Типологія житла

Спеціальність: Архітектура та містобудування
Код дисципліни: 6.191.00.O.030
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Архітектурне проектування та інженерія
Лектор: к. арх., доц. Іванчко У.І. к. арх., доц. Соловій Л.С., к. арх., доц. Сільник О.І., к. арх. Баб?як В.І.
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни є оволодіти основами типології житлових будівель, ознайомити студентів з методикою проектування житла, та на прикладі різних варіантів однородинного та багатоквартирного житлового будинку навчити, системно мислити та грамотно проектувати той чи інший тип житлового будинку, вирішувати його планувальну організацію.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів інтегральної компетентності, яка включає здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері містобудування та архітектури, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, на основі застосування сучасних архітектурних теорій та методів, засобів суміжних наук. Загальні компетентності: ЗК.01. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності; ЗК 02 Вміння виявляти, ставити та вирішувати проблеми. ЗК 06 Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів). ЗК 07 Здатність приймати обґрунтовані рішення. ЗК 09 Здатність реалізувати свої права і обов’язки як члена суспільства, усвідомлювати цінності громадянського (вільного демократичного) суспільства та необхідність його сталого розвитку, верховенства права, прав і свобод людини і громадянина в Україні. СК01. Усвідомлення соціально-економічних і культурних аспектів архітектури та містобудування. СК04 Здатність дотримуватися вимог законодавства, будівельних норм, стандартів і правил, технічних регламентів, інших нормативних документів у сферах містобудування та архітектури при здійсненні нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту будівель і споруд, створення безбар’єрного архітектурно-містобудівного середовища. СК05 Здатність до аналізу і оцінювання природно-кліматичних, екологічних, інженерно-технічних, соціально-демографічних і архітектурно-містобудівних умов архітектурного проектування. СК06 Здатність до виконання технічних і художніх зображень для використання в архітектурно-містобудівному, архітектурно-дизайнерському і ландшафтному проектуванні. СК07 Усвідомлення основних законів і принципів архітектурно-містобудівної композиції, формування художнього образу і стилю в процесі проектування будівель і споруд, містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних об’єктів. СК08 Усвідомлення теоретико-методологічних основ архітектурного проектування будівель і споруд, містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних об’єктів. СК09 Здатність розробляти архітектурно-художні, об’ємно-планувальні, функціональні та конструктивні рішення, а також виконувати креслення, готувати документацію архітектурно-містобудівних проєктів. СК10 Здатність до участі в підготовці архітектурно- планувальних завдань на проектування, в організації розробки архітектурно-містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних проєктів. СК11 Здатність до ефективної роботи в колективі, а також до співпраці з клієнтами, постачальниками, іншими партнерами та громадськістю при розробленні, узгодженні і публічному обговоренні архітектурних проєктів. СК12 Усвідомлення особливостей використання різних типів конструктивних та інженерних систем і мереж, їх розрахунків в архітектурно-містобудівному проєктуванні. СК13 Здатність до розробки архітектурно-містобудівних рішень з урахуванням безпекових і санітарно-гігієнічних, інженерно-технічних, техніко-економічних вимог і розрахунків, вимог щодо екологічності, енергоефективності, інклюзивності. СК14 Усвідомлення особливостей застосування сучасних будівельних матеріалів, виробів і конструкцій, а також технологій при створенні об’єктів архітектури та містобудування. СК15 Здатність до здійснення комп’ютерного моделювання, візуалізації, макетування і підготовки наочних ілюстративних матеріалів до архітектурно-містобудівних проєктів. СК16 Усвідомлення загальних теоретичних, методичних і творчих засад архітектурного проєктування. СК18 Усвідомлення теоретичних основ архітектури будівель і споруд, основ реконструкції, реставрації архітектурних об’єктів та здатність застосовувати їх для розв’язання складних спеціалізованих задач СК22 Усвідомлення специфіки регіональних і місцевих передумов архітектурної діяльності. СК23 Здатність збирати та систематизувати інформацію щодо актуальних потреб країни, міської спільноти у розвитку архітектурного середовища
