Сенсори кіберфізичних систем

Спеціальність: Комп'ютерні науки
Код дисципліни: 6.122.16.E.071
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Інформаційних систем і технологій
Лектор: доцент, к.т.н. Мисик М.М.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: знати: - фізичні явища, які є основою роботи сучасних сенсорів температури, тиску, газу, вологості, фізіологічних рідин, переміщення, швидкості, прискорення, магнітних полів та радіоактивності вміти: - використовувати фізичні явища які є основою роботи сучасних сенсорів температури, тиску, газу, вологості, фізіологічних рідин, переміщення, швидкості, прискорення, магнітних полів та радіоактивності .
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Основи електроніки Фізика
Короткий зміст навчальної програми: В навчальній дисципліні “Сенсори кіберфізичних систем” вивчаються принципи побудови сенсорів кіберфізичних систем. Студенти вивчаються перетворювачі фізичних величин в електричний сигнал, які лежать в основі роботи сучасних сенсорів. Вивчаються сучасні сенсори, які використовуються в системах для моніторингу стану людського організму, навколишнього середовища, промислового процесу. Студенти повинні навчитися розробляти нові види сенсорів на основі знань фізичних явищ та принципів їх використання.
Методи та критерії оцінювання: - поточний контроль (тематичний контроль, індивідуальний контроль) (40 балів) - підсумковий контроль (60 балів)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Мікроелектронні сенсори фізичних величин: В 3-ох т. / В. Вуйцік, З. Готра, О. Готра та інш.; Львів: Ліга-Прес, 2003. – 595 с. 2. Эггинс Б. Химические и биологические сенсоры – М.: Техносфера, 2005. – 336 с. 3. Дж. Фрайден Современные датчики. - М.: Техносфера, 2005. – 592 с. 4. В.П. Михеев, А.В. Просаедеев Датчики и детекторы. - М.: МИФИ, 2007. – 172 с