Технології сховищ даних
Спеціальність: Комп'ютерні науки
Код дисципліни: 6.122.15.E.054
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Інформаційних систем і технологій
Лектор: викладач Ялечко В.
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: Як інструментарій у курсі вивчається СУБД MySQL. Саме у середовищі цього продукту студенти навчаються розроблювати інформаційно-аналітичні системи, інтегрувати дані із різних джерел у сховище даних. Оволодіння такими знаннями дозволить реалізовувати задачі автоматизації обробки інформації, автоматизації керування об'єктами. Такі знання майбутній спеціаліст зможе застосовувати як при подальшому навчанні, так і після отримання вищої освіти у своїй професійній діяльності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: - організація баз даних та знань;
- системи і технології управління базами даних;
- інформаційно-управляючі системи та технології в екологічному моніторингу.
Короткий зміст навчальної програми: Реляційна база даних. Правила Кодда. Управління багатомірним представленням даних. Ідеологія і концепція. Правила Кодда. Поняття сховища даних. Проблематика побудови сховищ даних. Використання технології «data flow» для отримання даних у сховище. Використання OLAP-технологій для аналізу даних.
Методи та критерії оцінювання: Лабораторні роботи - 30.
Контрольна робота - 20.
Усне опитування - 30.
Письмова робота -20.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Б.Керниган, Д.Ритчи. Язык программирования С. – Санкт-Петербург,
2001. – 300 с.
2. Б.Л.Голуб, Є.М.Шукайло. Методичний посібник до вивчення
дисципліни “Програмування та алгоритмічні мови”. Методичний посібник. – Видавничий центр НАУ, 2003. – 64 с.
3. Перминов Г.И. Хранилища данных. Интернет-университет информационных технологий - ИНТУИТ.ру, 2009
4. Чубукова И.А. Data Mining. БИНОМ. Лаборатория знаний, Интернетуниверситет информационных технологий -ИНТУИТ.ру, 2008.