Політологія

Спеціальність: Комп'ютерні науки
Код дисципліни: 6.122.00.O.038
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Економіки і маркетингу
Лектор: Кандидат історичних наук, доцент Цубов Л.В.
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: Знати: історію зародження і розвитку політології, її основні теоретичні засади; предмет політології, структуру політичної науки; інструментарій політології: методи, принципи, функції, закони; специфіку функціонування політичного ринку та його складових елементів; специфіку виборчого процесу, особливості існуючих у світовій політичній практиці типів виборчих та партійних систем систем; тонкощі виборчої інженерії як легального засобу впливу на виборчий процес; причини зародження, сутність, типологію та шляхи врегулювання політичних конфліктів. Вміти: застосовувати набуті знання для аналізу політичного ринку та його основних складових елементів, аналізувати переваги та недоліки різних типів виборчих систем; орієнтуватися в прийомах, методах і засобах формування та створення у суспільній свідомості відповідних іміджів реальних суб’єктів політики; створювати навколо себе атмосферу політичної толерантності, вести політичні дискусії з позицій високих норм етики та політичної культури; переконувати у необхідності збереження і зміцнення політичної стабільності в Україні; орієнтуватися в сучасних глобалізаційних процесах.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Пререквізити: Історія України Культурологія
Короткий зміст навчальної програми: 1.Предмет політології. Політика як суспільне явище 2. Політична влада і політична система 3. Особистість у політичному процесі 4. Політичні партії і партійні системи 5.Держава і громадянське суспільство 6. Виборчий процес і виборчі системи. 7. Політична свідомість і політична культура
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (відповіді на практичних заняттях) – 30 балів; Підсумковий контроль (екзамен) – 70 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Конституція України - Верховна Рада https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/254%D0%BA/96-%D0%B2%D1%80#Text 2. Акт про проголошення незалежності України (Голос України. - 1991. 24 серпня.). 3. Климанська Л.Д., Мандзяк В.П., Мороз О.Ю., Савка В.Є., Цубов Л.В. Політологія. Навчально-методичний посібник для студентів всіх напрямків. – Львів, 2006.Колодій А.Ф. Нація як суб’єкт політики. – Львів,1997. 4. Конституционное право зарубежных стран. – М., 2000. 5. Лазоренко О.В., Лазоренко О.О. Теорія політології. – К.,1996. 6. Основи демократії. – К., 2002. 7. Особливості перехідних суспільств. – Львів, 2002. 8. Політологія/ За ред. А.Колодій. – К., 2003. 9. Політологія у схемах, таблицях та визначеннях. – Львів, 2003. 10. Потульницький В.А. Історія української політології (Концепції державності в українській зарубіжній історико-політичній науці 1918-1939). – Київ, 1992. 11. Дзюндзюк В. Б. Сучасні геополітичні процеси: світ і Україна [навч. посібник] / В. Б. Дзюндзюк. – Х.: Хар РІ НАДУ, 2009. 12. Дзюндзюк В. Б. Громадсько–політичні об'єднання як суб'єкти політичних процесів [навч. посібник] / В. Б. Дзюндзюк, В. В. Нікітін. – Х.: ХарРІ НАДУ, 2008. 13. Діуліна В. В. Феномен політичного лідерства та проблеми політичного лідерства в умовах модернізації / В.В. Діуліна // Політична модернізація: підручник / [ В.В.Діуліна, В.Б. Дзюндзюк, О.І. Крюков та ін.]. – Х.: Вид–во ХарРІ НАДУ "Магістр", 2011. – С.166–178. 14. Крюков О. І. Політичні партії як суб'єкт формування політико–управлінської еліти в умовах політичної модернізації [навч. посібник]. – К.: Парламентське видавництво, 2008 – 416 с. 15. Навчально–методичні матеріали з підготовки членів дільничних виборчих комісій та офіційних спостерігачів по виборам депутатів місцевих рад, сільських, селищних та міських голів 31 жовтня 2010 року / Укладачі О.В. Радченко, К.І. Козлов, Ю.Г. Падафет. – Х.: Вид–во Асоціації докторів державного управління, 2010. – 40 с. 16. Політична модернізація: [підручник] / В. Дзюндзюк, Л. Приходченко, О.Крюков и др. – Х.: Вид–во Асоціації докторів державного управління, 2011. – 400/86 с. 17. Політична модернізація підручник / за заг. ред. д.держ.упр. В. Б. Дзюндзюка, д.держ.упр. О. В. Радченка, к.соц.н. О. А. Котукова. – Х.: Вид–во ХарРІ НАДУ "Магістр", 2010. – 400 с. 18. Політична модернізація: теорія та історія: метод. реком. для слухачів усіх форм навчання / [уклад.: В. Б. Дзюндзюк, О. А. Котуков, О. В. Радченко, Т. В. Кузнякова та ін.]. – К.: НАДУ, 2011. – 48 с. Інформаційні ресурси • Політологія: навчальний посібник / За ред. Я.Б.Турчин, М.А.Бучина. – Львів: Дослідновидавничий центр Наукового товариства ім. Шевченка, 2010. – 170 с. https://studfile.net/preview/5201028/ • Політологія: Підручник/ В.Ф. Баранівський. – Київ: Національна академія управління, 2016. – 236 https://nam.kiev.ua/files/publications/978-966-8406-98-0-pos.pdf
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).