Теорія автоматичного керування

Спеціальність: Комп'ютерні науки
Код дисципліни: 6.122.16.E.066
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Інформаційних систем і технологій
Лектор: доцент, к.т.н. Салапак В.М.
Семестр: 5 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: В результаті вивчення дисципліни фахівець повинен знати: - Принцип побудови та способи класифікації систем автоматичного керування. - Способи дослідження динамічних і статичних режимів роботи систем автоматичного керування. - Бути ознайомленим з перспективою розвитку теорії автоматичного керування. Підготовлений фахівець повинен вміти: - Складати і досліджувати аналітичні моделі лінійних ланок і систем автоматичного керування. - Застосовувати методи динамічного аналізу та синтезу для дослідження систем автоматичного керування.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Фізика Основи електроніки Комп'ютерна схемотехніка та архітектура комп'ютерів
Короткий зміст навчальної програми: Метою викладання дисципліни є засвоєння студентами знань з розділів аналізу та синтезу розімкнених, замкнених лінійних та нелінійних систем автоматичного керування, які можуть знайти застосування при побудові засобів автоматики та обчислювальної техніки.
Методи та критерії оцінювання: поточний контроль(тематичний контроль, індивідуальний контроль): 30 балів; -підсумковий контроль: 70 балів.
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Попович М.Г., Ковальчук О.В. Теорія автоматичного керування. Підручник для студентів вищих технічних навчальних закладів. Київ, “Либідь”,2007. 2. Самотокін Б.Б. Курс лекцій з теорії автоматичного керування. Навчальний посібник для студентів вищих навчальних закладів. Ч1. Теорія лінійних систем автоматичного керування.- Житомир, ЖІТІ, 1997 3. Бесекерский В.А. Теория систем автоматического управления / В.А. Бесекерский, Е.П. Попов. М.: “Профессия”, 2004. 747с. 4. Зайцев Г.Ф. Теория автоматического управления и регулирования. 2-е издание перераб. и дополн. Киев: Высшая школа, 1988. 430с. 5. Иващенко Н.Н. Автоматическое регулирование. Теория и элементы систем. М.: Машиностроение, 1973. 606с. 6. Лукас В.А. Теория автоматического управления. М.: Недра, 1990. 416с.