Мотиваційний менеджмент

Спеціальність: Менеджмент
Код дисципліни: 6.073.01.E.059
Кількість кредитів: 3.00
Кафедра: Менеджмент організацій
Лектор: доцент Мірошник Роман Олександрович
Семестр: 8 семестр
Форма навчання: денна
Мета вивчення дисципліни: Метою вивчення дисципліни “Мотиваційний менеджмент” полягає у оволодінні теорією та мистецтвом мотивації, сприяння формуванню в майбутніх менеджерів вмінь і навиків управління мотивацією персоналу, а також взаємоузгоджуваність мотивації персоналу з його оцінюванням, знайомство з різноманітними методиками оцінювання персоналу.
Завдання: Загальні компетентності: 1. Здатність зберігати та примножувати моральні, культурні, наукові цінності та примножувати досягнення суспільства на основі розуміння історії та закономірностей розвитку предметної області, її місця у загальній системі знань про природу і суспільство та у розвитку суспільства, техніки і технологій, використовувати різні види та форми рухової активності для активного відпочинку та ведення здорового способу життя. 2. Здатність діяти на основі етичних міркувань (мотивів). Фахові компетентності: 1. Здатність управляти організацію та її підрозділами через реалізацію функцій менеджменту. 2. Здатність оцінювати виконувані роботи, забезпечувати їх якість та мотивувати персонал організації. 3. Розуміти принципи психології та використовувати їх у професійній діяльності. 4. Здатність організовувати процес управління організацію з формуванням альтернативних стратегічних напрямів її розвитку.
Результати навчання: Програмні результати навчання: 1. Демонструвати знання теорій, методів і функцій менеджменту, сучасних концепцій лідерства. 2. Застосовувати методи менеджменту для забезпечення ефективності діяльності організації. 3. Мати навички обґрунтування дієвих інструментів мотивування персоналу організації. 4. Ідентифікувати причини стресу, адаптувати себе та членів команди до стресової ситуації, знаходити засоби до її нейтралізації. 5. Демонструвати здатність діяти соціально відповідально та громадсько свідомо на основі етичних міркувань (мотивів), повагу до різноманітності та міжкультурності. 6. Уміння планувати різноманітні види діяльності, здійснювати побудову організаційних структур управління організаціями і підрозділами, використовувати ефективні системи мотивування працівників та оплати праці, забезпечувати ефективний контроль якості робіт і регулювання управлінських процесів. 7. Здатність ефективно формувати комунікаційну стратегію. 8. Відповідальність за професійний розвиток окремих осіб та/або груп осіб, здатність до подальшого навчання з високим рівнем автономності. Методи навчання і викладання: Лекції та практичні заняття – інформаційно-рецептивний метод, репродуктивний метод, евристичний метод, метод проблемного викладу, самостійна робота – репродуктивний метод, дослідницький метод. Методи оцінювання рівня досягнення результатів навчання: Поточний контроль. Методи оцінювання знань: оцінка активності, виконання практичних завдань, внесених пропозицій, оригінальних рішень, уточнень і визначень тощо. Контрольний захід – усне опитування, тестовий контроль.
Необхідні обов'язкові попередні та супутні навчальні дисципліни: пререквізити: Прийняття управлінських рішень. кореквізити: Практики за темою бакалаврської кваліфікаційної роботи, Виконання бакалаврської кваліфікаційної роботи.
Короткий зміст навчальної програми: Вивчення дисципліни «Мотиваційний менеджмент» відбувається шляхом проведення лекційних, практичних занять. Дисципліна розкриває сучасні теоретичні засади мотиваційного менеджменту, дозволяє набути практичні навики управління персоналом.
Опис: Мотиваційний менеджмент: теоретичні засади, місце в системі управління персоналом і формуванні конкурентних переваг. Потреби як базова категорія мотиваційного менеджменту. Зміст і взаємозв’язок категорій «інтерес», «мотив», «стимул», «стимулювання». Мотивація та мотиваційний процес: сучасне розуміння, основні положення. Співвідношення мотивованості та компетентності працівників. Мотиваційний менеджмент як чинник конкурентних переваг.
Методи та критерії оцінювання: – поточний контроль – виконання практичних та завдань; – підсумковий контроль – письмовий контроль (письмова форма – тестування, задачі); усне опитування.
