Проєктування архітектури і середовища багатофункційної громадської будівлі (курсовий проєкт)

Спеціальність: Архітектура та містобудування
Код дисципліни: 6.191.08.E.122
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Дизайн архітектурного середовища
Лектор: Канд. арх, доц. Юрій Джигіль; канд. арх, доц. Мирослав Яців; ст. викл. Ігор Копиляк.
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Набуття студентами навичок розробки архітектурного проєкту багатофункційної громадської будівлі.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: інтегральна компетентність – Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері містобудування та архітектури, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, на основі застосування сучасних архітектурних теорій та методів, засобів суміжних наук. загальні компетентності: ЗК01. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. ЗК02. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми. ЗК07. Здатність приймати обґрунтовані рішення. фахові компетентності: СК01. Усвідомлення соціально-економічних і культурних аспектів архітектури та містобудування. СК02. Здатність застосовувати теорії, методи і принципи фізико-математичних, природничих наук, комп’ютерних технологій для розв’язання складних спеціалізованих задач архітектури та містобудування. СК03. Усвідомлення особливостей розвитку історичних і сучасних стилів в архітектурі, містобудуванні, мистецтві та дизайні України та зарубіжних країн. СК04. Здатність дотримуватися вимог законодавства, будівельних норм, стандартів і правил, технічних регламентів, інших нормативних документів у сферах містобудування та архітектури при здійсненні нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту будівель і споруд, створення безбар’єрного архітектурно-містобудівного середовища. СК05. Здатність до аналізу і оцінювання природно-кліматичних, екологічних, інженерно-технічних, соціально-демографічних і архітектурно-містобудівних умов архітектурного проектування. СК06. Здатність до виконання технічних і художніх зображень для використання в архітектурно-містобудівному, архітектурно-дизайнерському і ландшафтному проектуванні. СК07.Усвідомлення основних законів і принципів архітектурно-містобудівної композиції, формування художнього образу і стилю в процесі проектування будівель і споруд, містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних об’єктів. СК08. Усвідомлення теоретико-методологічних основ архітектурного проектування будівель і споруд, містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних об’єктів. СК09. Здатність розробляти архітектурно-художні, об’ємно-планувальні, функціональні та конструктивні рішення, а також виконувати креслення, готувати документацію архітектурно-містобудівних проєктів. СК14. Усвідомлення особливостей застосування сучасних будівельних матеріалів, виробів і конструкцій, а також технологій при створенні об’єктів архітектури та містобудування. СК15. Здатність до здійснення комп’ютерного моделювання, візуалізації, макетування і підготовки наочних ілюстративних матеріалів до архітектурно-містобудівних проєктів. СК16. Усвідомлення загальних теоретичних, методичних і творчих засад архітектурного проєктування. СК19. Здатність застосовувати теоретичні основи дизайну архітектурного середовища для розв’язання складних спеціалізованих задач. СК23. Здатність збирати та систематизувати інформацію щодо актуальних потреб країни, міської спільноти у розвитку архітектурного середовища.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: ПР 02. Знати основні засади та принципи архітектурно-містобудівної діяльності. ПР06. Збирати, аналізувати й оцінювати інформацію з різних джерел, необхідну для прийняття обґрунтованих проєктних архітектурно-містобудівних рішень. ПР07. Застосовувати програмні засоби, ІТ-технології та інтернет-ресурси для розв’язання складних спеціалізованих задач архітектури та містобудування. ПР08. Знати нормативну базу архітектурно-містобудівного проєктування. ПР09. Розробляти проєкти, здійснювати передпроєктний аналіз у процесі архітектурно-містобудівного проєктування з урахуванням цілей, ресурсних обмежень, соціальних, етичних та законодавчих аспектів. ПР10. Застосовувати сучасні засоби і методи інженерної, художньої і комп’ютерної графіки, що використовуються в архітектурно-містобудівному проєктуванні. ПР 11. Застосовувати художньо-композиційні засади в архітектурно- містобудівному проєктуванні. ПР 12. Застосовувати сучасні теоретико-методологічні та типологічні підходи до вирішення проблем формування та розвитку архітектурно-містобудівного та ландшафтного середовища. ПР 18. Знати особливості участі в архітектурно-містобудівному конкурсному проєктуванні.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: 1. Вступ до спеціальності; 2. Основи архітектурного проєктування; 3. Дизайн архітектурного середовища; 4. Універсальний дизайн Супутні і наступні навчальні дисципліни: 1. Виконання бакалаврської кваліфікаційної роботи.
