Чисельні методи
Спеціальність: Комп'ютерні науки
Код дисципліни: 6.122.00.M.043
Кількість кредитів: 6.00
Кафедра: Інформаційних систем і технологій
Лектор: канд. фізико-математичних наук, доцент Баран М.М.
Семестр: 6 семестр
Форма навчання: денна
Результати навчання: В результаті вивчення дисципліни студент повинен знати: методи та алгоритми розв’язування систем лінійних та нелінійних алгебричних рівнянь; методи та алгоритми апроксимації дійсних функцій дійсного змінного, в тому числі сплайн-апроксимації; методи та алгоритми обрахунку означеного інтегралу та похідної; одновимірну та багатовимірну оптимізацію функцій та систем лінійних рівнянь; звичайних диференціальних рівнянь.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: Основи алгоритмізації та програмування.
Програмування
Короткий зміст навчальної програми: Вступ до чисельних методів. Загальні поняття. Чисельні методи розв’язування рівнянь з однією змінною. Методи розв’язування систем лінійних алгебраїчних рівнянь. Чисельні методи наближення функцій. Апроксимація, інтерполяція та екстраполяція. Чисельне інтегрування та чисельне диференціювання. Чисельні методи розв’язування звичайних диференціальних рівнянь. Методи обробки експери-ментальних даних.
Методи та критерії оцінювання: - поточний контроль (тематичний контроль, індивідуальний контроль) (40 балів)
- підсумковий контроль (60 балів)
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: 100-88 балів - атестований з оцінкою «відмінно» - Високий рівень: здобувач освіти демонструє поглиблене володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, системні знання, вміння і навички їх практичного застосування. Освоєні знання, вміння і навички забезпечують можливість самостійного формулювання цілей та організації навчальної діяльності, пошуку та знаходження рішень у нестандартних, нетипових навчальних і професійних ситуаціях. Здобувач освіти демонструє здатність робити узагальнення на основі критичного аналізу фактичного матеріалу, ідей, теорій і концепцій, формулювати на їх основі висновки. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку, самостійної науково-дослідної діяльності, що реалізується за підтримки та під керівництвом викладача. 87-71 балів - атестований з оцінкою «добре» - Достатній рівень: передбачає володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на підвищеному рівні, усвідомлене використання знань, умінь і навичок з метою розкриття суті питання. Володіння частково-структурованим комплексом знань забезпечує можливість їх застосування у знайомих ситуаціях освітнього та професійного характеру. Усвідомлюючи специфіку задач та навчальних ситуацій, здобувач освіти демонструє здатність здійснювати пошук та вибір їх розв’язання за поданим зразком, аргументувати застосування певного способу розв’язання задачі. Його діяльності ґрунтується на зацікавленості та мотивації до саморозвитку, неперервного професійного розвитку. 70-50 балів - атестований з оцінкою «задовільно» - Задовільний рівень: окреслює володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни на середньому рівні, часткове усвідомлення навчальних і професійних задач, завдань і ситуацій, знання про способи розв’язання типових задач і завдань. Здобувач освіти демонструє середній рівень умінь і навичок застосування знань на практиці, а розв’язання задач потребує допомоги, опори на зразок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативність та евристичність, домінування мотивів обов’язку, неусвідомлене застосування можливостей для саморозвитку. 49-00 балів - атестований з оцінкою «незадовільно» - Незадовільний рівень: свідчить про елементарне володіння поняттєвим та категорійним апаратом навчальної дисципліни, загальне уявлення про зміст навчального матеріалу, часткове використання знань, умінь і навичок. В основу навчальної діяльності покладено ситуативно-прагматичний інтерес.
Рекомендована література: 1. Возняк Л.С., Шарин С.В. Чисельні методи: Методичний посібник для студентів природничих спеціальностей. – Івано-Франківськ: «Плай», 2001. – 64 с.
2. Задачин В.М. Чисельні методи: навчальний посібник. – Х.: Вид. ХНЕУ ім. С. Кузнеця, 2014. – 180 с.
3. Алексеев Е.Р. Scilab: Решение инженерных и математических задач. – М.: ALT Linux; БИНОМ. Лаборатория знаний, 2008. – 269 с.
4. Чабан Василь. Чисельні методи. Навчальний посібник.– Львів, 2001. – 186 с.
5. Матвійчук Я. М. Методи та алгоритми обчислень на ЕОМ. Навч. пос. – Львів, 2007. – 82 с.
6. Фельдман Л. П., Петренко А. І., Дмитрієва О. А. Чисельні методи в інформатиці. Підручник. – К., 2006. – 480 с.