Впровадження та супровід програмного забезпечення

Спеціальність: Комп'ютерні науки
Код дисципліни: 6.122.16.E.076
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Інформаційних систем і технологій
Лектор: к.т.н., доцент Машевська М.В.
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: - знати теоретичні основи створення та підтримки процесів супроводження програмного забезпечення; - знати сучасні стандарти, підходи та засоби супроводження програмного забезпечення; типові проблеми супроводження програмного забезпечення та шляхи їхнього вирішення - вміти здійснювати обґрунтований вибір методів програмної інженерії при побудові процесів супроводження програмного забезпечення; - вміти оцінювати ефективність та вартість супроводження програмного забезпечення; - вміти використовувати сучасні підходи та інструменти супроводження програмного забезпечення для задоволення потреб замовників та користувачів.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Проектування програмних систем Якість програмного забезпечення та тестування Надійність програмних систем
Короткий зміст навчальної програми: Дослідження моделі Software Maintenance Maturity Model. Дослідження категорій супроводження програмного забезпечення. Основні технічні та управлінські проблеми супроводження програмного забезпечення. Дослідження стандартів супроводження IEEE 1219 та ISO/IEС 14764. Дослідження етапів супроводження програмного забезпечення. Реінженерія. Дослідження метода зворотної інженерії програмного забезпечення
Методи та критерії оцінювання: Поточний контроль (лабораторні роботи) – 40 балів Підсумковий контроль ( Залікова контрольна робота) – 60 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Андон Ф.И., Коваль Г.И., Коротун Т.М. Основы инженерии качества программных систем. 2-е издание. — К.: Академпериодика, 2007. — 672 с. 2. Соммервилл Я. Инженерия программного обеспечения. — М.: Вильямс, 2002. — 624 с. 3. Канер С., Фолк Дж., Нгуен Х.К.. Тестирование программного обеспечения. Фундаментальные концепции менеджмента бизнес-приложений. – К.: Диасофт, 2001. — 544 с. 4. ДСТУ 19.201-78. Технічне завдання. Вимоги до змісту та оформленню. 5. Дастин Э., Рэшка Дж., Пол Дж. Автоматизированное тестирование программного обеспечения. – М.: "ЛОРИ", 2003. — 568 с.