Результати навчання: ПР02. Знати основні засади та принципи архітектурно-містобудівної діяльності. ПР04. Оцінювати фактори і вимоги, що визначають передумови архітектурно-містобудівного проєктування. ПР05. Застосовувати основні теорії проєктування, реконструкції та реставрації архітектурно-містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних об’єктів, сучасні методи і технології, міжнародний і вітчизняний досвід для розв’язання складних спеціалізованих задач архітектури та містобудування. ПР06. Збирати, аналізувати й оцінювати інформацію з різних джерел, необхідну для прийняття обґрунтованих проєктних архітектурно-містобудівних рішень. ПР07. Застосовувати програмні засоби, ІТ-технології та інтернет-ресурси для розв’язання складних спеціалізованих задач архітектури та містобудування. ПР08. Знати нормативну базу архітектурно-містобудівного проєктування. ПР09. Розробляти проєкти, здійснювати передпроєктний аналіз у процесі архітектурно-містобудівного проєктування з урахуванням цілей, ресурсних обмежень, соціальних, етичних та законодавчих аспектів. ПР10. Застосовувати сучасні засоби і методи інженерної, художньої і комп’ютерної графіки, що використовуються в архітектурно-містобудівному проєктуванні. ПР11. Застосовувати художньо-композиційні засади в архітектурно містобудівному проєктуванні. ПР12. Застосовувати сучасні теоретико-методологічні та типологічні підходи до вирішення проблем формування та розвитку архітектурно-містобудівного та ландшафтного середовища на засадах безпековості, екологічності, енергоефективності, інклюзивності. ПР13. Виявляти, аналізувати та оцінювати потреби і вимоги клієнтів і партнерів, знаходити ефективні спільні рішення щодо архітектурно-містобудівних проєктів. ПР14. Обирати раціональні архітектурні рішення на основі аналізу ефективності конструктивних, інженерно-технічних систем, будівельних матеріалів і виробів, декоративно- оздоблювальних матеріалів. ПР15. Забезпечувати дотримання безпекових, санітарно-гігієнічних, інженерно-технічних, техніко-економічних вимог і розрахунків, вимог щодо екологічності, енергоефективності, інклюзивності в архітектурно-містобудівному проєктуванні. ПР16. Розуміти соціально-економічні, екологічні, етичні й естетичні наслідки пропонованих рішень у сфері містобудування та архітектури. ПР17. Застосовувати енергоефективні та інші інноваційні технології при проєктуванні архітектурних об’єктів. ПР18. Знати особливості участі в архітектурно-містобудівному конкурсному проєктуванні. ПР19. Організовувати презентації та обговорення проєктів архітектурно містобудівного і ландшафтного середовища. ПР21. Усвідомлювати специфіку регіональних і місцевих природних, економічних, екологічних, соціальних та інших умов прийняття та реалізації містобудівних і архітектурних рішень. ПР22. Враховувати, інтерпретувати в конкретні просторові рішення контраверсійні інтереси держави, міської спільноти, розробляти партисипативні варіантні рішення в складних містобудівних ситуаціях
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Основи архітектурного проектування, Кореквізити: Архітектура багатоквартирного житла
Короткий зміст навчальної програми: Основна мета курсу – дати загальні поняття про основні типи та особливості кожного з типів житлових будівель; основи класифікації житлових будівель, основні принципи їх проектування, фактори, що впливають на формування житла, базові нормативно-технічні дані. Вплив кліматології, архітектурної світлотехніки та акустики, вимоги санітарної гігієни і безпеки на архітектуру житлових будівель, визначення кількісних та якісних параметрів житлових будівель, які відповідають сучасним вимогам. Основи архітектурної організації квартири.
Опис: Зміст дисципліни «Архітектурне проектування житлових будівель» висвітлює основи класифікації житлових будівель, основні принципи їх проектування, базові нормативно-технічні дані, особливості застосування засобів архітектурної композиції та графіки у проектуванні однородинного та багатоквартирного житлового будинку. Програма передбачає оволодіння теоретичними основами типології житлових будівель, нормативною базою щодо їх проектування; розробку оптимальних варіантів планувальних рішень однородинного та багатоквартирного житлового будинку відповідно до завдання.
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль: виконання індивідуальних практичних завдань ГР 1 – 3 варіанти планування однородинного будинку, ГР 2 – 2 варіанти багатоквартирного будинку. Підсумковий контроль: екзамен.
