Будівельні та оздоблювальні матеріали в дизайні архітектурного середовища
Спеціальність: Архітектура та містобудування
Код дисципліни: 6.191.08.E.111
Кількість кредитів: 9.00
Кафедра: Дизайн архітектурного середовища
Лектор: канд. арх., ст. викл. Ольга Дмитраш
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
інтегральна компетентність – Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері містобудування та архітектури, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, на основі застосування сучасних архітектурних теорій та методів, засобів суміжних наук.
загальні компетентності:
ЗК01. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
ЗК02. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми.
ЗК07. Здатність приймати обґрунтовані рішення.
ЗК08. Навички міжособистісної взаємодії.
фахові компетентності:
СК07.Усвідомлення основних законів і принципів архітектурно-містобудівної композиції, формування художнього образу і стилю в процесі проектування будівель і споруд, містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних об’єктів.
СК09. Здатність розробляти архітектурно-художні, об’ємно-планувальні, функціональні та конструктивні рішення, а також виконувати креслення, готувати документацію архітектурно-містобудівних проєктів.
СК12. Усвідомлення особливостей використання різних типів конструктивних та інженерних систем і мереж, їх розрахунків в архітектурно-містобудівному проєктуванні.
СК13. Здатність до розробки архітектурно-містобудівних рішень з урахуванням безпекових і санітарно-гігієнічних, інженерно-технічних, техніко-економічних вимог і розрахунків, вимог щодо екологічності, енергоефективності, інклюзивності.
СК14. Усвідомлення особливостей застосування сучасних будівельних матеріалів, виробів і конструкцій, а також технологій при створенні об’єктів архітектури та містобудування.
СК15. Здатність до здійснення комп’ютерного моделювання, візуалізації, макетування і підготовки наочних ілюстративних матеріалів до архітектурно-містобудівних проєктів.
СК22. Усвідомлення специфіки регіональних і місцевих передумов архітектурної діяльності.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання:
ПР04. Оцінювати фактори і вимоги, що визначають передумови архітектурно-містобудівного проєктування.
ПР10. Застосовувати сучасні засоби і методи інженерної, художньої і комп’ютерної графіки, що використовуються в архітектурно-містобудівному проєктуванні.
ПР13. Виявляти, аналізувати та оцінювати потреби і вимоги клієнтів і партнерів, знаходити ефективні спільні рішення щодо архітектурно-містобудівних проєктів.
ПР14. Обирати раціональні архітектурні рішення на основі аналізу ефективності конструктивних, інженерно-технічних систем, будівельних матеріалів і виробів, декоративно- оздоблювальних матеріалів.
ПР15. Забезпечувати дотримання безпекових, санітарно-гігієнічних, інженерно-технічних, техніко-економічних вимог і розрахунків, вимог щодо екологічності, енергоефективності, інклюзивності в архітектурно-містобудівному проєктуванні.
ПР20. Підбирати і опрацьовувати матеріали для розроблення проектів реконструкції і реставрації пам’яток архітектури та містобудування
ПР21. Усвідомлювати специфіку регіональних і місцевих природних, економічних, екологічних, соціальних та інших умов прийняття та реалізації містобудівних і архітектурних рішень.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни:
Основи архітектурного проєктування;
Дизайн архітектурного середовища;
Комп'ютерні технології в архітектурному проєктуванні;
Супутні і наступні навчальні дисципліни:
Архітектурне проєктування міських громадських просторів.
Короткий зміст навчальної програми: При проєктуванні облаштування архітектурного середовища житлового будинку студент здобуває навики архітектурного формоутворення, а саме підбору конструктивно-технологічних і об’ємно-планувальних рішень, з урахуванням функціональних, ергономічних, композиційних і естетичних факторів, а також застосування будівельних і оздоблювальних матеріалів у процесі реалізації проєкту і авторського супроводу. У процесі проєктування потрібно фахово виконати підбір матеріалів та технологій для реалізації запропонованих рішень.
Опис: Вступна лекція. Видача завдання. Комплексний аналіз заданого об’єкту, передпроєктні дослідження.
Функціонально-планувальна структура території проєктування. Основні характеристики функціональних зон території проєктування. Матеріали огорожі. Штучні водойми.
