Архітектурне проєктування житлового кварталу міста
Спеціальність: Архітектура та містобудування
Код дисципліни: 6.191.07.E.102
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Містобудування
Лектор: 1. Кканд. Арх., доц. Мазур Тамара Миколаївна
Ст. викл. Король Євгенія Іванівна
Ст. викл. Склярова Інеса Володимирівна
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
1. Володіння культурою мислення, здатність до узагальнення, аналізу, сприйняття інформації, постановки мети і вибору шляхів її досягнення.
2. Здатність використовувати законодавчі, директивні, нормативні, правові документи в своїй діяльності.
3. Володіння основними засобами, методами і способами отримання, зберігання, переробки інформації.
4. Здатність враховувати основні естетичні категорії, закони архітектурної композиції, етнічні, соціокультурні, економічні, технологічні, природні та екологічні принципи і прийоми будівництва.
5. Знання основних нормативно-правових актів та довідкових матеріалів, чинних стандартів та проектних норм, інструкцій та інших нормативно-розпорядчих документів в галузі архітектури та містобудування.
6. Здатність розуміти і враховувати соціальні, екологічні, етичні, економічні аспекти, що впливають на формування поточних та перспективних рішень при виконанні архітектурно-містобудівних проектів.
Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
Інтегральна компетентність (ІНТ):
- Здатність розв’язувати складні проектні та планувальні завдання і вирішувати проблеми в галузі архітектури та містобудування і ландшафтної архітектури.
Загальні компетентності (ЗК)
- Знання та розуміння предметної області та фаху.
Фахові компетентності спеціалізації (ФКС)
- Виконання документації в галузі архітектури та містобудування, а саме на стадії розробки функціонально-планувальної та об’ємно-просторової моделі проектованого об’єкту;
- Застосовувати знання містобудівного законодавства і права при: проектуванні, укладанні договорів, виконанні архітектурно-містобудівної документації та її проходженні на усіх етапах погодження концепції і прийняття в роботу з проектування об’єкту.
Результати навчання: знати:
1. Знання професійно орієнтованих дисциплін спеціальності 191 Архітектура і містобудування.
2. Знання державних проектних і санітарно-гігієнічних норм, на основі яких здійснюються перед проектний аналіз, розрахунки, пошукове, ескізне і робоче архітектурно-містобудівне проектування.
3. Знання сучасних досягнень інноваційних технологій в галузі архітектури і містобудування.
4. Знання технології проектного процесу в архітектурі і містобудуванні.
5. Знання вимог чинного законодавства в сфері охорони пам’яток архітектури та містобудування, компетенції у проведенні історико-архітектурних досліджень; формулювання пам’ятко-охоронних висновків; розробка проектів збереження та пристосування архітектурних пам'яток та історичних урбаністичних комплексів.
вміти:
1. Вміти збирати та обробляти вихідну передпроектну інформацію на основі натурних обстежень оточуючого середовища та об’єктів проектування, при потребі – архівних та іконографічних матеріалів, інтерв?ювання потенційних споживачів проектної продукції, вивчення актуального вітчизняного і зарубіжного досвіду з обраної проблеми архітектури; вміння підбирати та аналізувати літературні джерела.
Вміти вручну виконувати ескізи проектованих об’єктів, їх робочі і демонстраційні макети, розробляти комп’ютерні моделі, візуалізації та анімації.
Вміти виконувати необхідні для проектування розрахункові роботи, в тому числі з використанням комп’ютерних технологій.
2. Вміти складати описи проведених передпроектних досліджень, готувати презентацію проектів, доповідей по проектах, в тому числі з використанням сучасних офісних інформаційних технологій, текстових і графічних редакторів, засобів друку.
3. Вміти проектувати будівлі і споруди, в тому числі - у складі проектної групи.
4. Вміти виконати техніко-економічне обґрунтування варіантів архітектурних і містобудівних проектних рішень.
