Будівельні та оздоблювальні матеріали в дизайні архітектурного середовища
Спеціальність: Архітектура та містобудування
Код дисципліни: 6.191.08.E.111
Кількість кредитів: 9.00
Кафедра: Дизайн архітектурного середовища
Лектор: канд. арх., ст. викл. Ольга Дмитраш
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей:
інтегральна компетентність – Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері містобудування та архітектури, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, на основі застосування сучасних архітектурних теорій та методів, засобів суміжних наук.
загальні компетентності:
ЗК01. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності.
ЗК02. Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми.
ЗК07. Здатність приймати обґрунтовані рішення.
ЗК08. Навички міжособистісної взаємодії.
фахові компетентності:
СК07.Усвідомлення основних законів і принципів архітектурно-містобудівної композиції, формування художнього образу і стилю в процесі проектування будівель і споруд, містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних об’єктів.
СК09. Здатність розробляти архітектурно-художні, об’ємно-планувальні, функціональні та конструктивні рішення, а також виконувати креслення, готувати документацію архітектурно-містобудівних проєктів.
СК12. Усвідомлення особливостей використання різних типів конструктивних та інженерних систем і мереж, їх розрахунків в архітектурно-містобудівному проєктуванні.
СК13. Здатність до розробки архітектурно-містобудівних рішень з урахуванням безпекових і санітарно-гігієнічних, інженерно-технічних, техніко-економічних вимог і розрахунків, вимог щодо екологічності, енергоефективності, інклюзивності.
СК14. Усвідомлення особливостей застосування сучасних будівельних матеріалів, виробів і конструкцій, а також технологій при створенні об’єктів архітектури та містобудування.
СК15. Здатність до здійснення комп’ютерного моделювання, візуалізації, макетування і підготовки наочних ілюстративних матеріалів до архітектурно-містобудівних проєктів.
СК22. Усвідомлення специфіки регіональних і місцевих передумов архітектурної діяльності.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання:
ПР04. Оцінювати фактори і вимоги, що визначають передумови архітектурно-містобудівного проєктування.
ПР10. Застосовувати сучасні засоби і методи інженерної, художньої і комп’ютерної графіки, що використовуються в архітектурно-містобудівному проєктуванні.
ПР13. Виявляти, аналізувати та оцінювати потреби і вимоги клієнтів і партнерів, знаходити ефективні спільні рішення щодо архітектурно-містобудівних проєктів.
ПР14. Обирати раціональні архітектурні рішення на основі аналізу ефективності конструктивних, інженерно-технічних систем, будівельних матеріалів і виробів, декоративно- оздоблювальних матеріалів.
ПР15. Забезпечувати дотримання безпекових, санітарно-гігієнічних, інженерно-технічних, техніко-економічних вимог і розрахунків, вимог щодо екологічності, енергоефективності, інклюзивності в архітектурно-містобудівному проєктуванні.
ПР20. Підбирати і опрацьовувати матеріали для розроблення проектів реконструкції і реставрації пам’яток архітектури та містобудування
ПР21. Усвідомлювати специфіку регіональних і місцевих природних, економічних, екологічних, соціальних та інших умов прийняття та реалізації містобудівних і архітектурних рішень.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни:
Основи архітектурного проєктування;
Дизайн архітектурного середовища;
Комп'ютерні технології в архітектурному проєктуванні;
Супутні і наступні навчальні дисципліни:
Архітектурне проєктування міських громадських просторів.
Короткий зміст навчальної програми: При проєктуванні облаштування архітектурного середовища житлового будинку студент здобуває навики архітектурного формоутворення, а саме підбору конструктивно-технологічних і об’ємно-планувальних рішень, з урахуванням функціональних, ергономічних, композиційних і естетичних факторів, а також застосування будівельних і оздоблювальних матеріалів у процесі реалізації проєкту і авторського супроводу. У процесі проєктування потрібно фахово виконати підбір матеріалів та технологій для реалізації запропонованих рішень.
Опис: Вступна лекція. Видача завдання. Комплексний аналіз заданого об’єкту, передпроєктні дослідження.