Критерії оцінювання результатів навчання: Склад кінцевого альбому з практичних занять до курсу передбачає: вирішення планування першого і другого поверхів трьох варіантів однородинного будинку, планування першого і типового поверхів двох варіантів багатоквартирного будинку відповідної об’ємно-просторової структури. - max 50 балів; Контрольний екзаменаційний захід – max 50 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. ДБН В.2.2-15-2019. Будинки і споруди. Житлові будинки. Основні положення. 2. ДБН В2.2-40:2018. Інклюзивність будівель і споруд. Основні положення. 3. ДБН Б.2.2.-12:2019. Планування і забудова територій. 4. ДБН В.1.1-7:2016. Пожежна безпека об’єктів будівництва. Загальні вимоги. 5. Архитектурное проектирование жилых зданий / М. В. Лисициан, В.Л. Пашковский, З. В. Петунина и др.; под ред. М. В. Лисициана, Е. С. Пронина. – М.: Архитектура, 2006. – 488 с.: ил. 6. Король В.П. Архітектурне проектування житла: Навчальний посібник. – К.: ФЕНІКС, 2006. – 208 с. 7. Нойферт Е. Будівельне проектування. 40-е видання. Пер. укр. мовою. – 2017. – 624 с. 8. Podrecznik projektowania architektoniczno-budowlanego. /Ernst Neufert; kontynuacja Peter Neufert i Ludwig Neff; tl. z niem. Stanislaw Gawronski [et. al.]. – 3. wyd. pol., rozsz. I gruntownie zm. – Warszawa: “Arkady”, 2010.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Типологія житла (курсовий проєкт)

Спеціальність: Архітектура та містобудування
Код дисципліни: 6.191.00.O.032
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Архітектурне проектування
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна

Типологія житла (курсовий проєкт)

Спеціальність: Архітектура та містобудування
Код дисципліни: 6.191.00.O.035
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Дизайн архітектурного середовища
Лектор: канд. арх., доц. Богдан Гой
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою навчальної дисципліни «Типологія житла» є ознайомлення студентів зі специфікою проєктування однородинного будинку, вироблення практичних навичок ескізування та оформлення повного комплекту креслень. Навчити студентів проєктувати індивідуальний житловий будинок із посадкою на реальну ділянку та з врахуванням специфічних вимог замовника.
Завдання: Вивчення навчальної дисципліни передбачає формування та розвиток у студентів компетентностей: інтегральна компетентність – Здатність розв’язувати складні спеціалізовані задачі та практичні проблеми у сфері містобудування та архітектури, що характеризуються комплексністю та невизначеністю умов, на основі застосування сучасних архітектурних теорій та методів, засобів суміжних наук. загальні компетентності: ЗК 01. Знання та розуміння предметної області та розуміння професійної діяльності. ЗК 03. Здатність до адаптації та дії в новій ситуації. ЗК 07. Здатність приймати обґрунтовані рішення. фахові компетентності: СК 02. Здатність застосовувати теорії, методи і принципи фізико-математичних, природничих наук, комп’ютерних технологій для розв’язання складних спеціалізованих задач архітектури та містобудування. СК 04. Здатність дотримуватися вимог законодавства, будівельних норм, стандартів і правил, технічних регламентів, інших нормативних документів у сферах містобудування та архітектури при здійсненні нового будівництва, реконструкції, реставрації та капітального ремонту будівель і споруд, створення безбар’єрного архітектурно-містобудівного середовища. СК 05. Здатність до аналізу і оцінювання природно-кліматичних, екологічних, інженерно-технічних, соціально-демографічних і архітектурно-містобудівних умов архітектурного проектування. СК 09. Здатність розробляти архітектурно-художні, об’ємно-планувальні, функціональні та конструктивні рішення, а також виконувати креслення, готувати документацію архітектурно-містобудівних проєктів. СК 10. Здатність до участі в підготовці архітектурно- планувальних завдань на проектування, в організації розробки архітектурно-містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних проєктів. СК 12. Усвідомлення особливостей використання різних типів конструктивних та інженерних систем і мереж, їх розрахунків в архітектурно-містобудівному проєктуванні. СК 13. Здатність до розробки архітектурно-містобудівних рішень з урахуванням безпекових і санітарно-гігієнічних, інженерно-технічних, техніко-економічних вимог і розрахунків, вимог щодо екологічності, енергоефективності, інклюзивності. СК 14. Усвідомлення особливостей застосування сучасних будівельних матеріалів, виробів і конструкцій, а також технологій при створенні об’єктів архітектури та містобудування. СК 15. Здатність до здійснення комп’ютерного моделювання, візуалізації, макетування і підготовки наочних ілюстративних матеріалів до архітектурно-містобудівних проєктів.
