Архітектурне матеріалознавство

Спеціальність: Архітектура та містобудування
Код дисципліни: 6.191.00.O.039
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Архітектурне проектування та інженерія
Лектор: к.т.н., доц. Бродський Микола Олександрович, к.т.н., доц. Гладишев Дмитро Геннадійович, Лісних Лариса Іллівна
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Дисципліна відіграє суттєву роль в професійній орієнтації здобувачів освіти першого бакалаврського рівня освіти, які повинні знати термінологію, номенклатуру, властивості матеріалів та виробів. Володіти знаннями, умінням, успішно діяти на практиці для забезпечення реалізації творчих задумів створення архітектурної форми будівлі і комфортного архітектурного середовища відповідно до визначеної функції об’єкту з врахуванням містобудівельного контексту.
Завдання: загальні компетентності: ЗК01. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. ЗК03. Здатність до адаптації та дії в новій ситуації. ЗК07. Здатність приймати обґрунтовані рішення. спеціальні (фахові) компетентності: СК02. Здатність застосовувати теорії, методи і принципи фізико-математичних, природничих наук, комп’ютерних технологій для розв’язання складних спеціалізованих задач архітектури та містобудування. СК04. Здатність дотримуватися вимог законодавства, будівельних норм, стандартів і правил, технічних регламентів, інших нормативних документів у сферах містобудування та архітектури при здійсненні нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту будівель і споруд, створення без бар’єрного архітектурно-містобудівного середовища. СК05. Здатність до аналізу і оцінювання природно-кліматичних, екологічних, інженерно-технічних, соціально-демографічних і архітектурно-містобудівних умов архітектурного проектування. СК09. Здатність розробляти архітектурно-художні, об’ємно-планувальні, функціональні та конструктивні рішення, а також виконувати креслення, готувати документацію архітектурно-містобудівних проєктів. СК10. Здатність до участі в підготовці архітектурно-планувальних завдань на проектування, в організації розробки архітектурно-містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних проєктів. СК12. Усвідомлення особливостей використання різних типів конструктивних та інженерних систем і мереж, їх розрахунків в архітектурно-містобудівному проєктуванні. СК13. Здатність до розробки архітектурно-містобудівних рішень з урахуванням безпекових і санітарно-гігієнічних, інженерно-технічних, техніко-економічних вимог і розрахунків, вимог щодо екологічності, енергоефективності, інклюзивності. СК19. Здатність застосовувати теоретичні основи дизайну архітектурного середовища для розв’язання складних спеціалізованих задач. СК22. Усвідомлення специфіки регіональних і місцевих передумов архітектурної діяльності.
Результати навчання: ПР03. Застосовувати теорії та методи фізико-математичних, природничих, технічних та гуманітарних наук для розв’язання складних спеціалізованих задач архітектури та містобудування. ПР04. Оцінювати фактори і вимоги, що визначають передумови архітектурно-містобудівного проєктування. ПР06. Збирати, аналізувати й оцінювати інформацію з різних джерел, необхідну для прийняття обґрунтованих проєктних архітектурно-містобудівних рішень. ПР08. Знати нормативну базу архітектурно-містобудівного проєктування. ПР09. Розробляти проєкти, здійснювати передпроєктний аналіз у процесі архітектурно-містобудівного проєктування з урахуванням цілей, ресурсних обмежень, соціальних, етичних та законодавчих аспектів. ПР14. Обирати раціональні архітектурні рішення на основі аналізу ефективності конструктивних, інженерно-технічних систем, будівельних матеріалів і виробів, декоративно- оздоблювальних матеріалів. ПР15. Забезпечувати дотримання безпекових, санітарно-гігієнічних, інженерно-технічних, техніко-економічних вимог і розрахунків, вимог щодо екологічності, енергоефективності, інклюзивності в архітектурно-містобудівному проєктуванні. ПР17. Застосовувати енергоефективні та інші інноваційні технології при проєктуванні архітектурних об’єктів. ПР22. Враховувати, інтерпретувати в конкретні просторові рішення контраверсійні інтереси держави, міської спільноти, розробляти партисипативні варіантні рішення в складних містобудівних ситуаціях
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Архітектурні конструкції Кореквізити: Будівельні конструкції
Короткий зміст навчальної програми: Архітектурно-будівельні матеріали та вироби; Властивості архітектурно-будівельних матеріалів; Архітектурно-будівельні матеріали та вироби з природного каменю; Матеріали та вироби з деревини; Керамічні матеріали та вироби; Архітектурно-будівельні матеріали та вироби з мінеральних розплавів; Види металів та вироби з металів; Штучні архітектурно-будівельні матеріали та вироби на основі мінеральних зв’язних речовин; Залізобетон монолітний та збірний; Архітектурно-будівельні матеріали та вироби на основі полімерів та інших високомолекулярних органічних речовин; Захист матеріалів від дії агресивного середовища; Матеріали та вироби для внутрішнього оздоблення; Матеріали та вироби для зовнішнього оздоблення.
Опис: Архітектурно-будівельні матеріали та вироби; Властивості архітектурно-будівельних матеріалів; Архітектурно-будівельні матеріали та вироби з природного каменю; Матеріали та вироби з деревини; Керамічні матеріали та вироби; Архітектурно-будівельні матеріали та вироби з мінеральних розплавів; Види металів та вироби з металів; Штучні архітектурно-будівельні матеріали та вироби на основі мінеральних зв’язних речовин; Залізобетон монолітний та збірний; Архітектурно-будівельні матеріали та вироби на основі полімерів та інших високомолекулярних органічних речовин; Захист матеріалів від дії агресивного середовища; Матеріали та вироби для внутрішнього оздоблення; Матеріали та вироби для зовнішнього оздоблення.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (ПК) передбачає виконання лабораторних робіт. Кожна лабораторна робота виконуються протягом визначеної пари. При оцінюванні лабораторних робіт враховується вчасність та правильність їх виконання, а також успішний захист (відповіді на питання викладача). Тестовий контроль виконується у ВНС.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль (лабораторні роботи 15 шт.) - 45 балів. Тестовий контроль - 55 балів. Разом - 100 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Пушкарьова К.К., Кочевих М. Матеріалознавство для архітекторів та дизайнерів. – Київ, Ліра, 2018р. 2. Боброва Т.Б. Основи матеріалознавства. – К., 2016р. 3. Афтанділянц Є.Г., Зазимко О.В., Лопатько К.Г. Матеріалознавство. – К., 2020р. 4. Байер В.Е. Материаловедение для архитекторов, реставраторов и дизайнеров. – М.: Астрель, 2005р. 5. Білик С.І., Шимановський О.В., Нілов О.О., Л.І. Лавріненко Володимирський В.О. Металеві конструкції: Том 2. Конструкції металевих каркасів промислових будівель: Підручник для вищих навчальних закладів. /Білик С.І., Шимановський О.В., Нілов О.О., Володимирський В.О./ Кам’янець – Подільский: ТОВ «Друкарня «Рута». – 2021. – 448 c 6. Клименко Є. В. Будівельні конструкції : навч. посіб. / Є. В. Клименко. – К. : Ліра–К, 2012. – 426 с. 7. Клименко Ф.Є., Барабаш В.М., Стороженко Л.I. Металеві конструкції Львів: Світ, 2002 р. - 312с. 8. Марк Лоусон, Артем Білик. Металеві конструкції в архітектурі. 2018р. - 138 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).