Моделювання систем
Спеціальність: Комп'ютерні науки
Код дисципліни: 6.122.00.O.037
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Інформаційних систем і технологій
Лектор: доцент Мельник Б.К.
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: Мета дисципліни ,,Моделювання систем,, - навчити студентів розуміти основні принципи математичного моделювання динамічних систем та їх ідентифікації. Також формування у студентів теоретичних знань, практичних навичок в галузі постановки і розв’язання задач синтезу і оптимізації; для побудови і аналізу моделей, особливості моделювання і використання моделей на основі мереж Петрі і систем масового обслуговування для аналізу КСМ поняття та основи теорії подібності, основні теореми і критерії теорії подібності.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: кореквізит-комп’ютерна схемотехніка та архітектура комп’ютерів
Короткий зміст навчальної програми: уміння визначити особливості процесу і побудови його моделей;
уміння застосовувати свої знання для побудови математичної моделі задач реального світу;
уміння здійснювати адаптацію моделі при наявності нових даних;
навички проведення експериментів;
навички оцінювання точності результатів моделювання;
уміння аналізувати одержані дані після проведення моделювання;
навички самостійного проведення моделювання, використовуючи обчислювальні засоби.
Методи та критерії оцінювання: Лабораторні роботи-40%
Семестровий контроль-60%
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Совєтов Б.Я., Яковлев С.А. Моделирование систем. – М.: Вісш. Шк. 2009.- 343с.
2. Томашевський В.М. Моделювання систем. – К. : Видавнича група ВНУ, 2005.-352с.
3. Лиса Н.К. Інформаційні та лазерні технології контролю концентрації продуктів згорання в енергоблоках електростанцій. – Львів. 2012. – 250с.
4. Кельтон В. Лоу А. Имитационное моделирование. Классика. СS. 3-е узд. – СПб.: Питер, Киев. Издательская група ВНУ, 2004. 847с.
6.2. Література до лабораторних занять
5. Солонина А.И., Арбузов С.М. цифровая обработка сигналов. Моделирование в MATLAB. СПБ.: БХВ – петербург, 2008. – 816с.
6. Лиса Н.К. Інформаційні та лазерні технології контролю концентрації продуктів згорання в енергоблоках електростанцій. – Львів. 2012. – 250с.
7. В.В. Вітлінський. Моделювання економіки.. навчальний посібник. – К.:КНЕУ, 2003.-408с.