5. Вміти знаходити оптимальне поєднання естетичних, функціональних, конструктивних, інженерних і технологічних рішень з метою забезпечення безпеки і комфорту використання об'єктів, в тому числі для неповносправних і маломобільних груп населення.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни:
Архітектурна композиція
Основи містобудування
Ландшафтна архітектура та інженерний благоустрій території
Типологія житла (КП)
Архітектурне проектування
Супутні і наступні навчальні дисципліни:
Містобудівне законодавство і право
Короткий зміст навчальної програми: Проектування проводиться з урахуванням реального ландшафту, що дозволяє використовувати у всіх аспектах утилітарний та естетичний потенціал середовища. На кожному етапі проектування приділяють увагу цілісності композиційної структури між зовнішнім та внутрішнім простором, що реалізується у «проміжних перехідних проектах»: системи просторового розвитку громадського центру мікрорайону та просторової структури мікрорайону (житлового кварталу) як сельбишної одиниці міста з ретельним пошуком та вирішенням взаємозв’язків між зовнішнім і внутрішнім просторами. При цьому особлива увага приділяється:
По-перше, студент має освоїти методику проектування мікрорайону, що адекватна природі сприйняття людиною населеного містобудівного об’єкту. Оскільки доведено, що естетичний вплив середовища – це інформація реального середовища, вплив природних фізичних параметрів архітектурного середовища на почуття людини, тому окремі сигнали через апперцептивне бачення складаються в цілісність у почуттєвій свідомості людини. Студент повинен вміти формувати образну єдність архітектурного середовища міста, синтезуючи в замальовках щоденні мозаїчні враження – від житлових груп до центру та від центру до інтер’єрів громадської будівлі.
По-друге, студент повинен навчитися поєднувати просторову структуру, що утворена природним ландшафтом, з функціонально обумовленою системою громадських центрів та із мережею вулиць та майданів, які утворюють динамічну структуру головного напрямку розвинення міста.
По-третє – студенти ведуть проектування не окремого об’єкта чи споруди, а єдиного архітектурного середовища. Тому протягом навчального семестру виконують поетапний проект: від містобудівного середовища до комплексу громадських будівель та інтер’єрів цих будівель.
Опис: В процесі проектування студент повинен розробити функціонально-планувальну структуру житлового утворення; оволодіти прийомами архітектурно-просторової композиції забудови; вирішити систему громадського обслуговування; архітектурно-планувальними засобами забезпечити транспортне обслуговування та пішохідні зв’язки. . Також в процесі проектування студент знайомиться з типологією сучасного міського житла, вчиться комплексно аналізувати природно-кліматичні, містобудівельні, соціально-економічні передумови формування житлового середовища на архітектурному та містобудівельному рівнях, набуває знань з функціональної та архітектурно-планувальної організації житлових утворень. Назви тем практичних занять: Вступна лекція, видача завдання. Перед проектні дослідження. Вибір комплексу житлових будинків з об’єктами обслуговування і з проектного плану мікрорайону. Вибір комплексу житлових будинків з об’єктами обслуговування. Розроблення містобудівної композиції комплексу. Підбір закладів обслуговування і приведення їх до нормативних вимог. Розроблення проектного плану комплексу. Розроблення схеми транспортного обслуговування та пішохідних зв’язків. Виконання аксонометричних і перспективних зображень. Графічне оформлення проекту. Захист проекту і виставка.
Методи та критерії оцінювання: Практична перевірка умінь і навиків виконання індивідуальних завдань представлена в графічній (креслення, рисунки, схеми та ін.), об’ємно-просторовий (3D вимір), графо-аналітичній (схеми, моделі, діаграми і т. д.) формах та в текстових описах; доповідь - захист об‘єкту дослідження.
Рейтинговий контроль знань;
1. Перегляд проектних рішень.
2. Захист розділів архітектурного проекту.
