Комп'ютерні мережі
Спеціальність: Комп'ютерні науки
Код дисципліни: 6.122.00.O.015
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Інформаційних систем і технологій
Лектор: асист. Бодник О.В.
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: Внаслідок вивчення навчальної дисципліни студент повинен бути здатним продемонструвати такі результати навчання:
- теоретичні і практичні основи побудови комп’ютерних мереж, проблеми стандартизації у галузі ПД;
- технологічні особливості реалізації глобальних мереж передавання даних;
- особливості базових технологій локальних комп’ютерних мереж та їх комунікаційне обладнання;
- основні принципи побудови об’єднаних комп’ютерних мереж, особливості застосування найбільш поширених стеків комунікаційних протоколів;
- особливості стеку комунікаційних протоколів ТСР/ІР та основні принципи застосування ІР-адресації в об’єднаній мережі;
- основи будови і функціонування корпоративних мереж та основні принципи їх захисту від несанкціонованого доступу.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - пререквізит: Операційні системи,
- кореквізит: Технології захисту інформації
Короткий зміст навчальної програми: Загальні засади побудови комп’ютерних мереж. Стандарти у галузі систем і мереж передавання даних. Базові технології та комунікаційне обладнання локальних мереж. Глобальні мережі передавання даних. Основні засади побудови об’єднаних мереж. Стек комунікаційних протоколів TCP/IP. Корпоративні комп’ютерні мережі.
Методи та критерії оцінювання: Діагностика знань студентів проводиться за допомогою усного опитування на лекціях, практичних і лабораторних заняттях, захисту лабораторних робіт, написання контрольної роботи, написання та захист екзаменаційної роботи.
• Поточний контроль (50%): виконання лабораторних, практичних індивідуальних та самостійних робіт, написання контрольної роботи.
• Підсумковий контроль(50%): екзамен
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Олифер В.Г., Олифер Н.А. Компьютерные сети принципы, технологии, протоколы. – СПб: Питер, 2000.-672с
2. Астахова, И.Ф. Компьютерные науки. Деревья, операционные системы, сети / И.Ф. Астахова, И.К. Астанин и др. - М.: Физматлит, 2013. - 88 c.
3. Олифер, В. Компьютерные сети. Принципы,технологии,протоколы: Учебник для ВУЗов / В. Олифер. - СПб.: Питер, 2012. - 944 c.
4. Столлингс, В. Компьютерные сети, протоколы и технологии Интернета / В. Столлингс. - СПб.: BHV, 2005. - 832 c.
5. Таненбаум, Э. Компьютерные сети / Э. Таненбаум. - СПб.: Питер, 2013. - 960 c.
6. Компьютерные сети. Хитрости. Айвенс К. – СПб.: Питер, 2006. – 298 с.ил
7. Робота з симулятором Packet Tracer https://habrahabr.ru/post/252085/
8. Електронна версія матеріалів англійською мовою розміщена за посиланням https://learningnetwork.cisco.com/community/certifications/ccna/ccna-exam/study-material , також російськомовна версія матеріалі CISCO CCNA за посиланням http://www.rai.org.ua/CCNARU/1/index.html