Функціонально-планувальна структура території проєктування. Основні характеристики функціональних зон території проєктування. Матеріали огорожі. Штучні водойми.
Матеріал для облаштування газонів та для дендрологічного оформлення.
Природні та штучні матеріали, що використовуються у благоустрої території. Елементи благоустрою. Матеріали для будівництва мережі доріжок та майданчиків. Малі архітектурні форми.
Клаузура 1 «Концепція ландшафтного дизайну проєктованої території» із відомістю матеріалів для елементів благоустрою
Обговорення і затвердження клаузури №1 /затвердження з доопрацюванням/
Архітектоніка побудови фасаду будинку: композиція, форма, колір, фактура. Оздоблювальні матеріали.
Віконні системи, гідро-тепло- звуко- ізоліційні матеріали, огороджувальні системи, дахові рішення. Підбір матеріалів і технологій для виконання запропонованих рішень.
Клаузура 2 «Опорядження фасаду» із відомістю матеріалів
Обговорення і затвердження клаузури №2 /затвердження з доопрацюванням/
Дизайн інтер’єру. Стильові особливості композиції і форми. Оздоблювальні матеріали.
Дизайн інтер’єру. Інженерні мережі і технології, меблювання. Розгортки стін, стелі, підлоги. Підбір і підрахунок матеріалів.
Клаузура 3 « Дизайн інтер’єру» із відомістю матеріалів
Обговорення і затвердження клаузури №3 /затвердження з доопрацюванням/
Систематизація напрацьованого матеріалу. Остаточне опрацювання схеми подачі проекту. Затвердження композиції
Опрацювання проєкту.Графічне/цифрове опрацювання проєкту в чистовику (9 арк. Ф А3). Підготовка проєкту до здачі.
Методи та критерії оцінювання: У процесі поточного контролю студент виконує 3 клаузури, кожна з яких підводить підсумок попереднього етапу роботи над архітектурним проєктом облаштування архітектурного середовища житлового будинку та дозволяє приступити до опрацювання наступного етапу. Кожна клаузура оцінюється у 10 балів та враховується при остаточній оцінці архітектурного проєкту.
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль:
Клаузура №1, №2, №3 – 10 балів кожна (10?3=30) max 30 балів.
Знання теоретичних основ (тест) – max 10 балів.
Курсовий проєкт – max 60 балів.
Всього за дисципліну – 100 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Проскуряков В. І. Конструювання та обладнання інтер’єрів / В. І. Проскуряков, Р. М. Кубай, О. В. Проскуряков. Львів : Вид-во Львівської політехніки, 2014. 86 с.
2. Криворучко Ю.І., Петришин Г.П., Соснова Н.С., Бобош Г.Є. Ландшафтне проектування: Конспект лекцій з курсу «Ландшафтне проектування» для студентів напряму 1201«Архітектура» спеціальності 120102 «Містобудування». – Львів: Вид. - во Національного університету «Львівська політехніка», 2008. - 56 с.
3. Тімохін В. О. Основи дизайну архітектурного середовища : підруч. / В. О. Тімохін, Н. М. Шебек, Т. В. Малік та ін. К. : КНУБА, 2010. 400 с.
4. Лукащук Г.Б. Дендрологія: навчальний посібник / Г.Б. Лукащук; за ред. проф. Петришин Г.П.. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2020. – 348 с.
5. Крижановська Н. Я. Основи ландшафтного дизайну: Підручник. – К.: "Ліра-К", 2009. – 218с.
6. Джон Брукс. Дизайн сада. – М.: БММ. – 2009. – 384с.
7. Гнесь І.П., Рудик Р.А., Якубовський В.Б., Якубовський І.В. Однородинний житловий будинок: Навчальний посібник. – Львів: Видавництво НУ «Львівська політехніка», 2007. – 111 с.
8. Кучерявий В.П. Озеленення населених місць.– Львів, Світ, 2005.– 456 с
9. Мардер А. П., Євреїнов Ю. М., Пламеницька О. А. та ін. Архітектура: короткий словник-довідник. К. Будівельник, 1995. 335 с.
10. Дмитренко А. Ю. Основи та методи архітектурного проектування : навч. посіб. Полтава : ПолтНТУ, 2011. 269 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).