Цифрова обробка сигналів

Спеціальність: Комп'ютерні науки
Код дисципліни: 6.122.16.E.073
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Інформаційних систем і технологій
Лектор: доцент, к.т.н. Мельник Б.К.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: 1. Знати основні принципи цифрового оброблення сигналів. 2. Застосовувати математичний інструмент опису і аналізу лінійних стаціонарних систем у часовій та частотній областях. 3. Використовувати основні алгоритми і стандарти кодування сигналів і зображень. 4. Здійснювати спектральний аналіз періодичних, імпульсних, дискретних і реальних сигналів на основі швидкого перетворення Фур’є. 5. Вміти розрахувати параметри цифрових фільтрів із заданими параметрами. 6. Проектувати та імплементувати схеми нерекурсивних і рекурсивних фільтрів на сучасній елементній базі. 7. Розробляти структури кодерів сигналів та інших цифрових пристроїв.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Основи електроніки Комп'ютерна схемотехніка та архітектура комп'ютерів
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна «Цифрова обробка сигналів» є важливою оскільки сучасні системи технічного захисту інформації в цілому, або ж, принаймні, окремі її частини неодмінно містять пристрої цифрової обробки сигналів. Розроблення і експлуатація цих пристроїв неможлива без знання принципів аналого-цифрового перетворення сигналів, основних методів і алгоритмів їх подальшого опрацювання у цифровому вигляді, а також без володіння навиками розрахунку і моделювання процесів цифрової обробки сигналів.
Методи та критерії оцінювання: поточний контроль(тематичний контроль, індивідуальний контроль): 40 балів; -підсумковий контроль: 60 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: Базова 1. Сергиенко А.Б. Цифровая обработка сигналов: Учебник для вузов. 2-е изд. – СПб.: Питер, 2006. -751 с.: ил. 2. Цифровая обработка сигналов. Практическое руководство для инженеров и научных работников / Стивен Смит; Перевод с англ. – М.: Додэка – ХХІ, 2012. - 720 с. 3. Oppenheim A.V., Wilsky A.S., Nawab S.H.: Sygnals & Systems. Upper Saddle River, Prentice Hall, 1977. Допоміжна 1. Гультяев А. Виртуальное проектирование в среде MATLAB. СПб.: Питер, 2000. 2. Рудаков П.И., Сафонов В.И. Обработка сигналов изображений. MATLAB 5x. / Под общ. Ред. В.Г. Потемкина. М.: ДИАЛОГ-МИФИ, 2000. 416 с. 3. Tomasz P. Zelinski. Od teorii do cyfrowego przetwarzania sygnalow. Krakow, 2002, 576 c.