Проєктування сучасних сакральних об'єктів різних релігій
Спеціальність: Архітектура та містобудування
Код дисципліни: 6.191.09.E.125
Кількість кредитів: 9.00
Кафедра: Архітектура та реставрація
Лектор: Проф. д.і.н. - Ярослав ТАРАС
Доц. к.арх. - Юрій ЛУКОМСЬКИЙ
Доц. к.арх. - Ростислав ГНІДЕЦЬ
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
Загальні компетентності:
ЗК 1. Володіння культурою мислення, здатність до узагальнення, аналізу, сприйняття інформації, постановки мети і вибору шляхів її досягнення.
ЗК 4. Здатність знаходити організаційно-управлінські рішення і бути готовим нести за них відповідальність, мати навички професійної комунікації, взаємодії із іншими людьми, уміння роботи в групах .
Фахові компетентності:
ФК 1. Базові знання фундаментальних наук, в обсязі, необхідному для освоєння загально-професійних дисциплін;
ФК 2. Базові знання в галузі архітектури і містобудування, необхідні для освоєння професійно-орієнтованих дисциплін;
ФК 4. Компетентно виконувати архітектурно-містобудівельну документа-цію об’єктів архітектури та містобудування;
ФК 7. Здатність розуміти і враховувати соціальні, екологічні, етичні, економічні аспекти, що впливають на формування поточних та перспективних рішень при виконанні архітектурно-містобудівних проектів;
ФК 8. Здатність з’ясовувати причинно-наслідкові зв’язки, аналізувати і узагальнювати інформацію економічного та соціального характеру в процесі проектування об’єктів соціального спрямування – шкіл, садків, центрів реабілітації, центрів дитячого розвитку та ін. – та міських громадських просторів;
ФК 11. Знання санітарно-гігієнічних норм, пожежної безпеки, основ формування безпечного та доступного для неповносправних середовища життєдіяльності.
Результати навчання: Завдяки цій дисципліні студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання - Здатність розв’язувати складні проектні задачі та практичні проблеми в сфері архітектурно-містобудівного і дизайнерського проектування, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, або у процесі навчання, що передбачає застосування методів оптимізації містобудівних, середовищних, архітектурно-розпланувальних і композиційних рішень, екологічності, соціальної ефективності, економічності, безпеки будівель та споруд; застосування інформаційних технологій, наукомістких комп’ютерних технологій, систем автоматизованого проектування; управління проектами.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Історія мистецтва
Історія архітектури та містобудування
Історія містобудівельного мистецтва
Основи архітектурної композиції
Основи містобудування
Короткий зміст навчальної програми: Курсовий проект «Проєктування сучасних сакральних об'єктів різних релігій» ґрунтується на методах проведення перед проектних досліджень (щодо території та навколишнього архітектурного середовища), методах композиційного аналізу та системи пропорціонування храмової архітектури, вмінні розроблення проектних пропозицій щодо розташування храмової будівлі у навколишньому сформованому середовищі, в оптимальному використанню сучасних конструктивних вирішень та технологій, відповідних для храмових об'єктів, вирішенні образу храмової будівлі у сучасній стилістиці, формотворенні та національній ідентичності.
Опис: Ввідна лекція. Ознайомлення з предметом курсового проектування, Особливості архітектури церковних будівель. Видача завдання на проектування.
Розгляд планувально-просторової структури. Ознайомлення з містобудівельною ситуацією та проведення містобудівельного та природно-ландшафтного аналізу. Зонування території сакрального об’єкту.
Клаузура за темою проектування. Захист клаузури. Розгляд і обговорення ескізних вирішень зі студентами
Ескіз генплану храмової будівлі у вибраному міському середовищі. Консультації щодо пошуку композиційного вирішення території будівлі.
Головні елементи планувально-просторового вирішення будівлі та їх структурні компоненти
Функціональне зонування храмової будівлі та деталізація вирішення головних планувальних компонентів. Затвердження вибраної архітектурно-планувальної ідеї
Архітектурно-конструктивні особливості побудови церковних будівель Консультації щодо планувально-конструктивних вирішень.
Архітектурна інженерія в храмових будівлях. Особливості систем опалення, каналізації, водо- і теплопостачання. Консультації по загальному архітектурно-планувальному, просторовому та конструктивному вирішеннях проектованої будівлі.
Робота над фасадами, планами та інтер'єрами будівлі. Узгодження композиції графічного вирішення проекту на аркушах. Вибір техніки та засобів виконання.
Захист проекту та його оцінювання за бальною шкалою
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль – усне та письмове опитування;
підсумковий контроль – зашист курсового проекту
Критерії оцінювання результатів навчання: зашист курсового проекту - 30 б.
Графічна складова курсового проекту - 70 б.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Українська церква: Метод. вказівки / Укл.: Р.Б. Гнідець.- Львів: Вид-во НУ "Львівська політехніка", 2006.
2. Інтер'єри українських дерев'яних церков: Метод. вказівки / Укл.: Р.Б. Гнідець.- Львів: Вид-во НУ "Львівська політехніка", 2016.
1. Історія української архітектури / Ю.С. Асєєв, В.В. Вечерський та инші.; За ред.. В.І. Тимофієнка.- К.: Техніка, 2003.- 472 с.: іл..
2. Р.Б. Гнідець. Конструктивний фактор як середник формування архітектурно-просторової структури українських церков // Будівництво України.- К.: Укрархбудінформ, 2004.- № 4.- С. 10-14.
3. Р. Гнідець. Особливості формування архітектури українських церков в аспекті розвитку їх баневих структур // Вісник ЛДАУ. Архітектура і сільськогосподарське будівництво.- № 4.-Львів, 2003.- С. 159-169.
4. Г. Лоїк, А. Степанюк. Основи проектування українських церков: Навчальний посібник.- Київ: Ірпінь, ВТФ "Перун", 2000.- 136 с.
5. І. Довганюк. Архітектура українських церков.- Л.: Місіонер, 1997.- 111 с.
6. Р. Галишич. Українська церковна архітектура і монументально-декоративне мистецтво зарубіжжя.- Л.: Сполом, 2002.- 336 с., іл..
7. Гнідець Р. Архітектура українських церков. Конструкція і форма: Навч. посібник.- 2-ге вид., випр.. і доп.- Львів: Вид-во НУ "Львівська політехніка", 2009.- 144 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).