3. Поточний контроль
Критерії оцінювання результатів навчання: Розподіл балів у 100-бальній шкалі
Якість розроблення проектного плану комплексу 10
Містобудівна композиція житлового комплексу з об’єктами обслуговування 10
Повнота і необхідна деталізація проектних планів 10
Індивідуальність і оригінальність рішення 15
Об’ємно-просторове рішення комплексу 20
Аксонометричні і перспективні зображення 15
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Базова
1. Посацький Б. С. Основи урбаністики. Територіальне і просторове планування : навчальний посібник / Богдан Степанович Посацький; В.о. Нац. ун-т "Львівська політехніка".– 2-е вид.– Львів : Вид-во Львівської політехніки, 2011.– 366 с. 300 пр. – На укр. яз. ISBN 6-17-607085-6 : 18.00.
2. Безлюбченко О. С. Урбаністика : навч. посібник для студентів напряму підготовки «Будівництво» / О. С. Безлюбченко, О. В. Завальний ; Харків. нац. ун-т міськ. госп-ва ім. О. М. Бекетова. – Харків : ХНУМГ ім. О. М. Бекетова, 2015. – 274 с. ISBN 978-966-695-358-5
3. Древаль І. В. Конспект лекцій з дисципліни «Теорія містобудування» (для студентів 6 курсу денної форми навчання, спеціальності 191 – Архітектура та містобудування, фахове спрямування «Містобудування») / І. В. Древаль ; Харків. нац. ун-т міськ. госп-ва ім. О. М. Бекетова; – Харків : ХНУМГ ім. О. М. Бекетова, 2017. – 43 с.
4. Петришин Г.П. Містобудівне проектування. Частина I: Місто як об’єкт проектування: підручник / С.В. Гоблик, Ю.В. Ідак та ін., за ред. Г.П. Петришин, Б.С. Посацького, Ю.В. Ідак. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2021. – 321 с.
5. Петришин Г.П. Містобудівне проектування. Частина II: Проектування структурних елементів міста: підручник / за ред. Г.П. Петришин, Б.С. Посацького, Ю.В. Ідак.- Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2022. – 316 с.
Допоміжна
1. Закон України: Про регулювання містобудівної діяльності. (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2011, № 34, ст.343).
2. ДБН Б.2.2-12:2019 ПЛАНУВАННЯ ТА ЗАБУДОВА ТЕРИТОРІЙ Видання офіційне Київ Мінрегіон України 2019. С.177.
3. ДСТУ Б А.2.4-2:2009 Умовні познаки і графічні зображення елементів генеральних планів та споруд транспорту. Національний стандарт України. С.27.
4. Фомін І.О. Основи теорії містобудування. – К.: Наукова думка, 1997. – 192.с. Boulding K. E. Conflict and defense: a general theory.– New York: Harper & Brothers, 1962. – 349 p.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Архітектурне проєктування житлового кварталу міста (курсовий проєкт)
Спеціальність: Архітектура та містобудування
Код дисципліни: 6.191.07.E.103
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Містобудування
Лектор: 1. Канд. Арх., доц. Мазур Тамара Миколаївна
Ст. викл. Король Євгенія Іванівна
Ст. викл. Склярова Інеса Володимирівна
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
1. Володіння культурою мислення, здатність до узагальнення, аналізу, сприйняття інформації, постановки мети і вибору шляхів її досягнення.
2. Здатність використовувати законодавчі, директивні, нормативні, правові документи в своїй діяльності.
3. Володіння основними засобами, методами і способами отримання, зберігання, переробки інформації.
4. Здатність враховувати основні естетичні категорії, закони архітектурної композиції, етнічні, соціокультурні, економічні, технологічні, природні та екологічні принципи і прийоми будівництва.
5. Знання основних нормативно-правових актів та довідкових матеріалів, чинних стандартів та проектних норм, інструкцій та інших нормативно-розпорядчих документів в галузі архітектури та містобудування.
6. Здатність розуміти і враховувати соціальні, екологічні, етичні, економічні аспекти, що впливають на формування поточних та перспективних рішень при виконанні архітектурно-містобудівних проектів.
Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
Інтегральна компетентність (ІНТ):
- Здатність розв’язувати складні проектні та планувальні завдання і вирішувати проблеми в галузі архітектури та містобудування і ландшафтної архітектури.