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни здобувач освіти повинен бути здатним продемонструвати такі програмні результати навчання: ПР02. Знати основні засади та принципи архітектурно-містобудівної діяльності. ПР04. Оцінювати фактори і вимоги, що визначають передумови архітектурно-містобудівного проєктування. ПР05. Застосовувати основні теорії проєктування, реконструкції та реставрації архітектурно-містобудівних, архітектурно-середовищних і ландшафтних об’єктів, сучасні методи і технології, міжнародний і вітчизняний досвід для розв’язання складних спеціалізованих задач архітектури та містобудування. ПР06. Збирати, аналізувати й оцінювати інформацію з різних джерел, необхідну для прийняття обґрунтованих проєктних архітектурно-містобудівних рішень. ПР07. Застосовувати програмні засоби, ІТ-технології та інтернет-ресурси для розв’язання складних спеціалізованих задач архітектури та містобудування. ПР08. Знати нормативну базу архітектурно-містобудівного проєктування. ПР09. Розробляти проєкти, здійснювати передпроєктний аналіз у процесі архітектурно-містобудівного проєктування з урахуванням цілей, ресурсних обмежень, соціальних, етичних та законодавчих аспектів. ПР10. Застосовувати сучасні засоби і методи інженерної, художньої і комп’ютерної графіки, що використовуються в архітектурно-містобудівному проєктуванні. ПР11. Застосовувати художньо-композиційні засади в архітектурно містобудівному проєктуванні. ПР13. Виявляти, аналізувати та оцінювати потреби і вимоги клієнтів і партнерів, знаходити ефективні спільні рішення щодо архітектурно-містобудівних проєктів. ПР14. Обирати раціональні архітектурні рішення на основі аналізу ефективності конструктивних, інженерно-технічних систем, будівельних матеріалів і виробів, декоративно- оздоблювальних матеріалів. ПР16. Розуміти соціально-економічні, екологічні, етичні й естетичні наслідки пропонованих рішень у сфері містобудування та архітектури. ПР17. Застосовувати енергоефективні та інші інноваційні технології при проєктуванні архітектурних об’єктів. ПР19. Організовувати презентації та обговорення проєктів архітектурно містобудівного і ландшафтного середовища. ПР21. Усвідомлювати специфіку регіональних і місцевих природних, економічних, екологічних, соціальних та інших умов прийняття та реалізації містобудівних і архітектурних рішень. ПР22. Враховувати, інтерпретувати в конкретні просторові рішення контраверсійні інтереси держави, міської спільноти, розробляти партисипативні варіантні рішення в складних містобудівних ситуаціях.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Попередні навчальні дисципліни: 1. Вступ до спеціальності; 2. Рисунок, живопис, скульптура, частина 1; 3. Архітектурна графіка та композиція, частина 1; 4. Історія архітектури та містобудування; Супутні і наступні навчальні дисципліни: 1. Дизайн архітектурного середовища; 2. Архітектура багатоквартирного житла.
Короткий зміст навчальної програми: Проєкт однородинного будинку є одним з перших архітектурних проєктів студента, де він набуває вміння самостійно проєктувати та комплексно підходити до розв’язання архітектурних задач, аналізувати і враховувати всю суму вихідних даних (умов ділянки, планувальних обмежень, чинних норм і правил проєктування, функціональних, стилістичних та естетичних вимог) та вчиться знаходити архітектурно-планувальні рішення, яке б забезпечувало найкращий спосіб функціонування об’єкта. В даному проєкті студент знайомиться з особливостями житлової функції та засобами функціонально-просторової організації будівлі та її оточення. У процесі проєктування студент повинен відчути зв'язок планувальної та об’ємно-просторової структури будинку та зовнішнім середовищем на основі вивчення процесів життєдіяльності сім’ї.