Критерії оцінювання результатів навчання: поточний контроль: практичні роботи (30%), контрольний захід: письмова форма (70%).
Порядок та критерії виставляння балів та оцінок: Оцінка «відмінно» (88-100 балів) відповідає всебічному системному і глибокому знанню програмного матеріалу; засвоєнню інформації з лекційного курсу, основної і додаткової літератури; чіткому володінню понятійним апаратом, методами та інструментарієм, передбаченими програмою; вмінню безпомилково використовувати їх для вирішення як типових, так і нетипових проблемних ситуацій; Оцінка «добре» (71-87 балів) відповідає знанню основного програмного матеріалу; засвоєнню інформації з лекційного курсу; володінню основним понятійним апаратом, методами та інструментарієм, передбаченими програмою; вмінню безпомилково використовувати їх для вирішення як типових ситуацій, допускаючи окремі помилки; Оцінка «задовільно» (50-70 балів) відповідає незнанню основного програмного матеріалу; володінню окремими поняттями, методами та інструментарієм, допускаючи при їх використанні суттєві помилки. Оцінка «незадовільно» (0-49 балів) передбачає, що студент не розуміє суті поставлених питань та не знає основних понять курсу.
Рекомендована література: Рекомендована література: 1. Михайлова Л. І. Управління персоналом: навч. посіб. К.: Центр учбової літератури, 2007. 248 с. 2. Мурашко М. І. Менеджмент персоналу: навч. посіб. К.: «Знання», 2002. 365 с. 3. Байда О. Мотивація праці як складова успіху організації. Вісник національного Хмельницького університету. 2010. № 14. С. 55-57. 4. Гривківська О. В. Мотивація персоналу в зарубіжних компаніях. Актуальні проблеми економіки. 2010. № 9. С. 86-91. Навчально-методичне забезпечення 1. Методичні вказівки до контрольної роботи з курсу “Мотиваційний менеджмент” для студентів заочної форми навчання спеціальності 073 “Менеджмент”/ Укл.: Бохонко І.В., Бондаренко Ю.Г., Мірошник Р.О. — Львів: Національний університет “Львівська політехніка”, 2019. – 19 с. 2. Мотиваційний менеджмент: методичні вказівки до виконання практичних робіт для студентів спеціальностей 073 «Менеджмент» першого (бакалаврського) рівня стаціонарної та заочної форми / Укл.: Ю. Г. Бондаренко, І.В. Бохонко, Р.О. Мірошник. – Львів: Видавництво Львівської політехніки, 2020. – 30 с. № 9351 від 19.10.2020 р. Інформаційні ресурси 1. Dubinsky, Alan J., et al. "Perceptions of motivational components: salesmen and saleswomen revisited." Journal of Personal Selling & Sales Management 13.4 (1993): 25-37. 2. Atapattu, Mayuri Menike, and Twan Huybers. "Motivational antecedents, employee engagement and knowledge management performance." Journal of Knowledge Management (2021). 3. DeNisi, Angelo S., and Robert D. Pritchard. "Performance appraisal, performance management and improving individual performance: A motivational framework." Management and organization review 2.2 (2006): 253-277.
Уніфікований додаток: Національний університет «Львівська політехніка» забезпечує реалізацію права осіб з інвалідністю на здобуття вищої освіти. Інклюзивні освітні послуги надає Служба доступності до можливостей навчання «Без обмежень», метою діяльності якої є забезпечення постійного індивідуального супроводу навчального процесу студентів з інвалідністю та хронічними захворюваннями. Важливим інструментом імплементації інклюзивної освітньої політики в Університеті є Програма підвищення кваліфікації науково-педагогічних працівників та навчально-допоміжного персоналу у сфері соціальної інклюзії та інклюзивної освіти. Звертатися за адресою: вул. Карпінського, 2/4, І-й н.к., кімн. 112 E-mail: nolimits@lpnu.ua Websites: https://lpnu.ua/nolimits https://lpnu.ua/integration
Академічна доброчесність: Політика щодо академічної доброчесності учасників освітнього процесу формується на основі дотримання принципів академічної доброчесності з урахуванням норм «Положення про академічну доброчесність у Національному університеті «Львівська політехніка» (затверджене вченою радою університету від 20.06.2017 р., протокол № 35).