Фізика (в т.ч. електрика)

Спеціальність: Комп'ютерні науки
Код дисципліни: 6.122.00.O.006
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Інформаційних систем і технологій
Лектор: доцент Салапак В.М.
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: - Знати усі важливі поняття фізики, методи обчислення основних величин та їх похибок; - Уміти розв’язувати типові і нестандартні завдання; - Навчитись здійснювати пошук та аналіз інформації з наукових джерел; - Уміти застосовувати знання в практичних ситуаціях, досліджувати фізичні явища на відповідному рівні; - Уміти застосовувати методи подання і аналізу експериментальних даних при розв’язуванні практичних завдань.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Вища математика • Основи робототехніки та мобільного комп'ютингу
Короткий зміст навчальної програми: Механіка. Кінематика матеріальної точки. Динаміка матеріальної точки. Сили в механіці. Робота і потужність. Механіка рідини. Коливання та хвилі. Молекулярна фізика та термодинаміка. Основи МКТ. Основи термодинаміки. Реальні гази. Рідини. Тверді тіла. Електрика і магнетизм. Електростатика. Електромагнетизм. Електромагнітні хвилі. Оптика. Світло та його характеристики. Геометрична оптика. Хвильова оптика. Інтерференція та дифракція світла. Взаємодія світла з речовиною. Поляризація та дисперсія світла. Основи квантової механіки. Фізика атома, атомного ядра та елементарних частинок. Квантова фізика. Основи електроніки. Напівпровідникові прилади. Методи отримання тонких плівок.
Методи та критерії оцінювання: - Поточний контроль (50%): усні відповіді та розв’язування задач під час практичних занять; виконання лабораторних робіт та оформлення звітів. - Підсумковий контроль (50 %): екзамен.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: - Воловик П.М. Фізика для універси-тетів: Повний курс в одному томі. – К. - Ірпінь: Перун, 2005. – 864 с. - Бушок Г.Ф., Левандівський В.В., Півень Г.Ф. Курс фізики. т. І-ІІ. – К.: Вища школа, 2001. – 468 с. - Чолпан П.П. Фізика. – К.: Вища школа, 2003. – 576 с. - Гаркуша І.П. та ін. Загальний курс фізики. Збірник задач. – К.: Техніка, 2003. – 560 с. - Зачек І.Р. Курс фізики: Підручник / І.Є.Лопатинський, І.Р.Зачек, І.М. Кравчук, Б.М. Романишин. та інш. - Львів: Афіша, 2003. – 376с.