Технологія створення програмних продуктів
Спеціальність: Комп'ютерні науки
Код дисципліни: 6.122.15.E.053
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Інформаційних систем і технологій
Лектор: доцент Зербіно Д.Д.
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: Вивчення сучасних інженерних принципів (методів) створення
надійного, якісного програмного забезпечення, що задовольняє висунутим до нього вимогам; формування в студентів розуміння необхідності застосування даних принципів програмної інженерії.
У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен
- знати:
основні й допоміжні процеси програмної інженерії; переваги інженерного підходу до створення програмного забезпечення; основні складності, що виникають при впровадженні такого підходу; історію створення й розвитку програмної інженерії; зв'язок програмної інженерії з життєвим циклом програмних засобів; основні джерела поточної інформації по керуванню ІТ – сервісами.
- вміти:
самостійно знаходити потрібну інформацію з тематики в глобальній мережі Інтернет і представляти процеси й функції у вигляді блок-схем.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Основи програмування
Короткий зміст навчальної програми: Моделі й профілі життєвого циклу програмних засобів. Моделі й процеси керування проектами програмних засобів.Стандарти ISO та СММ. Управління програмним проектом. Техніко-економічне обґрунтування проектів програмних засобів. Керування вимогами до програмного забезпечення. Технології розробки програмних продуктів. Тестування програмного забезпечення. Проектування програмного забезпечення. Якість програмного забезпечення. Метрики об’єктно-орієнтованих ПЗ.
Методи та критерії оцінювання:
• Поточний контроль (40%): усне опитування, лабораторні роботи та індивідуальні завдання.
• Підсумковий контроль (60%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Мартин Фаулер. UML. Основы, 3-е издание – СПб.: Символ-Плюс, 2004г.
2. Джим Арлоу, Айла Нейштадт. UML2 и Унифицированный процесс. Практический объектно-ориентированный анализ и проектирование, 2-е издание – СПб.: Символ-Плюс, 2007г.
3. Иан Соммервилл. Инженерия программного обеспечения, 6-е издание – М.: Вильямс, 2002г.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).