних завдань самостійної роботи. Підсумковий контроль: сумування оцінок за завдання лабораторних робіт та завдання самостійної роботи.
Критерії оцінювання результатів навчання: Оцінюється композиція елементів рисунку на аркуші. Визначення загального характеру форм. Пропорційні співвідношення і конструктивний аналіз форм. Перспективна побудова форм - правильність побудови об’єму з урахуванням перспективних скорочень відносно лінії горизонту. Виявлення об’єму. Оцінюється передача за допомогою світлотіні, об’єму форм та їх складових, співвідношення світлотіньової проробки, передачі рефлексів, власних і падаючих тіней.Техніка виконання. Оцінюється володіння технікою олівцевої графіки, якість нанесення штрихування для передачі ефектів повітряної перспективи та фактури поверхні форм. Якість колористичного рішення для живописних робіть. Цілісність і завершеність роботи. Творчий підхід у виконанні завдань з декоративної стилізації та самостійних робіт.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Навчально-методичне забезпечення.
1. Живопис, рисунок, скульптура ч.1.: електронний навчально методичний комплекс у форматі Moodle. Режим доступу: http://vns.lpnu.ua/course/view.php?id=11480
2. Живопис, рисунок, скульптура ч.2.: електронний навчально методичний комплекс у форматі Moodle. Режим доступу: https://vns.lpnu.ua/enrol/index.php?id=10081
3. Методичні вказівки з курсової роботи «Рисунок, живопис, скульптура», «Рисунок» для студентів I-IV курсів напрямку 6.12.01 «Архітектура» / Укл. Б.Н. Скиба, О.Й. Лясковський. – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2003. – 72 с. –(Укр. Мовою).
Рекомендована література.
4. Кайдановська О. О. Образотворча підготовка архітекторів у вищому навчальному закладі: монографія, Львів: Вид-во Львівської політехніки, 2013, 368 с.
5. Клименюк Т.М. Креслення, рисунок, композиція [Текст]: навч. посіб. / Т. М. Клименюк. - Л.: Вид-во Львів, політехніки, 2012. - 342 с.
6. Кириченко М. А. Основи образотворчої грамоти / Кириченко М.А., Кириченко І.М. – К. : Вища шк., 2002. – 190 с.
7. Рисунок та пластична анатомія: навч. посібник. Оленіна, О.Ю. та Манохін, В.П. та Мирончик, П.В. та Вінтаєва, Н.С. та Вінтаєв, Д.Ю. та Дзюбенко, П.О. та Чирва, О.Ч. Харків ХНУМГ ім. О. М. Бекетова 2021- 237 с.
8. Claire Watson Garcia. Drawing for the Absolute and Utter Beginner, Revised: 15th Anniversary Edition Paperback. Publisher : Watson-Guptill. 2018. 192 p.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).