Безпровідні мережі та технології

Спеціальність: Комп'ютерні науки
Код дисципліни: 6.122.16.E.070
Кількість кредитів: 5.00
Кафедра: Інформаційних систем і технологій
Лектор: асистент Бодник О.В.
Семестр: 7 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: - знати типи безпровідних мереж для коротких відстаней - знати технології Bluetooth, IRDA - знати стандарт 802.11 та Wi-Fi - вміти використовувати базові станції та антени для налаштування безпровідних мереж
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Теорія інформації та кодування Комп'ютерні мережі
Короткий зміст навчальної програми: Безпровідні мережі для коротких відстаней, будівель та кампусів. Класифікація безпровідних мереж. Області застосування безпровідних мереж. Переваги безпровідних мереж. Компоненти мережі. Структура мережі. Передача інформації через безпровідну мережу. Безпровідні мережі для коротких відстаней. Технології Bluetooth, IRDA. Компоненти безпровідних локальних мереж. Системи безпровідних локальних мереж. Безпровідні локальні мережі для домашнього застосування. Безпровідні локальні мережі підприємств. Технології безпровідних локальних мереж. Стандарт Wi-Fi. Безпровідні регіональні та глобальні мережі. Компоненти безпровідних регіональних мереж. Мости. Направлені антени. Системи безпровідних регіональних мереж. Системи «точка-точка». Системи пакетного радіозв’язку. Технології безпровідних регіональних мереж. Стандарт 802.11 та Wi- Fi. Компоненти безпровідних глобальних мереж. Пристрої користувачів безпровідних глобальних мереж. Базові станції. Антени. Системи безпровідних глобальних мереж. Безпровідні глобальні мережі зі стільниковою структурою. Безпровідні глобальні мережі на основі космічних технологій. Метеорний зв’язок. Технології безпровідних глобальних мереж.
Методи та критерії оцінювання: - поточний контроль (тематичний контроль, індивідуальний контроль) (40 балів) - підсумковий контроль (60 балів)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Андреа, Голдсмит Беспроводные коммуникации / Голдсмит Андреа. - М.: Техносфера, 2011. - 521 c. 2. Арслан, Х. Сверхширокополосная беспроводная связь / Х. Арслан. - М.: Техносфера, 2012. - 774 c. 3. Барис, К. Защита от хакеров беспроводных сетей / К. Барис. - М.: Книга по Требованию, 2014. - 478 c. 4. Беделл, Пол Сети. Беспроводные технологии / Пол Беделл. - М.: НТ Пресс, 2016. - 448 c. 5. Беспроводные сети Wi-Fi. - М.: Интернет-университет информационных технологий, Бином. Лаборатория знаний, 2013. - 216 c. 6. Боккуцци, Дж. Обработка сигналов для беспроводной связи / Дж. Боккуцци. - М.: Техносфера, 2012. - 925 c. 7. Ватаманюк, А. И. Беспроводная сеть своими руками / А.И. Ватаманюк. - М.: Книга по Требованию, 2014. - 194 c. 8. Вишневский, В. М. Системы поллинга. Теория и применение в широкополосных беспроводных сетях / В.М. Вишневский, О.В. Семенова. - М.: Техносфера, 2016. - 312 c.