Короткий зміст навчальної програми: Дисципліна призначена для підготовки кваліфікованого фахівця в галузі архітектури та містобудування. У дисципліні в логічній послідовності викладено методи формування проєктної документації та вимоги щодо її оформлення. Висвітлено основні принципи роботи з нормативною документацією, ДБН, ДСТУ. Задачею дисципліни є навчити студентів основам формування архітектурних креслень. Усі розділи логічно взаємопов’язані. Значна увага приділяється формуванню у студентів дієвої методики пошуку інформації та культурі представлення графіки. Це суттєво сприятиме самоорганізації студентів для самостійної роботи, та значно підвищить рівень фахової кваліфікації випускників.
Опис: 1. Ознайомлення з темою та складом курсового проєкту і вимогами щодо його виконання. Формати креслення, основні надписи і підписи. Компоновка креслення. Масштаби зображень. Нанесення розмірів. 2. Видача варіантів завдання згідно зі списком студентів групи. Аналіз містобудівельних умов та ландшафтних особливостей ділянки. Аналіз проєктованої громадської будівлі за аналогами (поверховими планами, розрізами). 3. Екскурсія на ділянку забудови. Проведення фотофіксацій та зарисовок оточуючого простору. 4. Виконання схем існуючого стану функціонального зонування території, транспортних і пішохідних зв`язків. Проведення передпроєктного аналізу опорного плану на геодезичній підоснові М 1:500. 5. Розробка дизайн-концепції архітектурно–просторового середовища з вирішенням комунікаційних зв`язків між функціональними зонами парцелі. 6. Виконання ескізних креслень проєктованої громадської будівлі: поверхових планів, розрізів, фасадів (М 1:100, 1:200). Узгодження конструктивної схеми. Обговорення. 7. Консультації з виконання основних креслень: генплану, громадської будівлі, екстер’єрних та інтер’єрних рішень. 8. Узгодження композиційного вирішення подачі проєкту, графічного оформлення та деталізації окремих креслень.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: проведення усного опитування на лабораторних заняттях, оцінка активності на заняттях; Підсумковий контроль: перевірка та оцінювання курсового проєкту, диференційований залік.
Критерії оцінювання результатів навчання: Демонстраційний планшет креслень та графічних матеріалів на тему багатофункціональної громадської будівлі: відповідність завданню; грамотність прийнятих рішень, композиція; якість виконання.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Проскуряков В.І. Архітектура українського театру. Простір і дія: монографія. Л: «Срібне слово», 2004. 584 с. 2. Проскуряков В.І. Як вчитися і навчитися архітектури: Навчальний посібник. Л: НУ «Львівська політехніка», 2001. 92с. 3. Проскуряков В.І. Комплекс завдань та методичні вказівки до курсових проектів з дизайну архітектурного середовища громадських будівель і споруд для студентів Інституту архітектури ІІІ-V курсів: методичні вказівки. Л: НУ «Львівська політехніка», 2009. 144 с. Рекомендована література: Базова 1. Александер К. Як будувати на віки. Архітектура поза часом. К.: Основи, 2020. 464 с. 2. Боттон. А. Архітектура щастя. К.: ArtHuss, 2021. 296 с. 2. Іттен Й. Наука дизайну та форми. Вступний курс, який я викладав у Баугаузі та інших школах. К.:ArtHuss, 2021. 136с. 3. Іттен Й. Мистецтво кольору. Суб’єктивний досвід і об’єктивне пізнання як шлях до мистецтва. Навчальний посібник. К.:ArtHuss, 2022. 96с. 4. Лінда С. М. Архітектурне проектування громадських будівель і споруд : навч. посіб. Л : НУ «Львівська політехніка», 2013. 642 с. 5. Нойферт Е. Будівельне проектування. Д.: «Книжкова літера», 2016. 624 с. 6. ДБН В. 2.2-9-2009. Громадські будівлі та споруди. Основні положення. 7. Михайленко В.Є., Яковлєв М.І. Основи композиції (геометричні аспекти художнього формотворення): навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів. К.: Каравелла, 2004. 304 с. 8. Білоконь Ю.М., Фомін І.О. Наука і творчість в архітектурі. К.: Логос, 2006. 208 с. Інформаційні ресурси 1. Конфедерація будівельників України, будівельне та архітектурне законодавство – http://kbu.org.ua 2. Міністерство освіти і науки України – https://mon.gov.ua/ua 3. Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства – http://www.minregion.gov.ua/
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).