Опис: Ознайомлення з темою, складом завдань та вимогами до курсового проєкту. Видача завдання згідно варіантів. Проведення аналізу геодезичної підоснови М 1:500. Виконання перетину рельєфу ділянки. М 1:100. Виконання схеми функціонального зонування ділянки. Опрацювання поверхових планів житлового будинку з вирішенням функціональних зон, комунікаційних зв`язків та конструктивної схеми М 1:100 Проведення клаузури на тему: «Архітектурно-просторове вирішення однородинного будинку». Обговорення результатів клаузури. Визначення оптимальних проєктних рішень. Детальне опрацювання планів будівлі М 1:100 Детальне опрацювання фасадів будинку М 1:100. Виконання плану даху М 1:100. Виконання перетину будинку М 1:100. Виклад основних засад проєктування ансамблевих рішень інтер’єру і меблів в залежності від стилістики будинку. Виконання ескізних креслень та їх обговорення. Консультації в процесі виконання чистових креслень: генплану, планів, перерізів, фасадів, перспективних зображень будівлі та її інтер’єрів. Правила оформлення альбому креслень до здачі.
Методи та критерії оцінювання: Перевірка знань та виконаних робіт на лабораторних заняттях Перевірка індивідуальних робіт за графіком та згідно робочої програми. Проведення заліку згідно розкладу та перевірка робіт.
Критерії оцінювання результатів навчання: виконання та захист клаузури: 30 балів виконання курсового проєкту: 70 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Гнесь І.П., Рудик Р.А., Якубовський В.Б., Якубовський І.В. Однородинний житловий будинок: Навчальний посібник. – Львів: Видавництво НУ «Львівська політехніка», 2007. – 111 с. Державні будівельні норми України. 2. ДБН Б.2.2-12:2019 "Планування і забудова територій" 3. ДБН В.2.2-15-2019 "Житлові будинки. Основні положення" 4. ДБН А.2.2-3:2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво» 5. ДСТУ Б А.2.4-7:2009 Правила виконання архітектурно-будівельних робочих креслень 6. Neufert Ernst. Podrecznik projektowania architektoniczno-budowlanego.— Warszawa: „Arkady”, 2005. 7. Малоповерховий житловий будинок. Частина 1. Архітектурне проектування: Методичні вказівки до виконання курсових робіт для студентів базового напрямку 060102 – «Архітектура» спеціальності «Дизайн архітектурного середовища» / Укл.: Іванов-Костецький С.О., Проскуряков О.В.. – Львів: Видавництво Національного ун-ту "Львівська політехніка", 2015. - 39 с. 8. Архітектурно-проектна графіка: Методичні вказівки до виконання курсових робіт для студентів базового напрямку 060102 – «Архітектура» спеціальності «Дизайн архітектурного середовища» / Укл.: Богданова Ю.Л., Ковальчук Х.І. – Львів: Видавництво Національного ун-ту "Львівська політехніка", 2008. - 51 с. 9. Архітектурне проектування дачного будинку: Методичні вказівки до виконання курсових робіт для студентів базового напрямку 060102 – «Архітектура» спеціальності «Дизайн архітектурного середовища» / Укл.: Воронкова І.С., Богданова Ю.Л., Ковальчук Х.І. – Львів: кафедра дизайну архітектурного середовища, 2015.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Типологія житла (курсовий проєкт)

Спеціальність: Архітектура та містобудування
Код дисципліни: 6.191.00.O.036
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Містобудування
Лектор: Старший викладач ЗВО Дідик Володимир Васильович Старший викладач ЗВО Король Євгенія Іванівна
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Дати студентові уявлення про типологічні основи й загальні принципи проектування однородинного будинку у просторовому середовищі, формування системного мислення в архітекторів при вирішенні практичних завдань під час курсового та дипломного проектування однородинних житлових будинків, найрізноманітніших за місткістю і складністю.