Матеріал для облаштування газонів та для дендрологічного оформлення.
Природні та штучні матеріали, що використовуються у благоустрої території. Елементи благоустрою. Матеріали для будівництва мережі доріжок та майданчиків. Малі архітектурні форми.
Клаузура 1 «Концепція ландшафтного дизайну проєктованої території» із відомістю матеріалів для елементів благоустрою
Обговорення і затвердження клаузури №1 /затвердження з доопрацюванням/
Архітектоніка побудови фасаду будинку: композиція, форма, колір, фактура. Оздоблювальні матеріали.
Віконні системи, гідро-тепло- звуко- ізоліційні матеріали, огороджувальні системи, дахові рішення. Підбір матеріалів і технологій для виконання запропонованих рішень.
Клаузура 2 «Опорядження фасаду» із відомістю матеріалів
Обговорення і затвердження клаузури №2 /затвердження з доопрацюванням/
Дизайн інтер’єру. Стильові особливості композиції і форми. Оздоблювальні матеріали.
Дизайн інтер’єру. Інженерні мережі і технології, меблювання. Розгортки стін, стелі, підлоги. Підбір і підрахунок матеріалів.
Клаузура 3 « Дизайн інтер’єру» із відомістю матеріалів
Обговорення і затвердження клаузури №3 /затвердження з доопрацюванням/
Систематизація напрацьованого матеріалу. Остаточне опрацювання схеми подачі проекту. Затвердження композиції
Опрацювання проєкту.Графічне/цифрове опрацювання проєкту в чистовику (9 арк. Ф А3). Підготовка проєкту до здачі.
Методи та критерії оцінювання: У процесі поточного контролю студент виконує 3 клаузури, кожна з яких підводить підсумок попереднього етапу роботи над архітектурним проєктом облаштування архітектурного середовища житлового будинку та дозволяє приступити до опрацювання наступного етапу. Кожна клаузура оцінюється у 10 балів та враховується при остаточній оцінці архітектурного проєкту.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль:
Клаузура №1, №2, №3 – 10 балів кожна (10?3=30) max 30 балів.
Знання теоретичних основ (тест) – max 10 балів.
Курсовий проєкт – max 60 балів.
Всього за дисципліну – 100 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Проскуряков В. І. Конструювання та обладнання інтер’єрів / В. І. Проскуряков, Р. М. Кубай, О. В. Проскуряков. Львів : Вид-во Львівської політехніки, 2014. 86 с.
2. Криворучко Ю.І., Петришин Г.П., Соснова Н.С., Бобош Г.Є. Ландшафтне проектування: Конспект лекцій з курсу «Ландшафтне проектування» для студентів напряму 1201«Архітектура» спеціальності 120102 «Містобудування». – Львів: Вид. - во Національного університету «Львівська політехніка», 2008. - 56 с.
3. Тімохін В. О. Основи дизайну архітектурного середовища : підруч. / В. О. Тімохін, Н. М. Шебек, Т. В. Малік та ін. К. : КНУБА, 2010. 400 с.
4. Лукащук Г.Б. Дендрологія: навчальний посібник / Г.Б. Лукащук; за ред. проф. Петришин Г.П.. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2020. – 348 с.
5. Крижановська Н. Я. Основи ландшафтного дизайну: Підручник. – К.: "Ліра-К", 2009. – 218с.
6. Джон Брукс. Дизайн сада. – М.: БММ. – 2009. – 384с.
7. Гнесь І.П., Рудик Р.А., Якубовський В.Б., Якубовський І.В. Однородинний житловий будинок: Навчальний посібник. – Львів: Видавництво НУ «Львівська політехніка», 2007. – 111 с.
8. Кучерявий В.П. Озеленення населених місць.– Львів, Світ, 2005.– 456 с
9. Мардер А. П., Євреїнов Ю. М., Пламеницька О. А. та ін. Архітектура: короткий словник-довідник. К. Будівельник, 1995. 335 с.
10. Дмитренко А. Ю. Основи та методи архітектурного проектування : навч. посіб. Полтава : ПолтНТУ, 2011. 269 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).