Комп'ютерна схемотехніка та архітектура комп'ютерів
Спеціальність: Комп'ютерні науки
Код дисципліни: 6.122.00.O.014
Кількість кредитів: 4.00
Кафедра: Інформаційних систем і технологій
Лектор: доцент Салапак В.М.
Семестр: 3 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: • знати елементи та послідовнісні вузли схемотехніки ЕОМ;
• вміти аналізувати та синтезувати схеми пристроїв цифрової схемотехніки, застосовувати знання основ архітектури комп’ютерів в процесі обгрунтування технічного забезпечення інформаційних систем, використовувати апаратні засоби сучасних систем обробки інформації, обчислювальних систем різного призначення;
• мати знання в області комп'ютерної інженерії в обсязі, необхідному для розуміння базових принципів організації та функціонування апаратних засобів сучасних систем обробки інформації, основних характеристик, можливостей і областей застосування обчислювальних систем різного призначення;
• уміти представити результати дослідження в процесі дискусії із іншими студентами та обгрунтувати свої висновки.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: • Фізика, ч.2 (в т.ч. електротехніка та електроніка),
• Основи дискретної математики,
• Вища алгебра
Короткий зміст навчальної програми: Історія розвитку компютерної техніки. Основи схемотехніки цифрових пристроїв. Логічні елементи. Тригери. Регістри і лічильники. Дешифратори і шифратори. Мультиплексори і демультиплексори. Компаратори. Схеми контролю. Суматори. Арифметико-логічні пристрої. Функції та основні вузли комп'ютера Тенденції зміни основних характеристик апаратних засобів комп'ютера. Оцінка продуктивності комп'ютера. Одиниці оцінки продуктивності. Тестові програми для оцінки продуктивності. Організація зв'язків між функціональними вузлами комп'ютера. Архітектура комп'ютера. Поняття архітектури комп'ютера. Архітектурні принципи Джона фон Неймана. Ненейманівські архітектури комп'ютерів. Типи сучасних комп'ютерів Персональні комп'ютери. Робочі станції. Багатотермінальні системи. Сервери. Великі універсальні комп'ютерні системи. Кластерні комп'ютерні системи. Суперкомп'ютери.
Методи та критерії оцінювання: • письмові звіти з лабораторних робіт, усне опитування, контрольна робота (40%)
• підсумковий контроль (контрольний захід, залік): письмово-усна форма (60%)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Бабич М.П., Жуков І.А. Комп’ютерна схемотехніка: Навчальний посібник.-К.:”МК-Прес”. -2004.- 412 с.
2. А. Мельник. Архітектура комп’ютера. Підручник Наукове видання. - Луцьк: Волинська обласна друкарня, 2008. - 470 с.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).