Надійність програмних систем
Спеціальність: Комп'ютерні науки
Код дисципліни: 6.122.16.E.065
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Інформаційних систем і технологій
Лектор: доцент, к.т.н. Лагун А.Е.
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: У результаті вивчення дисципліни студент повинен знати:
- основні поняття теорії надійності;
- елементи та функції комп'ютерних систем;
- класифікацію відмов інформаційних систем;
- методи забезпечення надійності КС.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Технологія створення програмних продуктів
Об’єктно-орієнтовне програмування
Технології розподілених систем та паралельних обчислень
Короткий зміст навчальної програми: Навчальна дисципліна має на меті надання студентам знань з області теорії надійності, методів забезпечення надійності функціонування комп'ютерних систем. Отримані знання з дисципліни дадуть змогу студентам реалізовувати основні розрахункові моделі оцінки показників надійності апаратних і програмних засобів комп'ютерних систем.
Методи та критерії оцінювання: поточний контроль(тематичний контроль, індивідуальний контроль): 30 балів;
-підсумковий контроль: 70 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Волочій Б.Ю. Технологія моделювання алгоритмів поведінки інформаційних систем. — Львів: Вид-во НУ «Львівська політехніка», 2004. — 220 с.
2. Локазюк В.М.,Савченко Ю.Г. Надійність, контроль, діагностика і модернізація ПК: Посібник.- К.: Видавничий центр ” Академія”, 2004. – 376 с. (Альма-матер).
3. Кернер С. и др. Тестирование программного обеспечения / Пер с англ. /Сэм Канер, Джек Фолк, Енг Кек Нгуен. – К.: Издательство, «Диа Софт», 2000. – 544 с.
4. Локазюк В. М. Контроль і діагностування обчислювальних пристроїв та систем: Навч. посібник для вузів. – Хмельницький: ТУП, 1996. – 175 с.
. Локазюк В. М. Мікропроцесори та мікроЕОМ у виробничих системах: Навч. Посібник для вузів. – К.: „Академія” (Альма-матер), 2002. – 368 с.
5. Локазюк В. М., Поморова О. В., Домінов А. О. Інтелектуальне діагностування мікропроцесорних пристроїв та систем: Навч. Посібник для вузів. – К.: „Такі справи”, 2001. – 286 с.
6. Локазюк В. Н., Карякин В. А. Комбинированное диагностирование и надежность вычислительных устройств. – Хмельницкий: Поділля, 1994. – 128 с.
7. Магролис А. Поиск и устранение неисправностей в персональных компьютерах. – К.: Фирма «Диалектика», 1994. – 368 с.