Історія державності та культури України
Спеціальність: Комп'ютерні науки
Код дисципліни: 6.122.00.O.018
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Економіки і маркетингу
Лектор: к.і.н., доц.Цубов.Л.В.
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: студент має знати: історичнийдосвід, культурні традиції України та наукового поступу в європейському контексті, що уможливлює формування цілісного уявлення про соціокультурну дійсність і місце у ній людини; зв’язки між віддаленими в часі історичними подіями й сучасними діями людини; динамічний досвід історико-культурних практик людини як способів її самореалізації; систему історико-культурних знань, який вмотивовує гуманістичну орієнтацію культури особистості; знати різні культурні і релігійні джерела людської різноманітності.
вміти: критично аналізувати явища, факти, альтернативи суспільного розвитку та різноманітних джерел інформації, свободи вибору й оцінки минулих подій та осіб на основ ізагальнолюдських цінностей; уміння спілкуватися з іншими і вести діалог; навички конструктивного діалогу (робота в команді, кооперативне навчання, емпатійне спілкування, мирне розв’язання конфліктів, розвиток впевненості тощо); уміння досліджувати різні культурні практики, розглядати суперечливі питання; особиста рефлексія, залучення студентів до до свідуемоційно-ціннісного ставлення до світу і людини в ньому, що визначає характер формування ціннісних орієнтацій майбутніх спеціалістів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Шкільний курс з історії України
Короткий зміст навчальної програми: Територія, склад та ідентичність населення українських земель в історичній
ретроспективі
Ґенеза українського державотворення у Середньовіччі і Ранньомодерний час
Суперечливі питання українського державотворення.
Людина і спротив тоталітарним режимам у ХХ ст.
Українські землі як частина європейськог полікультурного простору в Х-ХІХ
ст.
Культурні процеси на українських землях в новітнюдобу.
Символічний простір міста та його культура.
Історія науки і технічної освіти на українських землях.
Методи та критерії оцінювання: Рейтинг оцінювання за 100-бальною
системою: поточний контроль – 40 балів (опитування. презентації, відповіді усні, включно із індивідуальною роботою)
підсумковий контроль – 60 балів (екзамен)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Бовуа Д. ТрикутникПравобережжя: царат, шляхта і народ. 1793-1914 рр. – К., 2020
2. Вербицька П.В та ін. ІсторіяУкраїни: суспільство, культура, державність. – Львів: ВидавництвоЛьвівськоїполітехніки, 2019.
3. Грицак Я. НарисісторіїУкраїни. Формуваннямодерноїукраїнськоїнації ХІХ-ХХ ст. – К., 2019.
4. Плохій С. Останняімперія. Занепад і крах Радянського Союзу. – К., 2019.
5. Шевчук В. Козацька держава як ідеявсистемісуспільно-політичногомислення XVI–XVIII століть. – К., 2019.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).