Загальні компетентності (ЗК)
- Знання та розуміння предметної області та фаху.
Фахові компетентності спеціалізації (ФКС)
- Виконання документації в галузі архітектури та містобудування, а саме на стадії розробки функціонально-планувальної та об’ємно-просторової моделі проектованого об’єкту;
- Застосовувати знання містобудівного законодавства і права при: проектуванні, укладанні договорів, виконанні архітектурно-містобудівної документації та її проходженні на усіх етапах погодження концепції і прийняття в роботу з проектування об’єкту.
Результати навчання: Знання (ЗН)
- Знання основ професійно орієнтованих дисциплін спеціальності «191 Архітектура і містобудування»;
- Знання і розуміння наукових принципів, що лежать в основі архітектури і містобудування.
Автономія і відповідальність (АіВ)
- Здатність усвідомлювати необхідність навчання впродовж усього життя з метою поглиблення набутих та здобуття нових фахових знань.
- Здатність бути відповідальною особою, сумлінно відноситися до своєї роботи, самостійно приймати рішення, досягати поставленої мети з дотриманням вимог професійної етики;
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни
Архітектурна композиція
Основи містобудування
Ландшафтна архітектура та інженерний благоустрій території
Типологія житла (КП)
Архітектурне проектування
Супутні і наступні навчальні дисципліни
Містобудівне законодавство і право
Короткий зміст навчальної програми: У результаті вивчення навчальної дисципліни бакалавр під час розробки функціонально-планувальної моделі проектованого об’єкту здатний: виконати аналіз природних, містобудівних умов, уточнити розташування ділянки проектування відносно населеного пункту, встановити нормований її розмір; сформулювати основні принципи планування та організації забудови; виявити й оцінити природні ресурси, якими володіє територія і які придатні для застосування у різних видах діяльності, після чого визначити цільове призначення території освоєння.
Опис: Аналіз ландшафту та природних умов. Функціонально-планувальна оцінка території. Композиційний аналіз. Комплекс, як елемент містобудівної композиції. Теорія бачення. Місто як система видових пунктів. Елементи, що мають вирішальне значення для формування образу міста. Простір і час у сприйнятті міста. Прийоми вирізнення архітектурних об’єктів у міському середовищі. Формування силуету міста. Методика формування просторової структури.
Назви тем лекційних занять: Особлива роль містобудівного аналізу в процесі територіально-просторового проектування. Природно-кліматичні фактори у містобудівному проектуванні. Класифікація задач містобудівного аналізу. Зміст методів аналізу функціонально-типологічного, структурно-функціонального, ресурсного. Методи містобудівного аналізу. Містобудівний аналіз і прийняття рішень. Інформаційна база умов та обмежень. Композиційно-містобудівний аналіз та його складові. Об’єкти містобудівної композиції. Елементи містобудівної композиції.
Назви тем практичних занять: Метод «Моделювання». Процедура містобудівного аналізу. Аналіз схеми розташування території. Оцінка природних ресурсів території.
Оцінка антропогенних ресурсів. Графічна частина містобудівного аналізу. Історико-архітектурний аналіз. Композиційний аналіз. Оцінка естетичних якостей містобудівного середовища для проектних завдань різних містобудівних рівнів
Методи та критерії оцінювання: Письмова компонента семестрового контролю
1. Містобудівні системи.
2. Містобудівний аналіз.
3. Планувальні параметри [ЗУ МБД діяльність].
4. Містобудівні умови [ЗУ МБД діяльність].
5. Планування і забудова територій [ЗУ МБД діяльність].
6. Об’єкти містобудування [ЗУ МБД діяльність].
7. Функціональне зонування території [ЗУ МБД діяльність].
8. Зміст методів аналізу функціонально-типологічного.
9. Зміст структурно-функціонального аналізу.
10. Зміст ресурсного аналізу.
11. Кількісні методи аналізу у містобудуванні.
12. Зміст методів передпроектного аналізу (територіальні зв’язки та районування, оцінки естетичних якостей містобудівного середовища для проектних завдань різних містобудівних рівнів).
