Проєктування компонентів систем ІоТ
Спеціальність: Комп'ютерні науки
Код дисципліни: 6.122.15.E.057
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Інформаційних систем і технологій
Лектор: к.т.н. Ялечко В.І.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: 1. Знати задачі, основи методології та методів проектування, основні етапи проектування.
2. Знати методи пошуку та вибору технічних рішень.
3. Знати особливості проектування аналогових, дискретних і аналого-дискретних засобів.
4. Знати принципи та технічні засоби машинного проектування
5. Вміти виконувати патентний пошук.
6. Вміти виконувати схемотехнічні розрахунки.
7. Вміти оформляти проектну технічну документацію.
8. Вміти використовувати САПР при виконанні проектних робіт.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Теорія інформації та кодування
Комп'ютерна схемотехніка та архітектура комп'ютерів
Короткий зміст навчальної програми: У навчальній дисципліні «Проектування компонентів систем інтернет речей» розглядається:
Класифікація засобів і систем інтернет речей, їх основні техніко-економічні характеристики.
Загальні питання проектування: методи, задача, методологія, організація, ітеративний
характер процесу, творчі та нетворчі складові процесу проектування, спадковість при
проектуванні, винахідництво. Основні етапи проектування: технічне завдання на
проектування, попереднє проектування, ескізне проектування, технічне проектування,
випробування в процесі проектування, серійне виробництво. Основи проектування
аналогових і дискретних засобів. Основи проектування цифро-аналогових і аналого-
цифрових перетворювачів. Спряження засобів автоматики, забезпечення їх завадостійкості
та надійності. Особливості розробки САПР: мета і задачі розробки САПР; архітектура
САПР: характеристика, програмне забезпечення, інформаційні зв'язки; вхідна мова опису
схем: структура речень, опис компонентів, задання додаткових параметрів, підготовка схем
до машинного аналізу; моделі компонентів електронних схем. Методика машинного
проектування інтернет речей: підготовка даних, діалогова взаємодія з ЕОМ, реєстрація
вихідних даних, приклади проектування.
Методи та критерії оцінювання: поточний контроль(тематичний контроль, індивідуальний контроль): 30 балів;
-підсумковий контроль: 70 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1.Дж.К.Джонс. Методы проектирования: Пер. с англ.- 2-е изд., доп.- М.: Мир, 1986.- 326 с.
2.П.Ф. Гоголюк, Т.М. Гречин. Теорія автоматичного керування: Навч. посібник. – Львів: Вид-во Національного університету “Львівська політехніка”, 2009.- 280 с.
3.Попович М.Г., Ковальчук О.В. Теорія автоматичного керування: підручник.- К.: Либідь, 2007.- 656 с.
4.Бабич Н.П., Жуков А.И. Компьютерная схемотехника. Методы построения и проектирования: Уч.пособие.- К.: МК-Пресс, 2004.- 576 с.
5.Ан П. Сопряжение ПК с внешними устройствами: Пер. с англ. – М.: ДМК Пресс, 2001.- 320 с.
6.Paul Horowitz, Winfield Hill. Sztuka elektroniki. Wydanie ciodme.- Warszawa: Wydawnictwo Komunikacji i Lacznosci, 2003.- 677 str.
7.Internet rzeczy. Budowa sieci z wykorzystaniem technologii webowych i Raspberry Pi / Dominique D.Guinard, Vlad M.Trifa.- Gliwice (Polska): Helion, 2018.- 384 str.