Новітні технології розроблення програмного забезпечення
Спеціальність: Комп'ютерні науки
Код дисципліни: 6.122.00.M.042
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Інформаційних систем і технологій
Лектор: к.т.н., доцент Мельник Б.К.
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Завдання: Загальні компетенції
КЗ 1. Здатність до абстрактного мислення, аналізу та синтезу
КЗ 2. Здатність застосовувати знання у практичних ситуаціях
Фахові компетенції
КС 5. Здатність до інтелектуального аналізу даних на основі методів обчислювального інтелекту включно з великими та погано структурованими даними, їхньої оперативної обробки та візуалізації результатів аналізу в процесі розв’язування прикладних задач.
КС 6. Здатність застосовувати методології, технології та інструментальні засоби для управління процесами життєвого циклу інформаційних і програмних систем, продуктів і сервісів інформаційних технологій відповідно до вимог замовника
Результати навчання: У результаті вивчення навчальної дисципліни студент повинен
- знати:
основні й допоміжні процеси програмної інженерії; переваги інженерного підходу до створення програмного забезпечення; основні складності, що виникають при впровадженні такого підходу; історію створення й розвитку програмної інженерії; зв'язок програмної інженерії з життєвим циклом програмних засобів; основні джерела поточної інформації по керуванню ІТ – сервісами.
- вміти:
самостійно знаходити потрібну інформацію з тематики в глобальній мережі Інтернет і представляти процеси й функції у вигляді блок-схем.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Основи програмування
Короткий зміст навчальної програми: Моделі й профілі життєвого циклу програмних засобів. Моделі й процеси керування проектами програмних засобів.Стандарти ISO та СММ. Управління програмним проектом. Техніко-економічне обґрунтування проектів програмних засобів. Керування вимогами до програмного забезпечення. Технології розробки програмних продуктів. Тестування програмного забезпечення. Проектування програмного забезпечення. Якість програмного забезпечення. Метрики об’єктно-орієнтованих ПЗ.
Опис: 1. Життєвий цикл програмних засобів.
2. Моделі керування проектами програмних засобів.
3. Стандарти ISO та СММ.
4. Управління програмним проектом.
5. Обґрунтування проектів програмних засобів.
6. Вимоги до програмного забезпечення.
7. Розробка програмних продуктів.
8. Тестування програмного забезпечення.
9. Якість програмного забезпечення.
10. Об’єктно-орієнтоване ПЗ.
Методи та критерії оцінювання: • Поточний контроль (40%): усне опитування, лабораторні роботи та індивідуальні завдання.
• Підсумковий контроль (60%).
Критерії оцінювання результатів навчання: Поточний контроль
лабораторні роботи 4 по 10 балів - 40 балів
Екзаменаційний контроль (тестування) - 60 балів
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100–88 балів – («відмінно») виставляється за високий рівень знань (допускаються деякі неточності) навчального матеріалу компонента, що міститься в основних і додаткових рекомендованих літературних джерелах, вміння аналізувати явища, які вивчаються, у їхньому взаємозв’язку і роз витку, чітко, лаконічно, логічно, послідовно відповідати на поставлені запитання, вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 87–71 бал – («добре») виставляється за загалом правильне розуміння навчального матеріалу компонента, включаючи розрахунки , аргументовані відповіді на поставлені запитання, які, однак, містять певні (неістотні) недоліки, за вміння застосовувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 70 – 50 балів – («задовільно») виставляється за слабкі знання навчального матеріалу компонента, неточні або мало аргументовані відповіді, з порушенням послідовності викладення, за слабке застосування теоретичних положень під час розв’язання практичних задач; 49–26 балів – («не атестований» з можливістю повторного складання семестрового контролю) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння застосувати теоретичні положення під час розв’язання практичних задач; 25–00 балів – («незадовільно» з обов’язковим повторним вивченням) виставляється за незнання значної частини навчального матеріалу компонента, істотні помилки у відповідях на запитання, невміння орієнтуватися під час розв’язання практичних задач, незнання основних фундаментальних положень.
Рекомендована література: 1. Мартин Фаулер. UML. Основи, 3-е видання – СПб.: Символ-Плюс, 2004.
2. Джим Арлоу, Айла Нейштадт. UML2 Уніфікований процес. Практичний об'єктно-орієнтований аналіз і проектування, 2-е видання. – СПб.: Символ-Плюс, 2007.
3. Иан Соммервилл. Інженерія програмного забезпечення, 6-е видання. – М.: Вильямс, 2002.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою:
вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112
E-mail: nolimits@lpnu.ua
Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).