Операційні системи

Спеціальність: Комп'ютерні науки
Код дисципліни: 6.122.00.O.002
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Інформаційних систем і технологій
Лектор: асист. Бодник О.В.
Семестр: 1 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: Основною метою викладання даної дисциплiни є вивчення структури та органiзацiї операцiйних систем та їх основних складових, ознайомлення з концепцiями i принципами розробки та реалiзацiї сучасних операцiйних систем.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: кореквізити-Алгоритмізація та програмування,Системне програмування
Короткий зміст навчальної програми: Операцiйнi системи та їх пiдсистеми. Управління пристроями, пам’яттю та файлами Операційні системи та їх підсистеми. Управління процесами, процесорами та ресурсами
Методи та критерії оцінювання: Лабораторні роботи-30% Семестровий контроль-70%
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1.Шеховцов В.А. Операційні системи. – К.: BHV, 2005. 2.Зиль С. Н. Операционная система реального времени QNX. – СПб, Питер, 2004. 3.Дейтел Г. Введение в операционные системы. - М.: Мир, 1987. 4.Краков'як С. Основы организации и функционирования ОС ЭВМ.: - М. Мир, 1988. 5. Бек Л. Введение в системное программирование.: - М.: Мир,1988. 6.Донован Дж. Системное программирование.: - М. Мир, 1975. 7.Кнут Д. Искусство программирования для ЭВМ. Т. 1-3.: Мир,1987. 8.Грис Д. Конструирование компиляторов для цифровых вычислительных машин.: - М.: Мир, 1975. 9.Ахо А., Ульман Дж. Теория синтаксического анализа, перевода и компиляции.: - М.: Мир, 1978. 10.Крэнц Дж., Майзелл Э., Уилльямз Р.: - М.: Операционная система OS/2.: - М.: Мир, 1991. 11.Гранже М., Менсье Ф. ОС/2: принципы построения и установка.: - М.: Мир, 1991. 12.Фрир Дж. Построение вычислительных систем на базе перспективных микро-процессоров.: - М.: Мир, 1990. 13. Шоу А. Логическое проектирование операционных стистем.: - М.: Мир, 1981. 14.Дунаев С. UNIX сервер.: - М. Диалог-МИФИ, 1998. 15.Снайдер Д. Windows 95: справочник.: - СПб.: Питер, 1998. 16.Пирсон Р. Windows 95 в подлиннике.: - СПб: BHV-Санкт-Петербург, 1997. 17 Ресурсы Мicrosoft Windows NT Workstation 4.0: - СПб.: BHV, 1998. 18.Кулаков Ю.О., Луцький Г.М. Комп’ютерні мережі. – К.: Юніор, 2003. 19.Н. Воллес. Реестр WINDOWS 2000: специальный справочник.- СПб: Питер, 2001. 20.Солдатов В.П. Программирование драйверов WINDOWS. – М.: Бином, 2004.