Якість програмного забезпечення та тестування

Спеціальність: Комп'ютерні науки
Код дисципліни: 6.122.00.O.025
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Інформаційних систем і технологій
Лектор: асист. Дупак Б.П.
Семестр: 4 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: Знання: Знати проведення процесів контролю якості з позицій тестування. Знати методи верифікації і валідації. Знати типи та види тестування. Знати основні програмні засоби для тестування програмного забезпечення Вміння: Cтворювати тест-кейси та чек-лісти. Описувати знайдені баги (дефекти) в програмному забезпеченні. Вміти користуватись багтрекінговими системами.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Основи програмування
Короткий зміст навчальної програми: «Процес тестування програмного забезпечення», «основні етапи та види процесу тестування», «життєвий цикл тестування», «чек-лісти (списки перевірок) та тест-кейси», «структурне тестування», «функціональне тестування», «модульне та інтеграційне тестування».
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (лабораторні роботи) – 40 балів Підсумковий контроль ( Залікова контрольна робота) – 60 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1.Білас О.Є. Верифікація і тестування програмного забезпечення. Конспект лекцій. — Львів: Видавництво Національного університету «Львівська політехніка», 2008. 2. Степанченко И.В. Методы тестирования программного обеспечения: Учеб. Пособие. – ВолгГТУ, Волгоград, 2006. – 74с. 3. Савин Р. Тестирование Дот.Ком, или пособие по жесткому обращению с багами в интернет- стартапах. – М.: Дело,2007. – 312с. 4. Синицын С.В. Верификация программного обеспечения/С.В. Синицын, Н.Ю. Налютин//. – М., 2006. – 156с. 5. Тамре Л. Введение в тестирование программного обеспечения: Пер. с англ. – М.: Издательский дом «Вильямс», 2003. – 368с. 6. Куликов С.В.Тестирование программного обеспечения. Базовый курс: практ. Пособие. – Минск: «Четыре четверти», 2015. – 294с. 7. Канер С. Тестирование программного обеспечения. Фундаментальные концепции менеджмента бизнес-приложений. Пер.с англ. /С. Канер, Д. Фолк, Е. Нгуен.// – К.: Издательство «ДиаСофт», 2001. – 544с. 8. Дідковська М.В. Тестування: Критерії та методи. Текст лекцій. – К.: КПІ, 2010- 89с