13. Складові методів та умови їх використання.
14. Особливості рішення для проектних завдань різних містобудівних рівнів: макрорівня, міста.
15. Структурно-функціональний аналіз містобудівної ситуації на рівнях «СНМ», «місто», «ділянка».
16. Графічне моделювання функціонального і територіального розвитку багатофункціонального комплексу.
17. Зміст методів передпроектного аналізу.
18. Оцінка естетичних якостей містобудівного середовища для проектних завдань різних містобудівних рівнів.
19. Композиційно-містобудівний аналіз та його складові.
20. Об’єкти містобудівної композиції.
21. Елементи містобудівної композиції.
22. Оцінка естетичних якостей містобудівного середовища для проектних завдань різних містобудівних рівнів.
23. Функціональна обумовленість композиційних рішень.
24. Ландшафтні фактори формування містобудівної композиції.
25. Зміст системного аналізу.
26. Метод «Моделювання».
27. Методологія синергетичного методу МБД аналізу.
28. Синергетика у містобудуванні.
29. Середовищний підхід.
30. Процедура МБД аналізу.
31. Графічна частина МБД аналізу.
32. Результат МБД аналізу – це…
33. Історико-архітектурний аналіз.
34. Композиційний аналіз.
35. Задачі містобудівного проектування.
Критерії оцінювання результатів навчання: 1. Контрольна робота: Розрахунково-графічна робота…. 60
2. Письмова компонента семестрового контролю ……… 40
(вказуються різні форми поточного контролю та максимальні бали за виконані завдання)
Разом за дисципліну - 100
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: . Базова
1. Посацький Б. С. Основи урбаністики. Територіальне і просторове планування : навчальний посібник / Богдан Степанович Посацький; В.о. Нац. ун-т "Львівська політехніка".– 2-е вид.– Львів : Вид-во Львівської політехніки, 2011.– 366 с. 300 пр. – На укр. яз. ISBN 6-17-607085-6 : 18.00.
2. Безлюбченко О. С. Урбаністика : навч. посібник для студентів напряму підготовки «Будівництво» / О. С. Безлюбченко, О. В. Завальний ; Харків. нац. ун-т міськ. госп-ва ім. О. М. Бекетова. – Харків : ХНУМГ ім. О. М. Бекетова, 2015. – 274 с. ISBN 978-966-695-358-5
3. Древаль І. В. Конспект лекцій з дисципліни «Теорія містобудування» (для студентів 6 курсу денної форми навчання, спеціальності 191 – Архітектура та містобудування, фахове спрямування «Містобудування») / І. В. Древаль ; Харків. нац. ун-т міськ. госп-ва ім. О. М. Бекетова; – Харків : ХНУМГ ім. О. М. Бекетова, 2017. – 43 с.
4. Петришин Г.П. Містобудівне проектування. Частина I: Місто як об’єкт проектування: підручник / С.В. Гоблик, Ю.В. Ідак та ін., за ред. Г.П. Петришин, Б.С. Посацького, Ю.В. Ідак. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2021. – 321 с.
5. Петришин Г.П. Містобудівне проектування. Частина II: Проектування структурних елементів міста: підручник / за ред. Г.П. Петришин, Б.С. Посацького, Ю.В. Ідак.- Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2022. – 316 с.
Допоміжна
1. Закон України: Про регулювання містобудівної діяльності. (Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2011, № 34, ст.343).
2. ДБН Б.2.2-12:2019 ПЛАНУВАННЯ ТА ЗАБУДОВА ТЕРИТОРІЙ Видання офіційне Київ Мінрегіон України 2019. С.177.
3. ДСТУ Б А.2.4-2:2009 Умовні познаки і графічні зображення елементів генеральних планів та споруд транспорту. Національний стандарт України. С.27.
4. Фомін І.О. Основи теорії містобудування. – К.: Наукова думка, 1997. – 192.с. Boulding K. E. Conflict and defense: a general theory.– New York: Harper & Brothers, 1962. – 349 p.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).