Завдання: 1. Володіння культурою мислення, здатність до узагальнення, аналізу, сприйняття інформації, постановки мети і вибору шляхів її досягнення. 2. Вміння логічно вірно, аргументовано і ясно здійснювати комунікацію (усно і письмово) на державній мові та володіння принаймні однією із поширених європейських мов на рівні читання і розуміння науково-технічної літератури, спілкування в усній і письмовій формах. 3. Здатність використовувати законодавчі, директивні, нормативні, правові документи в своїй діяльності. 4. Володіння основними засобами, методами і способами отримання, зберігання, переробки інформації. 5. Уміння фахово представляти проект – доповідати по суті проекту, опонувати рецензію, роз’яснювати окремі положення проекту; 6. Здатність розуміти і враховувати соціальні, екологічні, етичні, економічні аспекти, що впливають на формування поточних та перспективних рішень при виконанні архітектурно-містобудівних проектів; 7. Компетентність у роботі з пам’ятками та при проектуванні об’єктів в межах охоронних зон
Результати навчання: 1. Знання професійно орієнтованих дисциплін спеціальності 191 Архітектура і містобудування 2. Знання державних проектних і санітарно-гігієнічних норм, на основі яких здійснюються перед проектний аналіз, розрахунки, пошукове, ескізне і робоче архітектурно-містобудівне проектування. 3. Знання та розуміння прийомів та методів архітектурних обмірів та проектування, відповідно до вимог чинних стандартів і технічних умов; 4. Знання сучасних досягнень інноваційних технологій в галузі архітектури і містобудування;
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Основи геодезії Архітектурні конструкції будівель і споруд Архітектурне проектування дачного будинку (курсовий проект) Ландшафтна архітектура та інженерний благоустрій територій
Короткий зміст навчальної програми: У процесі архітектурного проектування однородинного будинку студент знайомиться з основами формування та вимогами до архітектурного проектування архітектурно-планувальних та об’ємно-просторових рішень малоповерхового житла, сучасними умовами, вимогами та особливостями проектування індивідуального житлового будинку. Результатом вивчення є архітектурний проект однородинного будинку та його території обсягом 4 аркуші формату А2; техніка подачі – цифрова або авторська графіка.
Опис: Вступна лекція. Видача завдання. Передпроектні дослідження території проектованого будинку. Функціонально-планувальна структура однородинного будинку. Пошук архітектурно-просторового образу будинку. Концепція функціонально-просторового вирішення ділянки та місце розташування проектованого будинку. Архітектурно-просторова модель. Опрацювання планів Характерний розріз по будинку з ділянкою. Конструктивне вирішення та інженерія будинку Архітектурне вирішення фасадів, Розпланування присадибної ділянки Опрацювання проекту
Методи та критерії оцінювання: У процесі поточного контролю студент виконує 2 клаузури, кожна з яких підводить підсумок попереднього етапу роботи над архітектурним проектом однородинного будинку та дозволяє приступити до опрацювання наступного етапу. Кожна клаузура оцінюється у 10 балів та враховується при остаточній оцінці архітектурного проекту.
Критерії оцінювання результатів навчання: Клаузура №1 і №2 – 10 балів кожна (10?2=20) Знання теоретичних основ (тест) - 10 балів Архітектурний проект однородинного будинку (АП) –––– 70 Разом за дисципліну - 100 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. ДБН Б.2.2-12:2019. Державні будівельні норми України. Планування та забудова територій. Київ: Мінрегіон: 2019 2. ДБН В.2.2-15:2019. Будинки і споруди. Житлові будинки. – К.: Міністерство регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України, 2019. 3.Однородинний житловий будинок: Методичні вказівки до курсу «Архітектурне проектування» для студентів II курсу базового напряму 1201 «Архітектура» (спеціальність «Містобудування»). Укл.: Максимюк Т.М., Мазур Т.М., Король Є.І., Гнесь Н.Ю. – Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2014. - 30 с. https://uk.wikipedia.org/wiki/містобудування library.knuba.edu.ua/node/86 www. library.univ.kiev.ua/ukr/elcdt/new
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).

Типологія житла (курсовий проєкт)

Спеціальність: Архітектура та містобудування
Код дисципліни: 6.191.00.O.033
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Архітектурне проектування та інженерія
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна

Типологія житла (курсовий проєкт)

Спеціальність: Архітектура та містобудування
Код дисципліни: 6.191.00.O.034
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Архітектура та реставрація
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна