Архітектура багатоквартирного житла
Спеціальність: Архітектура та містобудування
Код дисципліни: 6.191.00.O.063
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Архітектурне проектування та інженерія
Лектор: д.арх.,проф. Ігор Гнесь
к.арх., доц. Любов Соловій
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
ІК. Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері містобудування та архітектури, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, на основі застосування сучасних архітектурних теорій та методів, засобів суміжних наук.
загальні компетентності:
ЗК01. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
ЗК02. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми.
ЗК06. Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів).
ЗК07. Здатність приймати обґрунтовані рішення.
ЗК09. Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні.
Фахові компетентності:
СК01. Усвідомлення соціально-економічних і культурних аспектів архітектури та містобудування.
СК04. Здатність дотримуватися вимог законодавства,
будівельних норм, стандартів і правил, технічних регламентів, інших нормативних документів у сферах містобудування та архітектури при здійсненні нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту будівель і споруд, створення безбар’єрного архітектурно-містобудівного середовища.
СК05. Здатність до аналізу і оцінювання природно-кліматичних, екологічних, інженерно-технічних, соціально-демографічних і архітектурно-містобудівних умов архітектурного проектування.
СК06. Здатність до виконання технічних і художніх зображень для використання в архітектурно-містобудівному, архітектурно-дизайнерському і ландшафтному проектуванні.
СК07.Усвідомлення основних законів і принципів архітектурно-містобудівної композиції, формування художнього образу і стилю в процесі проектування будівель і споруд, містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних об’єктів.
СК08. Усвідомлення теоретико-методологічних основ архітектурного проектування будівель і споруд, містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних об’єктів.
СК09. Здатність розробляти архітектурно-художні, об’ємно-планувальні, функціональні та конструктивні рішення, а також виконувати креслення, готувати документацію архітектурно-містобудівних проєктів.
СК10. Здатність до участі в підготовці архітектурно- планувальних завдань на проектування, в організації розробки архітектурно-містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних проєктів.
СК11. Здатність до ефективної роботи в колективі, а також до співпраці з клієнтами, постачальниками, іншими партнерами та громадськістю при розробленні, узгодженні і публічному обговоренні архітектурних проєктів.
СК12. Усвідомлення особливостей використання різних типів конструктивних та інженерних систем і мереж, їх розрахунків в архітектурно-містобудівному проєктуванні.
СК13. Здатність до розробки архітектурно-містобудівних рішень з урахуванням безпекових і санітарно-гігієнічних, інженерно-технічних, техніко-економічних вимог і розрахунків, вимог щодо екологічності, енергоефективності, інклюзивності.
СК14. Усвідомлення особливостей застосування сучасних будівельних матеріалів, виробів і конструкцій, а також технологій при створенні об’єктів архітектури та містобудування.
СК15. Здатність до здійснення комп’ютерного моделювання, візуалізації, макетування і підготовки наочних ілюстративних матеріалів до архітектурно-містобудівних проєктів.
СК16. Усвідомлення загальних теоретичних, методичних і творчих засад архітектурного проєктування.
СК18. Усвідомлення теоретичних основ архітектури будівель і споруд, основ реконструкції, реставрації архітектурних об’єктів та здатність застосовувати їх для розв’язання складних спеціалізованих задач.
СК22. Усвідомлення специфіки регіональних і місцевих передумов архітектурної діяльності.
СК23. Здатність збирати та систематизувати інформацію щодо актуальних потреб країни, міської спільноти у розвитку архітектурного середовища.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання:
ПР02. Знати основні засади та принципи архітектурно-містобудівної діяльності
ПР04. Оцінювати фактори і вимоги, що визначають передумови архітектурно-містобудівного проєктування.
ПР05. Застосовувати основні теорії проєктування, реконструкції та реставрації архітектурно-містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних об’єктів, сучасні методи і технології, міжнародний і вітчизняний досвід для розв’язання складних спеціалізованих задач архітектури та містобудування.
ПР06. Збирати, аналізувати й оцінювати інформацію з різних джерел, необхідну для прийняття обґрунтованих проєктних архітектурно-містобудівних рішень.
ПР07. Застосовувати програмні засоби, ІТ-технології та інтернет-ресурси для розв’язання складних спеціалізованих задач архітектури та містобудування.
ПР08. Знати нормативну базу архітектурно-містобудівного проєктування.
ПР09. Розробляти проєкти, здійснювати передпроєктний аналіз у процесі архітектурно-містобудівного проєктування з урахуванням цілей, ресурсних обмежень, соціальних, етичних та законодавчих аспектів.
ПР10. Застосовувати сучасні засоби і методи інженерної, художньої і комп’ютерної графіки, що використовуються в архітектурно-містобудівному проєктуванні.
ПР11. Застосовувати художньо-композиційні засади в архітектурно містобудівному проєктуванні.
ПР12. Застосовувати сучасні теоретико-методологічні та типологічні підходи до вирішення проблем формування та розвитку архітектурно-містобудівного та ландшафтного середовища на засадах безпековості, екологічності, енергоефективності, інклюзивності.
ПР13. Виявляти, аналізувати та оцінювати потреби і вимоги клієнтів і партнерів, знаходити ефективні спільні рішення щодо архітектурно-містобудівних проєктів.
ПР14. Обирати раціональні архітектурні рішення на основі аналізу ефективності конструктивних, інженерно-технічних систем, будівельних матеріалів і виробів, декоративно- оздоблювальних матеріалів.
ПР15. Забезпечувати дотримання безпекових, санітарно-гігієнічних, інженерно-технічних, техніко-економічних вимог і розрахунків, вимог щодо екологічності, енергоефективності, інклюзивності в архітектурно-містобудівному проєктуванні.
ПР16. Розуміти соціально-економічні, екологічні, етичні й естетичні наслідки пропонованих рішень у сфері містобудування та архітектури.
ПР17. Застосовувати енергоефективні та інші інноваційні технології при проєктуванні архітектурних об’єктів.
ПР18. Знати особливості участі в архітектурно-містобудівному конкурсному проєктуванні.
ПР19. Організовувати презентації та обговорення проєктів архітектурно містобудівного і ландшафтного середовища.
ПР21. Усвідомлювати специфіку регіональних і місцевих природних, економічних, екологічних, соціальних та інших умов прийняття та реалізації містобудівних і архітектурних рішень.
ПР22. Враховувати, інтерпретувати в конкретні просторові рішення контраверсійні інтереси держави, міської спільноти, розробляти партисипативні варіантні рішення в складних містобудівних ситуаціях
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити:
Типологія житла
Основи архітектурного проектування
Кореквізити:
Архітектурне проектування інтер"єру житлових і громадських будівель
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна «Еволюція житла» складається з лекційного курсу і практичних занять. Метою дисципліни є підготовка сучасного висококваліфікованого фахівця в сфері проектування багатоквартирного житла. У дисципліні в логічній послідовності викладено такі основні теми як соціальна роль житла; особливості урахування демографічних, містобудівних, нормативних, кліматичних, економічних, соціально-психологічних та архітектурно-композиційних чинників при проектуванні багатоквартирного житла (будинків і квартир); споживчі якості різних розпланувальних типів житлових будинків; раціональна організація прибудинкової території; взаємопов'язаність планувальної структури будинку і квартир; прийоми оптимізації планувальної організації квартир. Висвітлюються закономірності еволюції житла від перших типів багатокамерного житла до сучасного житлового середовища, даються прогнози на майбутнє. сі розділи логічно взаємопов’язані. Багато питань із розглянутих у дисципліні недостатньо висвітлено в сучасній навчальній літературі. У викладені дисципліни дотримано певної схеми подачі матеріалу, яка дає змогу засвоїти матеріал предмету за зростанням складності. Усі твердження супроводжено великою кількістю ілюстративних зразків та прикладів із вітчизняної та зарубіжної практики.
Засвоєння матеріалу закріплюється виконанням практичних розрахунково-графічних проектних завдань, написанням реферату і виконанням курсового проекту багатоквартирного житлового будинку середньої поверховості.
Опис: Вступна лекція. Предмет, цілі та завдання курсу. Порядок вивчення і контролю знань (самостійна робота). Завдання КП, склад КП, терміни.
Містобудівні основи: типи забудови, пішохідні і транспортні комунікації. Площа ділянки. (баланс площ), червоні лінії, розриви між будинками (побутові, пожежні, інсоляційні. Майданчики, стоянки (норми забезпечення)
Архітектурно-планувальна організація житлової забудови, зона входу, середовище для дітей
Приміщення побутово-господарського призначення. Об’єкти наближеного обслуговування в структурі житла. Сміттєвидалення. Паркування авто та велотранспорту
Нормативні основи проектування житла в Україні. Типи будинків за планувальними рішеннями. Особливості проектування житлових будинків
Загальні тенденції еволюції типології житлових будинків. Блоковані будинки. Секційні житлові будинки. Терасна забудова, ступінчаті будинки
Галерейні будинки, Пасивний будинок, геометрія і тепло ефективність
Особливості проектуванні квартир в Україні. Складові частини квартир: передпокій, хол, кухня, спальні, загальна кімната, кабінет, гардеробні, комірки, літні приміщення, комунікації, санвузли
Особливості типологічної систематизації житлових одиниць в зарубіжній практиці. Звичайні повнометражні квартири масового будівництва. Квартири покімнатного заселення
Особливості типологічної систематизації житлових одиниць в зарубіжній практиці. Квартири малих площ. Мініквартири
Земельні ділянки при квартирах: основні типи. Елементи облаштування приквартирних ділянок
Доісторичне житло. Інсули. Доходні будинки
Еволюція багатоквартирного житла в ХХ ст. Міжвоєнний період. Повоєнний період (після ІІ світової)
Еволюція квартир масового типового індустріального домобудування (1-4 покоління). Житлове будівництво пострадянського періоду
Висотне житло. Проблеми оптимальної поверховості житлової забудови. Заглиблене житло. Особливості розміщення об?єктів нежитлового призначення в структурі багатоквартирних житлових будинків. Забезпечення щільності житлової забудови середньої поверховості.
Методи та критерії оцінювання: 1. Проведення тестових запитань на лекційних заняттях
2. Перевірка рефератів написаних самостійно студентами
3. Перевірка індивідуальних розрахунково-графічних за графіком та згідно робочої програми.
4. Проведення усної компоненти заліку з додатковим опитуванням.
Критерії оцінювання результатів навчання: Робота над графічними (ДФН):
Завдання 1. Розрахунково-графічна робота №1 – max 16 балів;(вправа №1,2,3,4)
Завдання 2. Вправа №5 max 4 бали
Завдання 3. Розрахунково-графічна робота №2 – max 16 балів; ;(вправа № 6 max 4 бали )
Завдання 4. Вправа №7 max 4 бали
Завдання 5. Вправа №8 max 4 бали
Завдання 6. Вправа №9 max 4 бали
Завдання 7 Вправа №10,11 (max 8 балів)
Завдання 8. Написання реферату згідно запропонованої тематики (ДФН, ЗФН): max 56 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: Еволюція житла: Методичні вказівки для виконання розрахунково-графічної роботи та використання у практичних заняттях студентам ІІІ курсу базового напряму 060102 «Архітектура» та спеціальностей «Архітектура будівель і споруд», «Містобудування», «Дизайн архітектурного середовища», «Реставрація пам’яток архітектури та містобудування і реконструкція об’єктів архітектури» / Укл.: Гнесь І.П., Соловій Л.С. Іваночко У.І., Гнат Г.О.,– Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2019. – 24с.
2.Проектування житлового будинку середньої поверховості: Методичні вказівки до курсового проекту з дисципліни «Архітектурне проектування житлового будинку середньої поверховості» для студентів базового напрямку 060102 «Архітектура» спеціальностей 7.06010201, 8.06010201 «Архітектура будівель і споруд», 7.06010202, 8.06010202 «Містобудування» та 7.06010203, 8.06010203 « Дизайн архітектурного середовища» 120101/ Укл.: І. П. Гнесь, О.І. Моркляник, О.М. Юрчишин, Г.О. Гнат – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2014. – 36 с.
3.Проектування санітарно-гігієнічних приміщень для житлових і громадських будівель: Методичні вказівки до виконання курсового проектування для студентів базового напряму напряму 6.060102 «Архітектура» спеціальностей «Архітектура будівель і споруд», «Містобудування», «Дизайн архітектурного середовища» та спеціалізацій 7.02020701(0100), 8.02020701(0100) «Інтер’єр та обладнання»/ Укл.: Л.С. Грицюк, О.П. Пекарчук – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2013. – 52 с.
4.Проектування паркінгів: Методичні вказівки до курсових проектів з дисциплін: «Архітектурне проектування житлового будинку середньої поверховості», «Архітектурне проектування офісної споруди», «Архітектурне проектування сакральної споруди», «Архітектурне проектування торгового центру» для студентів базового напрямку 060102 «Архітектура» спеціальностей 6.06010201 «Архітектура будівель і споруд» та 6.06010203 «Дизайн архітектурного середовища»/ Укл.: О.І. Моркляник, О.М. Юрчишин, Ю.В. Ідак, О.Ю. Лисенко – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2012. – 36 с.
1. Державні будівельні норми України. ДБН В.2.2-15:2019. Житлові будинки. Основні положення – К.: Мінрегіонбуд та ЖКХ України, 2019.
2. Державні будівельні норми України. ДБН Б.2.2-12:2019. Планування та забудова територій. – К.: Мінрегіонбуд та ЖКХ України, 2019.
3. Державні будівельні норми України. ДБН Б.2.2-40:2018. Інклюзивність будівель і споруд. Основні положення. – К.: Мінрегіонбуд та ЖКХ України, 2018.
4. Державні будівельні норми України. ДБН В.2.2-5:2023. Захисні споруди цивільного захисту. К.: 2023
5. Захисні споруди цивільного захисту. ДБН В.2.2-5:2023.
6. Державні будівельні норми України. ДБН Б.1.1-7:2016. Пожежна безпека обєктів будівництва. Загальні вимоги. – К.: Мінрегіонбуд та ЖКХ України, 2017.
7. Гнесь І.П. Багатоквартирне житло: тенденції еволюції. /монографія. Львів, 2013.- 652с.
8. Король В.П. Архітектурне проектування житла: Навчальний посібник. – К.: ФЕНІКС, 2006. – 208с.
9. Книш В.І. Архітектурне проектування житла. нотатки з досвіду архітектора-практика/ Навчальний посібник. – К.: КНУБА, А+С, 2012. – 176с.
10. Губернский Ю.Д., Лицкевич В.К. Жилище для человека. М.: Стройиздат, 1982.
11. Жилищное строительство в СССР/Под ред.Б.Р.Рубаненко.-М:Стройиздат,1976
12. Семья и жилая ячейка / Под ред. Б.Р.Рубаненко. - М.: Стройиздат, 1982.
13. Адамчевска-Вейхерт Х. Формирование жилых комплексов: Пер. с пол. – М.: Стройиздат, 1988.
14. Архитектурное проектирование жилых зданий./Под ред. М.В.Лисициана и Е.С.Пронина. – М.: Архитектура-С. 2006. 291с.
11. ДСанПіН 5.5.2.008-01 «Державні санітарні правила і норми влаштування»
12. Нойферт Э. Строительное проектирование / Пер с нем. К.Ш. Фельдмана и Ю.М. Кузьминой. – М.: Cтpойиздат, 1991.
Інформаційні ресурси
1. http://www.archdaily.com/
2. http://domowed.narod.ru/star_stat-1.htm
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).
Архітектура багатоквартирного житла (курсовий проєкт)
Спеціальність: Архітектура та містобудування
Код дисципліни: 6.191.00.O.068
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Архітектурне проектування та інженерія
Лектор: д.арх. проф. Ігор Гнесь
к.арх., доц. Гнат Галина
к.арх. Любов Соловій
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів інтегральної компетентності (ІК) яка передбачає здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері містобудування та архітектури, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, на основі застосування сучасних архітектурних теорій та методів, засобів суміжних наук.
А також загальні компетентності:
ЗК01. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
ЗК02. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми.
ЗК04. Здатність спілкуватися державною мовою як усно, так і письмово.
ЗК06. Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів).
ЗК07. Здатність приймати обґрунтовані рішення.
ЗК08. Навички міжособистісної взаємодії.
СК01. Усвідомлення соціально-економічних і культурних аспектів архітектури та містобудування.
СК02. Здатність застосовувати теорії, методи і принципи фізико-математичних, природничих наук, комп’ютерних, технологій для розв’язання складних спеціалізованих задач архітектури та містобудування.
СК03. Усвідомлення особливостей розвитку історичних і сучасних стилів в архітектурі, містобудуванні, мистецтві та дизайні України та зарубіжних країн.
СК04. Здатність дотримуватися вимог законодавства,
будівельних норм, стандартів і правил, технічних регламентів, інших нормативних документів у сферах містобудування та архітектури при здійсненні нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту будівель і споруд .
СК06. Здатність до виконання технічних і художніх зображень для використання в архітектурно-містобудівному, архітектурно- дизайнерському і ландшафтному проектуванні.
СК07. Усвідомлення основних законів і принципів
архітектурно-містобудівної композиції, формування художнього образу і стилю в процесі проектування будівель і споруд, містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних об’єктів.
СК08. Усвідомлення теоретико-методологічних основ архітектурного проектування будівель і споруд, містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних об’єктів.
СК11. Здатність до ефективної роботи в колективі, а також до співпраці з клієнтами, постачальниками, іншими партнерами та громадськістю при розробленні, узгодженні і публічному обговоренні архітектурних проєктів.
СК13. Здатність до розробки архітектурно-містобудівних рішень з урахуванням безпекових і санітарно-гігієнічних, інженерно-технічних і енергозберігаючих, техніко-економічних вимог і розрахунків.
СК14. Усвідомлення особливостей застосування сучасних будівельних матеріалів, виробів і конструкцій, а також технологій при створенні об’єктів містобудування, архітектури та будівництва.
СК16. Усвідомлення загальних теоретичних, методичних і творчих засад архітектурного проєктування.
СК17. Усвідомлення теоретичних основ містобудування та здатність застосовувати їх для розв’язання складних спеціалізованих задач.
СК19. Здатність застосовувати теоретичні основи дизайну архітектурного середовища для розв’язання складних спеціалізованих задач.
СК20. Здатність застосовувати теоретичні основи ландшафтної архітектури для розв’язання складних спеціалізованих задач.
Результати навчання: ПР04. Оцінювати фактори і вимоги, що визначають передумови архітектурно- містобудівного проєктування.
ПР05. Застосовувати основні теорії проєктування, реконструкції та реставрації архітектурно-містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних об’єктів, сучасні методи і технології, міжнародний і вітчизняний досвід для розв’язання складних спеціалізованих задач архітектури та містобудування.
ПР06. Збирати, аналізувати й оцінювати інформацію з різних джерел, необхідну для прийняття обґрунтованих проєктних архітектурно-містобудівних рішень.
ПР10. Застосовувати сучасні засоби і методи інженерної, художньої і комп’ютерної графіки, що використовуються в архітектурно-містобудівному проєктуванні.
ПР14. Обирати раціональні архітектурні рішення на основі аналізу ефективності
конструктивних, інженерно-технічних систем, будівельних матеріалів і виробів,
декоративно- оздоблювальних матеріалів.
ПР16. Розуміти соціально-економічні, екологічні, етичні й естетичні наслідки пропонованих рішень у сфері містобудування та архітектури.
ПР17. Застосовувати енергоефективні та інші інноваційні технології при
проєктуванні архітектурних об’єктів.
ПР18. Знати особливості участі в архітектурно-містобудівному конкурсному проєктуванні.
ПР19. Організовувати презентації та обговорення проєктів архітектурно-містобудівного і ландшафтного середовища
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни:
пре-реквізити:
Основи містобудування
Типологія громадських будівель і споруд
ко-реквізити:
інженерне обладнання будівель і споруд
Архітектурне проектування житлових будівель, курсовий проект
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна складається з лекційного курсу і практичних занять. Метою дисципліни є підготовка сучасного висококваліфікованого фахівця в сфері проектування багатоквартирного житла. У дисципліні в логічній послідовності викладено такі основні теми як соціальна роль житла; особливості урахування демографічних, містобудівних, нормативних, кліматичних, економічних, соціально-психологічних та архітектурно-композиційних чинників при проектуванні багатоквартирного житла (будинків і квартир); споживчі якості різних розпланувальних типів житлових будинків; раціональна організація прибудинкової території; взаємопов'язаність планувальної структури будинку і квартир; прийоми оптимізації планувальної організації квартир. Висвітлюються закономірності еволюції житла від перших типів багатокамерного житла до сучасного житлового середовища, даються прогнози на майбутнє.
Усі розділи логічно взаємопов’язані. Багато питань із розглянутих у дисципліні недостатньо висвітлено в сучасній навчальній літературі. У викладені дисципліни дотримано певної схеми подачі матеріалу, яка дає змогу засвоїти матеріал предмету за зростанням складності. Усі твердження супроводжено великою кількістю ілюстративних зразків та прикладів із вітчизняної та зарубіжної практики.
Засвоєння матеріалу закріплюється виконанням практичних розрахунково-графічних проектних завдань, написанням реферату і виконанням курсового проекту багатоквартирного житлового будинку середньої поверховості.
Опис: Зміст дисципліни дозволяє легко оволодіти матеріалом лабораторних занять. Ознайомлення з нормативами проектування багатоквартирних житлових будинків. Функціональна схема житлового будинку. Містобудівельний аналіз ділянки. Природно-ландшафтний аналіз. Робота над генеральним планом, благоустроєм території, поверхових планів, перетинів. Робота над фасадами житлового будинку. Пошук кольорового вирішення. Конструктивно-будівельні основи проектування житлової споруди. Архітектурна-композиція житлового будинку. Оволодіння студентом основними принципами графічної подачі архітектурного проекту багатоквартирного житлового будинку.
Методи та критерії оцінювання: 1. Проведення клаузур на лабораторних заняттях.
2. Перевірка знань ДБН по житлу, що стосується даного об’єкту під час виконання самостійної роботи.
3. Проведення усної компоненти заліку з додатковими запитаннями, що стосуються виконання даного курсового проекту.
Критерії оцінювання результатів навчання: Робота над КП в аудиторії (ДФН, ЗФН):
Завдання 1. Клаузура №1– max 10 балів;
Завдання 2. Бліц –клаузура №1– max 5 балів
Завдання 3. Поточний контроль №1 – max 10 балів
Завдання 4. Бліц клаузура №2 – max 5 балів
Завдання 5. Поточний контроль №2 max 10 балів
Загальна ідея КП та відповідність завданню - max 60 б.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Проектування житлового будинку середньої поверховості: Методичні вказівки до курсового проекту з дисципліни «Архітектурне проектування житлового будинку середньої поверховості» – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2014. – 36 с.
2. Проектування санітарно-гігієнічних приміщень для житлових і громадських будівель: Методичні вказівки до виконання курсового проектування – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2013. – 52 с.
3. Проектування паркінгів: Методичні вказівки до курсових проектів з дисциплін: «Архітектурне проектування житлового будинку середньої поверховості», «Архітектурне проектування офісної споруди», «Архітектурне проектування сакральної споруди», «Архітектурне проектування торгового центру» – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2012. – 36 с.
4. Гнесь І.П. Багатоквартирне житло: тенденції еволюції: монографія / І.П. Гнесь. – Львів : Видавництво Львівської політехніки, 2013. – 652 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).