Математичні методи дослідження операцій
Спеціальність: Комп'ютерні науки
Код дисципліни: 6.122.00.O.035
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Інформаційних систем і технологій
Лектор: кандидат фізико-математичних наук, доцент Баран М.М.
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: 1. знання класів задач, які розглядає математичне програмування;
2. знання основи теорії математичного програмування як методу наукового пізнання, визначення та понятійні категорії цього методу;
3. знання основні поняття математичного програмування;
4. вміння розв’язувати основні задачі математичного програмування;
5. застосовувати програмування як метод пізнання, аналізу;
6. вміння будувати та реалізовувати чисельні алгоритми задач дослідження операцій;
7. застосовувати одержані математичні знання для розв’язування задач з інших загальних та спеціальних дисциплін.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: Вища математика, ч.1, Вища математика, ч.2
кореквізити: Системний аналіз
Короткий зміст навчальної програми: Концептуальні аспекти математичного моделювання техніко-економічних задач. Лінійне програмування. Цілочислове програмування. Динамічне програмування. Теорія ігор і прийняття рішень. Календарне планування програм мережевими методами. Моделі управління запасами. Марківські процеси.
Методи та критерії оцінювання: - поточний контроль (тематичний контроль, індивідуальний контроль) (40 балів)
- підсумковий контроль (60 балів)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Математичні методи і моделі в аграрній та природоохоронній галузях/Навчальний посібник Попрозман.Н.В.,Клименгко Н.А., Забуранна Л.В. Попрозман О.І.. –К.: ТОВ «Агрармедіа Груп»-2013. – 292с.
2. Гатаулин А.М., Харитонова Л.А., Гаврилов Г.В. Экономико-математические методы в планировании сельскохозяйственного производства. – М.: Колос, 1996. – 395 с.
3. Барвінський А.Ф, Олексін І.Я, Крупка З.І. та ін. Математичне програмування. – Львів: ?Інтелект – Захід, 2004. – 446 с.
4. Вітлінський В.В., Наконечний С.І., Терещенко Т.О. Математичне програмування. – К.: КНЕУ, 2001. – 248 с.
5. Гуревич Т.Ф. и др. Сборник задач по математическому программированию. М.: Колос, 1977. - 160с.
6. Данциг Дж. Линейное программирование, его применения и обобщения /Пер. с англ. Г.Н. Андрианова и др. Общ. Ред. И предисл. Н.Н. Воробьева. – М.: Прогресс, 1966. –600 с.
7. Зуховицкий С.И. и др. Линейное и выпуклое программирование. М.: Наука, 1967. – 460 с.